Playstation 4 kan bli licenspliktig när webbläsaren fungerar med SVT Play

Permalänk
Medlem

Med tanke på de bedömningar som finns att tillgå i ämnet så känns detta lite som en icke-nyhet. Att fler enheter inkluderas när de släpps är ju inte speciellt märkligt eller kontroversiellt.

Sedan kan man ha åsikter om modellen som sådan, absolut.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Mjo, jag håller med, men det är lite av en principsak också och det är väl därför folk blir arga. Konceptet är helt enkelt tragiskt kasst. Finns säkert något motargument för detta, men jämför det med att Spotify skulle vara statligt och öppet för alla och att alla måste betala 99 kr i månaden om de äger enheter som de kan lyssna på musiken med, även om personen inte är intresserad av musik eller är intresserad av musiken som finns på Spotify.

Fast musik och oberoende nyheter samt information är lita annat än musik...
Tror inte att många här är medveten hur det är att bara ha privatägda tvsändningar

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rovah:

Ungefär som att dela ut fortkörningsböter till alla bilister bara för de har möjligheten att köra för fort

Alla bilägare bet fordonsskatt oberoende av körsträcka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan15:

Varför kan dem inte göra så att man prenumerera på deras kanaler så att dem som vill kolla betalar och bara dem får tillgång.

Därför att det då inte skulle vara public service.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Då tycker jag att internet ska vara gratis eller åtminståne att man bara kan surfa in på SVT.

Permalänk
Medlem

Skulle inte klaga om de byggde en riktig SVT play app för PS4 OS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Att företag och rika knösar fifflar med sin ekonomi för att betala så lite skatt som möjligt gör mig däremot inte förvånad. Om man tjänar 1 miljon kr/år så får man ju skatta ca 58% och det tycker jag faktiskt är för jävligt. Ska man seriöst behöva skatta bort över hälften man tjänar? Nej, det tycker jag faktiskt är stöld. Hur mycket är 400 000 kr att röra sig med per år då? Vissa lever så klart på mindre men ändå, den som tjänar 1 miljon om året, har förmodligen kämpat hårt för det.

Dummaste smörjan jag läst på länge och med vissa menar du såklart nästan alla? Dessutom skattar de precis som vanligt folk upp till en viss summa så den extra skatten tas endast ut på inkomsten som är extremt hög. Jag undrar hur hårt vår kära Landshövding i Östergötland jobbar tex. Får 1 million inkomst och har dessutom tid över att sitta med i 10 styrelser och på så vis dra in ytterligare 1 million! Det är ju uppenbart att man ska tycka synd om henne... Nej, man kan slita arselet av sig och ändå inte tjäna pengar. Man ska dessutom ha klart för sig att styrelsejobben inte är nått hon håller på med på sin fritid.

OnT: Radiotjänst har storhetsvansinne vilket är det största problemet. De tummar på kvalitet för kvantitet. TV--> 1an 2an kunskapskanalen, barnkanalen+diverse internet extra. Radio P1, P2, P3, P4 (Som det finns en av för varje län?!?!) och har säkert glömt en massa. Säg att man mot förmodan skulle titta på bara 1an betyder det att man betalar 170ish kr/mån för den kanalen... Har gladeligen reklam och får 14 kanaler för samma peng. Som nämnt tidigare är det en avgift för att inte vara statligt styrd ändå bestämmer staten hur mycket pengar de ska få... Det mesta är så uppenbart vänstervridet att man vill spy.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk

dagens linkbait?
Lär ju vara en ickefråga eftersom typ alla använder sitt TVspel med en TV, som har varit licenspliktig sen "hedenhös".

Permalänk
Entusiast
Skrivet av boomhowler:

dagens linkbait?
Lär ju vara en ickefråga eftersom typ alla använder sitt TVspel med en TV, som har varit licenspliktig sen "hedenhös".

