GoPro Hero3+ silver - stillbilder m.m.

Permalänk
Medlem

GoPro Hero3+ silver - stillbilder m.m.

Ska snart åka till Island en vecka och vara ute på en del "äventyr", så satt och funderade på om det var dags att införskaffa något mer än mobiltelefonen att ta bilder med.
Vill gärna ha något som går att använda till lite allt möjligt, behöver inte någon form av systemkamera men vill ha en som tar bättre bilder än min Samsung Galaxy S3 om jag ska lägga pengar på det.
att köpa en digitalkamera för 2-3000kr känns inte osm det gör någon överlägsen skillnad mot dagens mobilkameror (om du inte har en iphone förstås.... ) men en GoPro skulle erbjuda fler intressanta möjligheter om den dessutom klarar av sjyssta stillbilder.

side note: någon som ahr kolla på vikten på en sådan, funderar på om min 3kg hund klarar att bära den ett tag

Visa signatur

DATOR: X570 Auros Elite, Gigabyte RTX 3080 Gaming, Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, 256&512GB(SSD)+ 1TB(NVMe) + 4TB(HDD), Acer Predator X34P
BÄRBAR: Surface book 2
MOBIL: Galaxy S21 Ultra

Permalänk
Medlem

Skulle säga att en GoPro är direkt olämplig som enda kamera på grund av vidvinkeln vilket ger väldigt mycket distorsion.
Exempelbilder: http://www.pbase.com/barry_2718/goprohero3
Bildkvalitet hos en mobilkamera är förmodligen lika bra.

En digitalkamera för upp till 3000 tar mycket bättre bilder i många situationer.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Skulle gråtit blod om jag var tvingad att använda enbart en GoPro på semestern. Den är bra som komplement, men då med LCD-bakstycke, så man ser vad man fotar/filmar.

GoPro:n är väl framför allt bra när det gäller filmning i lite mer extrema miljöer eller sportsammanhang. Så om du ska ut på "äventyr", kanske det är ett bra val. Men stillbilderna blir lite väl förvrängda för min smak iaf..

Inköpet av GoPro:n stannar nog inte vid själva huset, utan du kommer få lägga flertalet hundralappar på tillbehör innan du är nöjd..
Själv har jag nog lagt lika mycket som kameran kostade om inte mer..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD