Blåst på marknaden

Permalänk

Blåst på marknaden

Blev halvlurad på marknaden här på sweclockers. Hade en annons ute på en Xbox one där jag ville byta denna mot en ps4a. Fick kontakt med en som varit medlem här i snart två år. Det sluta med att han betalade Xboxen varpå jag skicka den samma dag och skulle därefter få dennes bokningskod. Han blev orolig och va på mig hela tiden då schenker inte är snabbast på att frakta och jag la tid på att ringa schenker med mera för att göra honom lugn. Det hela slutade med att han fick sin Xbox och jag fick ingen bokningskod då jag kunde kolla upp det med komplett eftersom han redan hämtat ut ps4an.
Han fick därmed Xboxen till ett bra pris eftersom jag kunnat få mer för den på blocket. Mina frågor är:
Hur kan man "skita" ner sig för att spara någon tusenlapp? Ska självklart polisanmäla honom då bytet med ps4an var en del av betalningen. Har hans adress och all konversation plus telefonnummer till honom och hans sambo.
Tänkte bara bjuda på denna roliga historia.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Om du har numret till honom varför ringer du inte och pratar med han?
Det verkar på hur du skriver att han var orolig av att bli blåst av dig men eftersom han fått xboxen så borde han ju vara villig att fullfölja det ni avtalat?

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

Ska självklart polisanmäla honom då bytet med ps4an var en del av betalningen.

Helt rätt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ring honom först och berätta att du ska polisanmäla. Så att han har en chans att bättra sig.

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Medlem

Ja för.. en polisanmälning gör på sig mycket med svenska polisen..

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

Blev halvlurad på marknaden här på sweclockers. Hade en annons ute på en Xbox one där jag ville byta denna mot en ps4a. Fick kontakt med en som varit medlem här i snart två år. Det sluta med att han betalade Xboxen varpå jag skicka den samma dag och skulle därefter få dennes bokningskod. Han blev orolig och va på mig hela tiden då schenker inte är snabbast på att frakta och jag la tid på att ringa schenker med mera för att göra honom lugn. Det hela slutade med att han fick sin Xbox och jag fick ingen bokningskod då jag kunde kolla upp det med komplett eftersom han redan hämtat ut ps4an.
Han fick därmed Xboxen till ett bra pris eftersom jag kunnat få mer för den på blocket. Mina frågor är:
Hur kan man "skita" ner sig för att spara någon tusenlapp? Ska självklart polisanmäla honom då bytet med ps4an var en del av betalningen. Har hans adress och all konversation plus telefonnummer till honom och hans sambo.
Tänkte bara bjuda på denna roliga historia.

Bara så jag förstår detta rätt, han vill inte skicka PS4:an till dig? Så han vill alltså inte ge något alls för "bytet"?
Du nämner inget om pengar emellan.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Ring SWAT.
Men prata med honom om bytet annars ring SWAT

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Har du fått tag i honom sen han fick Xboxen? Försök få tag i honom och be honom skicka den, och skulle han helt enkelt inte gå med på de så är de ju självklart en polisanmälan som gäller.

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk

Jag fick 4200. Så inga pengar emellan.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

och jag fick ingen bokningskod då jag kunde kolla upp det med komplett eftersom han redan hämtat ut ps4an.

Den delen förvirrar mig.

Fick du en bokningskod av han eller inte?
Om du inte fick en (som du faktiskt skriver), hur kunde du då kolla upp att han redan hämtat ut sin PS4?

Permalänk

Grejen var att han skicka en bild på sin sida på komplett där uppgifter fanns som gjorde att jag kunde Maila komplett. Fick svar idag där det stod att den var skickad och utplockad. Konstiga är att han i lördags skrev till mig och sa att konsollen var skickad och att den skulle dyka upp. Hur orkar man fortfarande skriva till mig fast man plockat ut den?

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Men du har alltså fått betalt i alla fall? 4200? Det är ca 300:- billigare än den kostar i affären, vilket är helt ok. Vad är nu problemet?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

Jag fick 4200. Så inga pengar emellan.

