Permalänk
Medlem

PBT Keycaps

Hej allihop!

Skaffade mig nyligen ett Ducky Mini tangentbord men tänkte fräscha upp det med lite snyggare keycaps! Hittade nyligen följande tråd där en snubbe hade satt på riktigt snygga vita och beiga keycaps på (scrolla ner lite):

http://deskthority.net/marketplace-f11/ducky-nordic-keyboards...

Nu är det så att dessa kommer från ett annat Ducky tangentbord men vill inte beställa ett sånt för att sedan sälja tangentbordet naket p.g.a.! Så jag tänkte höra mer er om ni vet något ställe där de säljer såna keycaps?

Bör även nämna att det går även bra med blanka keycaps, så länge de är i den färgen! Och de bör även vara i PBT (ABS kan jag ju annars köpa från WASD Keyboards ).

Tack!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vita blanka kan jag hitta här:
http://www.inet.se/produkt/6606531/ducky-full-105-pbt-iso-key...
Men inte just de du söker.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Vita blanka kan jag hitta här:
http://www.inet.se/produkt/6606531/ducky-full-105-pbt-iso-key...
Men inte just de du söker.

Sant, inte dem jag letar efter :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

http://www.originativeco.com/collections/keysets/products/cla... Detta finns dock så finns inte i ISO layout!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

ABS också >.< Otur! Hade nog överlevt utan en ISO Enter

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hänvisar till den här tråden på deskthority: http://deskthority.net/marketplace-f11/ducky-nordic-keyboards...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Det var i den tråden jag fick idén! Eller är det nåt speciellt du hänvisar till här som jag kanske har missat?

Bör även nämna att jag har kontaktat Teraset men de hade inte de keycaps jag behöver löst utan man måste i så fall köpa två olika tangentbord och ta dem därifrån..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Det var i den tråden jag fick idén! Eller är det nåt speciellt du hänvisar till här som jag kanske har missat?

Bör även nämna att jag har kontaktat Teraset men de hade inte de keycaps jag behöver löst utan man måste i så fall köpa två olika tangentbord och ta dem därifrån..

Såg inte att det var exakt samma forum som du länkat. Men kan du inte få det genom Duckys kontaktperson där så finns det ju nog inte att köpa löst, då måste du köpa ett tangentbord.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

På ebay finns de ju keycaps blir väl lite svårare att hitta just nordic kanske dock ;3

Visa signatur

MOBO: ASUS B550-i                                    CPU: Ryzen 5900X
RAM: GTZN-3600MHZ-CL14                       GPU: EVGA 3080 XC3
BOX: Ncase m1 v6.1                                    PSU: Corsair SF750
AIO: Kraken z53                                           SSD: Samsung 980 PRO             

Permalänk
Medlem

Du kan nog inte köpa dessa som ett set, tror killen köpt dom i en groupbuy på geekhack.
Om du vill ha dessa får du leta efter två separat set. KBC gör tjocka pbt keycaps, det ska finnas i både vit och grå och i iso layout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iono:

Du kan nog inte köpa dessa som ett set, tror killen köpt dom i en groupbuy på geekhack.
Om du vill ha dessa får du leta efter två separat set. KBC gör tjocka pbt keycaps, det ska finnas i både vit och grå och i iso layout.

Juste det gör dem ju! Och nu ser jag att de har släppt Poker II i ISO! Kanske blir att lämna tillbaka mitt Ducky Mini och beställa ett Poker II..?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Juste det gör dem ju! Och nu ser jag att de har släppt Poker II i ISO! Kanske blir att lämna tillbaka mitt Ducky Mini och beställa ett Poker II..?

Lol vrf? Det är i stort sett samma t-bord bara att ducky har baklyst! Och dessa keycaps finns bara i ABS på den sidan som jag länkade

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Lol vrf? Det är i stort sett samma t-bord bara att ducky har baklyst! Och dessa keycaps finns bara i ABS på den sidan som jag länkade

Ja men enligt deras hemsida har Poker II ISO bakgrundbelyst också, men i andra färger: blå och grön! OCH den är billigare om man köper en sån på amazon.co.uk eller amazon.de

Men hur skiljer sig kvaliteten på Ducky tangentbord gentemot KBT?

EDIT: Sen så ser jag att de även säljer Poker II ISO med PBT! Fast då får man inge bakgrundsbelyst

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Icte:

Ja men enligt deras hemsida har Poker II ISO bakgrundbelyst också, men i andra färger: blå och grön! OCH den är billigare om man köper en sån på amazon.co.uk eller amazon.de

Men hur skiljer sig kvaliteten på Ducky tangentbord gentemot KBT?

EDIT: Sen så ser jag att de även säljer Poker II ISO med PBT! Fast då får man inge bakgrundsbelyst

Okok skulle säga att Ducky är mer pålitligt än Vortex då Vortex ofta inte svarar med sin support, (vet inte om de har någon?). Men gör som du vill men jag skulle hållit kvar på duckyn!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Okok skulle säga att Ducky är mer pålitligt än Vortex då Vortex ofta inte svarar med sin support, (vet inte om de har någon?). Men gör som du vill men jag skulle hållit kvar på duckyn!

Läste precis det, sen så läste jag att Vortex verkar ha en dålig kontroll av sina fädiga produkter.. Aja, bättre att betala en hundring extra o vara nöjd!

Tror ni någon kommer vilja köpa en G2Pro utan keycaps?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Juste det gör dem ju! Och nu ser jag att de har släppt Poker II i ISO! Kanske blir att lämna tillbaka mitt Ducky Mini och beställa ett Poker II..?

Det är samma tangentbord så vitt jag vet.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Inaktiv

499kr för Ducky keycaps. Det är ju mer än vad halva tangentbordet kostar. Någon som vet var man kan få tag i billigare?