Såvida man inte använder en skärm som inte har någon mottagare. T.ex en standard monitor av modell större som bara är kapabel att ta emot DVI, VGA, HDMI och/eller DP

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Skrivet av Systix:

Dummaste smörjan jag läst på länge och med vissa menar du såklart nästan alla? Dessutom skattar de precis som vanligt folk upp till en viss summa så den extra skatten tas endast ut på inkomsten som är extremt hög. Jag undrar hur hårt vår kära Landshövding i Östergötland jobbar tex. Får 1 million inkomst och har dessutom tid över att sitta med i 10 styrelser och på så vis dra in ytterligare 1 million! Det är ju uppenbart att man ska tycka synd om henne... Nej, man kan slita arselet av sig och ändå inte tjäna pengar. Man ska dessutom ha klart för sig att styrelsejobben inte är nått hon håller på med på sin fritid.

OnT: Radiotjänst har storhetsvansinne vilket är det största problemet. De tummar på kvalitet för kvantitet. TV--> 1an 2an kunskapskanalen, barnkanalen+diverse internet extra. Radio P1, P2, P3, P4 (Som det finns en av för varje län?!?!) och har säkert glömt en massa. Säg att man mot förmodan skulle titta på bara 1an betyder det att man betalar 170ish kr/mån för den kanalen... Har gladeligen reklam och får 14 kanaler för samma peng. Som nämnt tidigare är det en avgift för att inte vara statligt styrd ändå bestämmer staten hur mycket pengar de ska få... Det mesta är så uppenbart vänstervridet att man vill spy.

Vilken bullshit. Jag känner en person som tjänar 1 miljon per år och han har ett statligt yrke, och han skattar precis 58% som jag säger, dvs över hälften av hans inkomst och han jobbar bl.a. skift. Denne man har dessutom levt i Sovjetunionen och när jag frågade honom hur det var att leva där svarade han: "Ungefär som i Sverige men lite striktare."

Sedan så missförstår du mig. Den höga skatten och TV-avgiften existerar p.g.a. socialdemokraterna och i dagsläget lär inte borgarna göra någonting åt det. Folket har aldrig fått bestämma i det här avseendet och om det svenska folket fått bestämma mer hade vi haft lägre skatter.

Skrivet av MrNeikter:

Jag säger inte att SVT är neutrala över huvud taget... men... Om det är någon "tidning" som vrider och vänder på sanningen så är det....

Aftonbladet.

Det är många medier i Sverige som missköter sig. Se bara på Expressen och vapenskandalen, nyligen så var det även en journalist på expressen som kontaktade grannen till en mördad man/kvinna och utgav sig för att vara polis, vilket är föregivande av allmän ställning och kan resultera i högst 2 års fängelse. Det fanns dessutom en kriminell snubbe som vart anställd av Expressen som folk kollade upp eftersom hans artiklar provocerade folk. När det påtalades att kriminella inte är lämpade som journalister åt expressen blev vederbörande uppsagd men återanställd inom kort som någonting annat, kulturkritiker eller nåt. Detta repeterades kanske 2-4 gånger.

Jag hade gärna velat att SVT skulle vara neutrala men det är dom inte tyvärr, Fria tider tycker jag däremot är riktigt bra eftersom dom är neutrala. Dom kritiserar precis vem dom vill, SD som S, spelar ingen roll. Det är dessutom Fria Tider som hänger ut Aftonbladets och andra etablerade mediers tabbar.
Bara denna ägde rum förrförra veckan. https://www.flashback.org/t2257981

FT länkar ju dessutom till sina referenser så är du misstänksam är det bara att kolla upp, det skulle aldrig DN göra. Sen ska man dock inte tro på allt man hör och ta en nya salt.