Så du fick pengar? För Xboxet du skickade? Men du ska alltså ha 4200kr+ps4 ? Förstår inte alls..

EDIT: Efter att ha läst igenom allt ytterligare en gång så förstår jag nog..

Han hade ett PS4 bokat på komplett. Ni kom fram till att han gav dig cash för xboxet + hans bokningskod så du kunde använda pengarna du fick för att hämta ut PS4 med hans kod. Men nu har han bara gett dig pengar men ingen kod så du kan inte få ditt PS4..

Har jag förstått det rätt nu?

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk

Jag släppte Xbox för 4200 och då skulle han ändra leverans/faktura uppgifter på sin ps4 så den kom till mig.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk

Så jag blev bara blåst på att få köpa en ps4a på release. Hade istället kunna sälja Xboxen för mer och därefter köpa en ps4a på blocket om nu han inte gjort som han gjorde.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

Jag släppte Xbox för 4200 och då skulle han ändra leverans/faktura uppgifter på sin ps4 så den kom till mig.

Dealen var alltså en Xbox One mot 4200:- OCH en ps4!?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

Så jag blev bara blåst på att få köpa en ps4a på release. Hade istället kunna sälja Xboxen för mer och därefter köpa en ps4a på blocket om nu han inte gjort som han gjorde.

Då förstår jag! Svinigt gjort av honom..

Det svåra blir nog att få Herr Blå att förstå din anmälan!

Men lycka till

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Dealen var alltså en Xbox One OCH 4200:- mot EN ps4!?

Nä. Han andra snubben skulle ändra faktura/leveransadress till TS istället. Men nu behöll köparen både xbox och ps4. Så man kan säga att TS blev blåst på PS4. Han kommer nu få vänta till efter 2014

EDIT: Läs mitt inlägg innan så kanske du förstår! Tog lite tid för mig att förstå

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av Gipp3r:

Om du har numret till honom varför ringer du inte och pratar med han?

Det bör man helst inte göra. När det hänt en sån sak så ska man låta polisen sköta samtal med den skyldige för det är deras jobb.
Om man ringer själv till den skyldige så förvärrar det saker, och om man då dessutom nämner för denne att man anmält honom så har ju även han din hemadress och allt :/..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk

Som jag förståt så sålde han sitt xbox för 4200 och förbokningen på ett ps4.
ps4 är alltså OBETALT.

Men han fick bara 4200.

Slutsats: han sitter utan konsolt och nån annan sitter på ett ps4 och ett billigare xbox

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

Nu är jag med. Måndag...

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Nej dealen var Killen fick hans Xbox för 4200kr, Gamedevil har fått sina 4200kr för sin Xbox men skulle även få med en KOD till att köpa ett playstation denna koden har han inte fått (eller han har inte fått något ps4 skickat till sig) som han sedan själv skulle betala

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Hur kan folk inte förstå.
Gamedevil hade ett Xbox One och sålde detta mot 4200kr OCH en HÄMTNINGSKOD på ett PS4. Alltså är PS4 INTE BETALT.
PS4an skulle Gamedevil sedan betala och hämta ut själv men fick då inte någon hämtningskod för att kunna göra detta.
Blev det klargjort nu är det fortfarande någon som inte hängde med på vad som hände?

Permalänk
Medlem

Men kokko, du kan ju inte vara ändra din post så där nu ser det ju ut som jag är koko

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av gamedevil82:

Blev halvlurad på marknaden här på sweclockers. Hade en annons ute på en Xbox one där jag ville byta denna mot en ps4a. Fick kontakt med en som varit medlem här i snart två år. Det sluta med att han betalade Xboxen varpå jag skicka den samma dag och skulle därefter få dennes bokningskod. Han blev orolig och va på mig hela tiden då schenker inte är snabbast på att frakta och jag la tid på att ringa schenker med mera för att göra honom lugn. Det hela slutade med att han fick sin Xbox och jag fick ingen bokningskod då jag kunde kolla upp det med komplett eftersom han redan hämtat ut ps4an.
Han fick därmed Xboxen till ett bra pris eftersom jag kunnat få mer för den på blocket. Mina frågor är:
Hur kan man "skita" ner sig för att spara någon tusenlapp? Ska självklart polisanmäla honom då bytet med ps4an var en del av betalningen. Har hans adress och all konversation plus telefonnummer till honom och hans sambo.
Tänkte bara bjuda på denna roliga historia.

