Vet någon när parters egna r9 290 släpps?

Permalänk
Avstängd

Vet någon när parters egna r9 290 släpps?

Ja, vet någon när dom olika parterna släpper sina r9 290 med egna kylarlösningar? Skulle vart kul ifall dom kunde släppa innan jul. Verkar som om en tråd som denna borde finnas, men jag hittade ingen. Ifall ni inte gillar tråden, lämna. Gjorde en väldigt tydlig titel på den.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Kossamu:

Ja, vet någon när dom olika parterna släpper sina r9 290 med egna kylarlösningar? Skulle vart kul ifall dom kunde släppa innan jul. Verkar som om en tråd som denna borde finnas, men jag hittade ingen. Ifall ni inte gillar tråden, lämna. Gjorde en väldigt tydlig titel på den.

Jag har för mig att det snackades om slutet av november till början på december. Men jag har faktiskt ingen aning.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Läste att det inte blir förrän början på 2014.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hörde något om slutet 2013

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Senaste ryktena ligger mellan 7-15 December och vet inte om detta gäller staterna eller här dock och i samma veva
ska det komma ut tester på korten.

Förhoppningsvis lär korten finnas tillgänglig när testerna anländer.

Misstänker att dom vill hinna få ut dom innan jul och om dom lyckas lär märkas.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Avstängd

Tror ni att något kort kommer att ligga under 4000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kossamu:

Tror ni att något kort kommer att ligga under 4000?

Du får kolla in i en spåkula

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Kossamu:

Tror ni att något kort kommer att ligga under 4000?

Uhm. Referens ligger ju på 3500kr, så det är rätt troligt att tredjepartskort kommer ligga under fyra papp!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Har varit runt på olika sidor på Facebook och skrivit till asus, asus rog, asus sverige, xfx, msi och frågat men fått bara svar av asus sverige som trodde att samtliga partnertillverkare kommer först efter nyår med sina kylare. skrev jag dock 5 nov så kan ju ha ändrats

Edit : Fick just svar utav Asus Rog Nordic :
When will we see your 290x cards with better cooling?

ASUS ROG Nordic: The supply of GPUs from AMD is low, so 290X with DirectCU-cooling won't be available in a while

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | i5-4690k @ 4.4 | Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 16GB | Asus Z97-e | MSI GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av jdahl:

Har varit runt på olika sidor på Facebook och skrivit till asus, asus rog, asus sverige, xfx, msi och frågat men fått bara svar av asus sverige som trodde att samtliga partnertillverkare kommer först efter nyår med sina kylare. skrev jag dock 5 nov så kan ju ha ändrats

Edit : Fick just svar utav Asus Rog Nordic :
When will we see your 290x cards with better cooling?

ASUS ROG Nordic: The supply of GPUs from AMD is low, so 290X with DirectCU-cooling won't be available in a while

Skickades från m.sweclockers.com

Som jag förstått är det R9 290 kort med eftermarknadskylare som ska komma först och 290X korten har
dom inte uttalat sig alls om.

Men som sagt det är bara tiden som utvisar när dessa kort kommer.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Det jag hört är väl i slutet eller början av året som tidigast, men partnertillverkarna verkar vara lite tystlåtna angående det.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Det jag hört är väl i slutet eller början av året som tidigast, men partnertillverkarna verkar vara lite tystlåtna angående det.

Ja dom verkar som sagt inte vilja säga aldeles för mycket ännu och vet att Asus haft sitt under utveckling ett tag då
det stod en artikel om deras R9 290 DCUII på Nordic Hardware och att detta är det mest avancerade kortet dom
gjort hittills med förbättringar på kretskortet och grym strömförsörjning.

Som sagt i Usa när jag läste det senaste ryktet där är mitten av December ska tester komma och förhoppningsvis
korten också.

Swec redaktionens har väll sagt slutet av året eller början av nästa år.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

För snart en vecka sen sa Sapphire att de skulle släppa sina kylare till 290/290x om några veckor. Så snart antar jag

http://www.sapphiretech.com/presentation/media/media_index.as...

I botten av texten

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Denna skall ju släppas inom kort, men det kan ju kosta lite extra om man skall köpa till en vattenkylning för CPU. Ser rätt rejäl ut annars. http://www.sweclockers.com/nyhet/17953-nzxt-slapper-kraken-g1...