Trivial Pursuit versus Bezzerwizzer (brädspel)

Permalänk
Avstängd

Trivial Pursuit versus Bezzerwizzer (brädspel)

Hej på er! Hoppas att tråden kommit på rätt plats. Hur som helst, jag snackar sällskapsspel här och vill höra med dig som läser detta om vilket av dessa två brädspel ni tycker bäst om. Spelen finns i olika utgåvor och det är originalversionen jag är intresserad av. Bezzerwizzer Original = grön kartong & Trivial Pursuit: Master Edition = blå kartong. Då något av spelen kan bli en potentiell julklapp vore det fint om jag kunde få tips & råd av er.

Jag har spelat "TP" innan, men det var säkert ca 10 år sedan. Bezzerwizzer har jag inte provat alls. Har noterat att det kan skilja i antal tillgängliga frågor och dessa frågor kan säkert skilja sig från de olika spelen. Verkar som om upplägget liknar varandra men att Bezzerwizzer verkar mer omfattande och lite dyrare.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Hej!

De är skoj bägge alternativen men jag föredrar Bezzerwizzer.
Dels så känns det som frågorna är bättre, jämnare nivå än TP som verkligen blandar supersvårt med löjligt enkelt. Dels så går det snabbare, roligare att köra en extra gång än när alla sitter och suckar och vill gå hem som ibland sker med TP. Sedan så finns ju ett moment där man viktar vilka av de kategorierna som man drar som man tycker sig vara bäst på, jag gillar momentet men det kan nog vara olika för olika personer.
För mig blir det en klar röst på Bezzerwizzer.

Visa signatur

|i5 3570K| Asus P8Z77-V LE|Asus HD7950DC2-3GD5|
|Corsair PC3-12800 Veng. LP, 4x4 GB|Samsung 830 256 GB|
|Corsair HX 650W|Thermalright HR-02 Macho|FD Define R4|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tttomte:

Hej!

De är skoj bägge alternativen men jag föredrar Bezzerwizzer.
Dels så känns det som frågorna är bättre, jämnare nivå än TP som verkligen blandar supersvårt med löjligt enkelt. Dels så går det snabbare, roligare att köra en extra gång än när alla sitter och suckar och vill gå hem som ibland sker med TP. Sedan så finns ju ett moment där man viktar vilka av de kategorierna som man drar som man tycker sig vara bäst på, jag gillar momentet men det kan nog vara olika för olika personer.
För mig blir det en klar röst på Bezzerwizzer.

Tack för ditt svar! Det kommer att hjälpa mig när jag ska välja spel. Jag har även läst en handfull recensioner på Prisjakt och de verkar tycka att det är helt okej. Det lutar år Bezzerwizzer mer och mer...