Visa signatur

Många datoranvändare underskattar virus och överskattar sina egna kunskaper medan andra är omedvetna om problemet med virus. Den nonchalans som finns idag beror på ett stort antal faktorer, folk tycker virusskydd är dyrt, besvärligt och sölar ned prestandan. Något som däremot är dyrt, besvärligt och slöar ned prestandan är en infekterad dator, som dessutom förstör för alla andra på nätet. - Pedrag Mitrovic, IT-Säkerhet (2010)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlzooon:

Vilken bullshit. Jag känner en person som tjänar 1 miljon per år och han har ett statligt yrke, och han skattar precis 58% som jag säger, dvs över hälften av hans inkomst och han jobbar bl.a. skift. Denne man har dessutom levt i Sovjetunionen och när jag frågade honom hur det var att leva där svarade han: "Ungefär som i Sverige men lite striktare."

Sedan så missförstår du mig. Den höga skatten och TV-avgiften existerar p.g.a. socialdemokraterna och i dagsläget lär inte borgarna göra någonting åt det. Folket har aldrig fått bestämma i det här avseendet och om det svenska folket fått bestämma mer hade vi haft lägre skatter.

Varför är jag inte förvånad att han är statligt anställd...

Citat:

För inkomståret 2013 finns det två skiktgränser*. Den nedre skiktgränsen är 413 200 kronor. På inkomster över denna gräns tas statlig inkomstskatt ut med 20 procent. Den övre skiktgränsen är 591 600 kronor. På inkomster över denna gräns tas statlig inkomstskatt ut med ytterligare 5 procent (den så kallade värnskatten), det vill säga sammanlagt 25 procent.

Skatteverkets hemsida

Sedan tillkommer kommunalskatt men jag har inte hört talas om att den är progressiv vilket innebär att han skattar som allt annat folk, både statligt och kommunalt på ca. 413 200:- av sin inkomst. Efter det förändras hans skatter. Men jag måste väl tro på det du säger, han tycker säkert hans liv är jättejobbigt i överklassens Sverige. Han är väl emot TV-avgiften också eller ännu hellre, smiter från den medans radiotjänst jagar studenter.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av elev10:

Knas. Blir att köpa allt på företaget då! Tv-tillverkarna som vill ha lite goodwill borde släppa ett par modeller helt utan tv-mottagare alternativt ha det som en separat modul som man kan köpa till.

Monitorer tror jag dessa brukar kallas, och finns i många olika storlekar och märken.

Permalänk
Skrivet av Karlzooon:

Sedan så missförstår du mig. Den höga skatten och TV-avgiften existerar p.g.a. socialdemokraterna och i dagsläget lär inte borgarna göra någonting åt det. Folket har aldrig fått bestämma i det här avseendet och om det svenska folket fått bestämma mer hade vi haft lägre skatter.

Intressant. Var har du fått de uppgifterna ifrån? Länka gärna en politiskt obunden opinionsmätning från detta året.

OT: In med en allmän avgift, det handlar inte om att betala för SVT play utan om tredje statsmakten i allmänhet. Men ska vi betala för ett granskningsorgan måste det fungera bra. Public service är alldeles för partipolitisk och de inte släpper fram vissa åsikter. Jag är långt ifrån SD-anhängare, men det är ett grundläggande problem när partier åsiktsdiskrimineras. Public service måste granska sig själva mer än de gör idag. De är tyvärr till stor del orsaken till det infekterade kränkningssamhället vi lever i idag.

Visa signatur

• Sun SPARC

Permalänk

Nu är detta oft men ifall man har en gammal tjock-tv som bara tar emot analoga signaler via antennen, varför är denna då licenspliktig? Alla nät kör på digitala signaler så det är helt omöjligt för tv:n själv att ta emot programmen och kanalerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag har ingen TV, jag har ingen dator, jag har ingen mobil och jag har inget internet.

Otur radiotjänst.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ni borde pröva att ta kontakt med Radiotjänst. SVT har inget med avgiften att göra tror jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Det där stämmer inte alls. Min lillebror är student och bor på 20 kvadrat. Han har en xbox one och ingen tv utan xboxen kopplad till datormonitorn via hdmi.

