Permalänk
Medlem

Hjälp Ram minnen passar inte

Hej allihopa jag köpte nyss en ny dator och nu när jag håller på att installera ram minnena så passar dom inte O.o

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4170485/2013-11-21 detta är kompenenterna.

Problemet är att jag får inte ner ram minnet nog mycket så att jag kan klicka fast dom.

Ska inte alla minnen passa på detta moderkort Som är DDR3?

Permalänk
Medlem

Det är inte bara väldigt trögt? I övrigt skall dom ju passa om du vänt dom på rätt håll (dom är inte symetriska).

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Har du dragit tillbaka flärparna på sidorna innan du trycker ner dom? Se också till så att hacket i Minnerna sitter rätt med utbuktningen i kontakten.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 pro
5800H
RTX 3060
16bg

Permalänk

Ska ju funka så det är väl bara o pressa

Visa signatur

citera för svar

Permalänk

Tryck hårdare?

Permalänk
Medlem

Låter mer som att du försöker trycka i dem på fel håll. Gropen som finns på kontaktytan är inte i mitten utan typ 60-40 uppdelat...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem

Jag Hadde Gjort allt rätt men jag var lite för feg xD Tog i och då Klickade ena fast tack För Grymt snabba svaren!
nu ska jag forsätta bygga och sedan ladda upp några bilder :=)

Permalänk
Medlem

inte konstigt du har ju köpt skit kort från msi