Skicka gärna in ett kontaktmeddelande till redaktionen om detta (min sign eller längst ner på sidan), dels för att vi ska kunna bistå polisen med information men också för att vi ska kunna vidta egna åtgärder.

Tråkigt att det trasslar sig!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Av egna erfarenheter så nej. han har gjort fel först och kommer inte våga anmäla. Men men alla är vi olika och det är så jag har tacklat mina liknande problem. men vill man inte så behöver man inte följa det.

Men va? Det där är ju inte ens logiskt..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av gamedevil82:

Blev halvlurad på marknaden här på sweclockers. Hade en annons ute på en Xbox one där jag ville byta denna mot en ps4a. Fick kontakt med en som varit medlem här i snart två år. Det sluta med att han betalade Xboxen varpå jag skicka den samma dag och skulle därefter få dennes bokningskod. Han blev orolig och va på mig hela tiden då schenker inte är snabbast på att frakta och jag la tid på att ringa schenker med mera för att göra honom lugn. Det hela slutade med att han fick sin Xbox och jag fick ingen bokningskod då jag kunde kolla upp det med komplett eftersom han redan hämtat ut ps4an.
Han fick därmed Xboxen till ett bra pris eftersom jag kunnat få mer för den på blocket. Mina frågor är:
Hur kan man "skita" ner sig för att spara någon tusenlapp? Ska självklart polisanmäla honom då bytet med ps4an var en del av betalningen. Har hans adress och all konversation plus telefonnummer till honom och hans sambo.
Tänkte bara bjuda på denna roliga historia.

Så då kanske jag skall säga mitt här också, då det är mig som ts syftar på.
Till att börja med så sköttes hela affären skumt från ditt håll, väldigt kort i tonen och fick fråga upprepade gånger hurvidare du hade kvitto till osv vilket skapade misstankar hos mig. Sedan när paketet stått still i tre dagar och Schenker berätter för mig att det i te alls är ett paket skickat utan ENDAST en frakt sedel bokad med preliminär vikt. Så ser ja att nått inte stämmer så ja sätter ps4 på hold så att säga. Dom skickar den först när jag godkänner det. När xboxen väl kom fram så märker jag att den tuggar på skivorna.... Detta verkar som att du vetat om. Så därav är jag glad att jag inte skickat dig en ps4! Så hur du gör nu är helt upp till dig. Men att inte fått en kod kontra trasig leverans jao du det kommer inte gå så långt kan ja säga. Förstår att det kommer hagla kommentarer från Ala hål och kanter nu men så är det,har gjort många affärer här på swec men aldrig någonsin behövt vidta såna här åtgärder för att få igenom en bra affär för båda parter..

Visa signatur

ASUS X99 Rampage V Extreme. I7 5820k @ 4,6Ghz. Phantec pro
2X Gtx 970@ 1522/8024mhz
AX860 Platinum
G-skill ripjaws 2400mhz

Permalänk

Jag gjorde precis allt rätt. Skicka Xboxen samma dag och nej jag testa inte läsaren. Jag kan inte hjälpa att schenker tog tid på sig. Kommer polisanmäla så får vi se vad som händer.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk

Om nu Xbox var trasig som du säger. Varför inte göra av dig till mig om det då?

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Skrivet av gamedevil82:

Jag gjorde precis allt rätt. Skicka Xboxen samma dag och nej jag testa inte läsaren. Jag kan inte hjälpa att schenker tog tid på sig. Kommer polisanmäla så får vi se vad som händer.

Oki, själv har jag redan gjort det då du vägra föra tillbaks pengarna.. Så det blev en dyr affär för mig:/

Visa signatur

ASUS X99 Rampage V Extreme. I7 5820k @ 4,6Ghz. Phantec pro
2X Gtx 970@ 1522/8024mhz
AX860 Platinum
G-skill ripjaws 2400mhz