Radiotjänst är fan dumma i huvudet och dessutom otrevliga.

Men hallå, tänk till lite.
Det spelar väl ingen roll att han har den kopplad till en datorskärm han ser ju SVT Play genom xbox one. Om han så hade haft den kopplad till en liten 7" bilskärm, kommer din lillebror inte undan.

Och vart bor din lillebror?

Xbox One släpps inte i Sverige förrän någon gång 2014.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Rent juridiskt om TV avgiften:

Allt som är kopplat till internet och kan ta emot "rundradio eller schemalagda TV program" är skyldigt att betala avgift.
Rent juridiskt så har detta inget med SVT play att göra. Det handlar om hela världens radio/TV på nätet. Det är så lagen tolkas idag.

Jag har arbetat ett tag på detta med JO anmälningar och försöker få det prövat rättsligt.

Har krävt av Radiotjänst att de ger mig en lista på alla webplatser de anser är TV sändningar.
När jag har den skall dessa platser blockeras
=
Rent juridiskt har de inte rätt till avgift.

Tilläggas skall att Radiotjänst medvetet fular på. De vet vad som är lagligt och inte.
Om man överklagar beslut om avgift så avslås det.
Det är först vid andra överklagandet som det prövas rättsligt. Här läggs ärendena ned om inte radiotjänst är 100% säker på att vinna. De är oerhört rädda för prejudikat.

Detta har lett till det perversa att vi inte fått det juridiskt bedömt om de har rätt till avgift på hela världens TV eller inte och framförallt vad som händer om man blockerar hela världens TV. För då har radiotjänst ingen rätt till avgift.

Detta handlar om principer. Vi skall inte betala för vår egen propaganda. Vill staten ha TV kanaler som är regimtrogna: låt mig slippa betala för det. Jag klarar mig utan det. Jag behöver inte lära mig att tänka "rätt".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.dv:

Ni borde pröva att ta kontakt med Radiotjänst. SVT har inget med avgiften att göra tror jag inte.

Vilket man inte skall göra om man inte vill betala.
Lagen är otroligt klar/luddig.

Allt som kan ta emot rundradio/schemalagt TV från världen är avgift belagt.

=

passa på och köp PS4or innan butikerna är tvungna att anmäla innehav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan15:

Varför kan dem inte göra så att man prenumerera på deras kanaler så att dem som vill kolla betalar och bara dem får tillgång.

För lagen är inte skriven så.

Politikerna har ett egenintresse av en regim trogen media = varför det förvrängs och ljugs i stort sätt av all media i Sverige.

Detta uppnås genom ett par sätt:
1) "public service" TV där tex Fackförbund sitter med och bestämmer vad som skall visas för att lära folket tänka rätt.

2) Regeringen ger exklusiva spänningstillstånd med reklam tex till TV4. Det gav Bonnier/TV4 en tryckpress pengar då de var de enda marksända reklam kanalen. För att inte förlora rätten att sända måste man vara regim trogen

3) Tidningar osv får presstöd = uppmanas till regim trogen (för enda icke regim trogna tidningarna som får presstöd försöker man hela tiden ta bort presstöd)

4) Sverige är unikt i Europa med högst media koncentration. 4 ägare äger 90% av all media. Det är därför exakt samma åsikter/propaganda från all media i Sverige. Man får kolla på utländska siter som rapporterar mer verklighetstroget från Sverige.

Politiker kommer aldrig att stoppa detta. De är FÖR olika former av utpressning så länge de vinner på det.
Ta tex CopySwede avgifterna på hårddiskar/paddor/telefoner. Staten får 25% av dessa pengar. Det är därför CS får härja på. (och jag uppmanar alla att begära undantag från CS. Jag gjorde det och fick det på en gång. Så mina diskar är alltid 100kr billigare än de som betalar till CS)

All denna korruption måste bort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Från och med idag ska det vara möjligt att använda SVT Play med den inbyggda webbläsaren i Playstation 4, vilket betyder att spelkonsolen av allt att döma blir licenspliktig.

