Ang detta med rätt och fel / Köp via proxy, Osv

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Ang detta med rätt och fel / Köp via proxy, Osv

Ett spännade diskutions ämne
Undrar bara hur rättesnöret här på swecklockers funkar ?

Piratkopering big no no

Men att blåsa företagen genom proxy köp eller länka till uppenbara ful affärer (senast nu win8 för 50 kr med Länk=) allternativt lura staten genom köp via vissa säljare som skriver ner värdet på ebay

Själv skiter jag i det men, Hur kan ni låta folk uppenbart hjälpas åt att lura företagen / staten på pengar, men ha synpunkter på vissa andra saker typ piratkopering

Proxy köp måste väll i det närmaste vara som att piratkopiera då man blåser företagen på en betydande summa ? (Fast nästan moraliskt värre då man kan köpa nästan 2spel men betala för 1, men ha garanti på båda och support, samtidigt som man driver upp priserna i landet man köper i)

Eller faller detta inom någon form av grå zon jag inte fattar ?
Frågorna är väll främst riktade mot moderatorerna men alla är välkomna=)

(Säkert fullt i stav fel men jag tror alla fattar)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Palaven
Registrerad
Apr 2012

Så som jag försår det så är den största faktorn anonymitet som i att företag spionerar på en och säljer denna information till större såsom Google. Det poppar upp allt fler nyheter om att länder spionerar på invånarnas internetanvädning, även i Sverige. Detta var väl inget man behövde oroa sig om förut (10 år sedan kanske?) så det är inte så konstigt att folk sätter på sig foliehattarna och vill dölja sig. Sen finns det även de som utnyttjar detta till piratkopiering.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund/Halmstad
Registrerad
Mar 2011

Att köpa via proxy för att vara anonym är helt ok men att göra det för att betala mindre är bara fel för man utnyttjar ett system som finns för att deras spel kan säljas i fler länder och till fler personer men om folk håller att utnyttja detta för att spara pengar så kommer det nog bara i längden leda till att alla måste betala samma pris för spelen som är globalt satt.

"The voice of insanity and reason"