Cooler Master B600, 600W PSU till Sapphire Radeon HD 7790

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Cooler Master B600, 600W PSU till Sapphire Radeon HD 7790

Hej!

Jag köpte nyss hem en dator (HP Pro 3500 MT CI5) från komplett.
Jag köpte även till ett grafikkort (Sapphire Radeon HD 7790).
Kollade inte så noga på system requirement på grafikkortet och det visade sig att det rekomenderas 500W nätagg.

Min fråga är om Cooler Master B600, 600W PSU räcker till dessa två komponenter??
Min andra fråga är vad som händer om jag installerar grafikkortet nu. Hört att datorn kan stänga av sig själv men kan något gå sönder?

Tacksam för svar.

// Mulle0216

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Anledningen till varför jag tog detta nätagget är för att grafikkortet behövde 500W och jag tror att man behöver lite marginal. Jag vill heller inte lägga för mycket pengar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Mulle0216:

Anledningen till varför jag tog detta nätagget är för att grafikkortet behövde 500W och jag tror att man behöver lite marginal. Jag vill heller inte lägga för mycket pengar.

Grafikkortet behöver inte 500w. Det du syftar på är en rekommendation för hela systemet. Rekommendationen för hela systemet brukar vara det dubbla av vad systemet egentligen drar, eftersom ett nätaggregat är som mest effektiv när belastningen är ca halva maxeffekten.

Ditt system kommer max att dra 250w: http://www.sweclockers.com/recension/16735-geforce-gtx-650-ti...

Se diagram för strömförbrukning i länken ovan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Tack

Tack så mycket. Då är det ingen brådska att köpa in ett nytt då.