Läs artikeln

Dock bör Sweclockers vara tydliga med att SVTPlay har 0 med detta att göra.

Rent juridiskt handlar enbart om PS4an kan via internet komma åt något radio/TV program i världen. Kan den det = den är avgifts skyldig. SVT play har 0 med det att göra. (och det är det som är det sjuka i det hela. Det räcker inte att blockera svtplay. Man måste blockera hela världens TV/Radio enligt hur lagen är skriven idag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag har ingen TV, jag har ingen dator, jag har ingen mobil och jag har inget internet.

Otur radiotjänst.

Men vi ser att du postar på nätet
=
avgift påväg

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Det där stämmer inte alls. Min lillebror är student och bor på 20 kvadrat. Han har en xbox one och ingen tv utan xboxen kopplad till datormonitorn via hdmi.

Radiotjänst är fan dumma i huvudet och dessutom otrevliga.

Din bror är undantaget som bekräftar regeln

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Såvida man inte använder en skärm som inte har någon mottagare. T.ex en standard monitor av modell större som bara är kapabel att ta emot DVI, VGA, HDMI och/eller DP

Rent juridiskt är det inte så.
Förut kunde man ha TV apparater utan "kanalväljare" = lagligt.

Då fler och fler lagligt kunde ha TV med mjukvara "Kanalväljare" så täpptes detta till i lagen.

Allt som kan visa en TV bild är rent juridiskt skyldigt att betala.

Och här är problemet:
Du/Jag anser att en dum skärm tekniskt inte kan visa TV utan tillbehör.
Radiotjänst anser inte det är så.
=
de skickar avgift.

Där väljer minst 90% att betala avgift.
Ingen har fått det prövat rättsligt.

Vi vet inte om Radiotjänst tolkar lagen korrekt eller inte och kommer aldrig att få reda på det eftersom radiotjänst är livrädda för prejudikat emot dem. (som tex att de avskrivit 1000tals TV licenser som prackats på icke svensk talande. Varenda en av dessa beslut har avskrivits eftersom man inte vill få det juridiskt klargjort om folk som inte kan läsa kontraktet är bundet till det eller inte. Det finns därmed föreskrivna överklagnings blanketter på de flesta invandrare föreningarna som de kan använda för att få sina TV avgifter avskrivna)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

nu har förvisso jag en ps3 som inte klarar streama svt program, men jag sitter och använder den till en vanlig datorskärm, vad säger att jag måste ha en "TV" om jag hade haft en ps4a?

Om du läser mitt unlägg igen så ser du att jag aldrig nämner något om att man måste ha en tv. Skrev att de flesta som köper ett ps4 har en tv och att jag inte gillar utvecklingen svt och radiotjänst gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

Jag säger inte att SVT är neutrala över huvud taget... men... Om det är någon "tidning" som vrider och vänder på sanningen så är det nationalistiska/nazistiska tidningar som Avpixlat och Fria tider.

Men jag antar att det är invandrarnas fel som allt annat, right?

Om man anstränger sig lite och letar så finns det en hel del som pekar på att Svt och SR har spårat ut och det jag syftar på är alltså inte personer, bloggar eller organisationer som har kopplingar till SD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

Med tanke på de bedömningar som finns att tillgå i ämnet så känns detta lite som en icke-nyhet. Att fler enheter inkluderas när de släpps är ju inte speciellt märkligt eller kontroversiellt.

Sedan kan man ha åsikter om modellen som sådan, absolut.

Du slår hammaren nästan på spiken.

Problemet juridiskt är att det inte är prövat.

Det som är prövat: Har man data enhet som kan få rundradio/eller schemalagd TV = måste betala.

