Mitt nya 280x når 80

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotten84:

Jag kör med öppen låda eftersom kortet blir så varmt, har gott om 120mm fläktar så har inte funderat mycket mer på det.
Efter några timmars spelande blir det riktigt varmt i rummet.

Dock har jag överklockat kortet något men inte rört spänningen, det gjorde ingen större skillnad på temp som du skriver 3-5 grader.

Hittar inte den funktionen i Asus GPU Tweak, nån som vet om den finns ?

Är du säker på att du får bättre temps genom att öppna sidan då?

Har du bra redan bra luftflöde igenom burken så förstörs det genom att du öppnar sidan, och låter allt pysa ut där, istället för att forceras från framsidan+ sidan ut i bak och toppen.

Har man däremot 0 luftflöde så förbättras temperaturerna om man öppnar upp chassit.

skit i asus gpu tweak, kör på afterburner, oavsett vad du har för märke på grafikkortet.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

vad? trasig? av? sönder? rosa?

är jag bara trött kanske och inte förstår vad du menar :p?

Böjda*
Jag var nog lite trött när jag skrev det här

Permalänk
Medlem

Jag har hittat det här testet, första korte dom fick betedde sig konstigt med höga temperaturer och högre ström förbrukning som följd.
Ska köra lite tester på mitt kort när jag kommer hem.

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devildoll:

Är du säker på att du får bättre temps genom att öppna sidan då?

Har du bra redan bra luftflöde igenom burken så förstörs det genom att du öppnar sidan, och låter allt pysa ut där, istället för att forceras från framsidan+ sidan ut i bak och toppen.

Har man däremot 0 luftflöde så förbättras temperaturerna om man öppnar upp chassit.

skit i asus gpu tweak, kör på afterburner, oavsett vad du har för märke på grafikkortet.

Det har du rätt i, jag ska sätta tillbaka sidan när jag kommer hem och testa.
Blir test av afterburner med.

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av kotten84:

Det har du rätt i, jag ska sätta tillbaka sidan när jag kommer hem och testa.
Blir test av afterburner med.

Skrivet av kotten84:

Jag har hittat det här testet, första korte dom fick betedde sig konstigt med höga temperaturer och högre ström förbrukning som följd.
Ska köra lite tester på mitt kort när jag kommer hem.

Ser fram mot att se era benchmarks här, kan göra några själv sen eventuellt.

BF4 benchmark:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persan96:

Ser fram mot att se era benchmarks här, kan göra några själv sen eventuellt.

Har inte gjort nått diagram men fick samma som dig nu efter ha rört runt lite och kommit fram till att datorn inte står optimalt....

77°C efter ett antal timmars BF4 spelande.
35°C Idel temp, har dock inget element i rummet så var svinkallt när jag starta datorn.

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A