3 st r9 280x i Bitfenix Outlaw

Permalänk
Medlem

3 st r9 280x i Bitfenix Outlaw

Hej där.

Håller på att bygga ihop nya datorn, men stött på lite patrull på vägen. Har ett Bitfenix Outlaw där jag tänkte ha 3st 280x i. de två nedersta korten är det inga problem för, men för det översta så blir det problem pga en chassiskruv. Absolut närmast baksidan där man fäster grafikkortet i baksidan, så sätter man tumskruv i ena sidan (eller annan skruv iofs), men det är den andra sidan det gäller. Åt chassits baksida så går metallen ner relativt långt och här sitter också en chassiskruv som gör att man inte kan trycka mer (metall mot metall). Till följd av detta ser man att grafikkortet är något tiltat så att det går upp något ju längre bak man kommer. Maximalt rör det sig om kanske 2 mm längst bak. Grafikkortet är skruvat som vanligt och isatt med "klick-anordningen" som finns och sitter alltså stabilt. Kan detta medföra problem, eller kommer det fungera ändå förutsatt att den sitter stabilt?

Tacksam för all form av hjälp!

Mvh

Permalänk
Medlem

Så länge inte skruven vidrör någon lödpunkt på grafikkortet så är det hur lugnt som helst.

Permalänk
Medlem

Ah, tack för svar!

Jag som är så kass på att förklara, men i och med att det fysiskt är utformat som det är, så blir skenan från grafikkortet som ska sitta i pci-e bryggan tiltad, så man kan se stiften någon millimeter mot bakkanten! Kan inte trycka ner kortet fullt i bryggan pga det!

Permalänk
Medlem

Ta en liten fil och fila om det är på pci-bracketen som tar i.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Ta en liten fil och fila om det är på pci-bracketen som tar i.

Skulle man nog kunna göra. Den är dock väldigt massiv, så lär få hålla på ett tag isf! Tänkte förtydliga lite med en bild för att visa vad det är som slår i chassiskruven.

Permalänk
Medlem

Japp, bara slipa lite, fick jag göra i min miningrigg också
Tog inte många drag för att få bort några milimeter.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!