Det jag vill ha prövat 1) Är det rätt att tolka lagen att man skall betala för hela världens TV? 2) Vilka sidor måste man blockera för att slippa avgift.

För rent juridiskt är det lösningen: Direkt när jag blockerar alla sidor de anser är TV så har de ingen rätt till avgift.
Tex: Om PS4 låses till PSN utan några schemalada TV program /rundration = lagligt utan avgift.

Vi måste börja slå tillbaka mot detta förtryckare samhället.
Någon har nämnt skatter i tråden.

Folk fattar inte att minimum skatten för en arbetare är 75% i Sverige.

33% arbetsgivare avgift, 33% kommunal/landstingskatt. Moms 6-25% på allt man handlar. 70%+ skatt på all el/drivmedel. Tull på allt som importeras. osv osv.

Om du har en lön på 10000
Så har arbetsgivaren betalat minst 15000kr inkl arbetsgivare avgifter och fackliga förskingra.

Sedan tar kommunen 33%
Så du har 6700kr = varför folk är idioter och tror vi har 33% skatt.

Detta är osmaken varför 2.2 miljoner saknar jobb. Politikerna har mest pengar i världen att leka med. De har pengar till propaganda TV. Folk kan inte matte (vilket är medvetet av politikerna). Folk fattar inte att ett land ökar i snitt 3% per år i BNP. Detta ger staten 45miljarer nya pengar varje år. Eftersom 50% arbetar åt stat/kommun så försvinner hälften. Men ändå: 22 500 000 000 mer kronor varje år som de leker bort. Jag vet vart pengarna går, men det får vi inte tala om.

Det är ohållbart. 67% arbetar i arbetsför ålder. Under hälften inom privata jobb som skapar alla skatteintäckter. (för er som inte kan matte: Man kan inte anställa alla i staten då de kostar mer än vad de drar in i skatt. Varenda en är ett minus rent ekonomiskt)

Det betyder att 26% av befolkningen måste betala för ALLA ANDRA i samhället + alla vägar, skolor, sjukhus osv. Inte undra på utbrändhet.

Just att vi är slavar som arbetar minst 4 av 5 dagar i veckan åt staten är orsaken till Public Service och regim trogen media. Folk klarar inte av sanningen. Det skulle bli en mental kollaps.

Det sorgeliga är att skattetrycket går ned i Sverige. Det media inte förklarar är orsaken. Folk tror att det beror på skattesänkningar. Nej: om färre jobbar = lägre skatte intäkter = lägre skatte tryck. Kunskap är farligt. <-- detta är det som public service skall dölja för er.

Framförallt måste man dölja vart alla pengar försvinner. Regeringen sa stolt att 270000 jobb skapats sedan 2006. O då tar jag inte ens hänsyn till riktiga jobb eller "tillverkade" meningslösa jobb. Problemet är att befolknings har ökat netto ca 580000 sedan 2006. Det är sådant som MÅSTE döljas av regim trogen media. För hur kan 400000 nya arbetslösa inte synas i statistiken? Hur kan 33% av arbetsför befolkning inte arbeta och ändå har vi 9% arbetslöshet. Har man lite matematik kunskaper så förstår man att något är konstigt.

Permalänk
Medlem

Bara att avanmäla TV-innehav om du betalar avgift idag, säg att du haft TV/dator/platta men den är trasig och kommer inte att ersättas. kan göras via Radiotjänsts hemsida. Var beredd på att de kommer att ringa och besöka dig ibland, men det är bara att svara nej på alla frågor, stäng eller öppna inte dörren för kontrollanten, du har ingen skyldighet att prata med dem. Stå upp för dessa orimliga fascist-fasoner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Fast musik och oberoende nyheter samt information är lita annat än musik...
Tror inte att många här är medveten hur det är att bara ha privatägda tvsändningar

Håller inte med riktigt. Brukar mig mycket mer av musik än vad jag brukar mig utav TV. Vill jag ha nyheter så läser jag på internet.