280X CF problem, moderkort eller gpu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2007

280X CF problem, moderkort eller gpu?

Tjena!

Jag har precis inhandlat ett till 280X exakt likadant som mitt andra 280X dvs Asus DC2T. Jag testade polarens Asus DC2T och det fungerade i CF med min dator utan problem, har däremot formaterat om datorn m.m och nu får jag inte Crossfire att funka!

Crossfire finns inte på AMD CCC, har testat bytt plats på korten, testat andra CF bryggor och massa annat... snart ger jag upp!

Datorn hittar båda korten för sig men det går inte att köra Crossfire, korten fungerar utan problem vill jag även tillägga men CF går ej. Väldigt märkligt och googlat en massa utan framgång, någon som vet något?

Kan tillägga att jag har formaterat om datorn, använt även driver sweeper och laddat ner senaste/äldre drivrutiner utan framgång. Jag körde CF för ca 1vecka sedan på den här datorn med polarens 280X, fattar inte varför det inte funkar nu.

EDIT: Ser nu att det står KOD 43 om man kollar via Windows på ena kortet, vilket är väldigt märkligt då korten fungerar var för sig.

i7 8700k | GTX 1080 Ti | 16GB DDR4 3000mhz | ASUS Strix Z370-F | Corsair H115i | SSD Samsung 850 250GB + MX300 525GB / 2TB WD Green | EVGA Supernova G2 750w | Asus ROG SWIFT PG278Q

Laptop: Macbook Pro 13.3'' MID 2017 | Dell XPS 13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

Om det funkar lika bra/dåligt om du byter plats på dem så låter det som om det vore mjukvarufel. Har dock inte mycket till rekommendation förutom att ladda ner alla Windows uppdateringar och CCC+Profiler.
Rensa CMOS på moderkortet är också ett alternativ.

Om du bara kör ett kort i taget får du problem med 1 av korten då?

Kan vara BIOS på grafikkorten som strular men då börjar det bli svajigt med garantier och då hade jag hellre valt att skicka tillbaka till butik och så får de kolla ett kort.
Men är det som du säger att det är det undre kortet som rapporterar Code 43 oavsett vilket fysiskt kort det är men att det ända fungerar att göra beräkningar med då vet jag inte. För att kolla att båda verkligen gör beräkningar så skulle jag rekommendera att du laddar hem och kör Folding@Home.

stavfel

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN