Permalänk
Medlem

gammal trasig dator

Hej allihopa.

Jag har en Asus p6t deluxe v2 från 2010, dator som jag tänkt rusta upp nu i jul-rean.
Denna dator har endast 1/3 ram minnen i funktion och grafikkort som håller på att slockna helt tror jag.
Jag har även tänkt att köpa en ny projektor och använda denna som skärm!
Jag använder datorn till film,sport,spel och musik.

Är det nått speciellt jag behöver eller är det bara köpa detta och sätta igång? och vad kan man spara in lite pengar på?
Jag vet hur jag tar in och ut ram minnen samt grafikkort, och att jag behöver hdmi uttag på både projektor och grafikkortet.
Dock är jag osäker på om man ska lämna in datorn eller om man kan beställa hem grejer.

Permalänk
Medlem

i7 920 2,66 somthing också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mahaala:

Hej allihopa.

Jag har en Asus p6t deluxe v2 från 2010, dator som jag tänkt rusta upp nu i jul-rean.
Denna dator har endast 1/3 ram minnen i funktion och grafikkort som håller på att slockna helt tror jag.
Jag har även tänkt att köpa en ny projektor och använda denna som skärm!
Jag använder datorn till film,sport,spel och musik.

Är det nått speciellt jag behöver eller är det bara köpa detta och sätta igång? och vad kan man spara in lite pengar på?
Jag vet hur jag tar in och ut ram minnen samt grafikkort, och att jag behöver hdmi uttag på både projektor och grafikkortet.
Dock är jag osäker på om man ska lämna in datorn eller om man kan beställa hem grejer.

Ett nytt grafikkort och lite nytt ram så borde den fungera fint tror jag. Vad har du för budget och vilket chassi har du? Antar att det är något OEM Chassi från Asus.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |