Behöver hjälp med medieproduktions uppgift. Skriva produktplan.

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med medieproduktions uppgift. Skriva produktplan.

Så jag studerar medieproduktion på distans och läraren har slutat för dagen så tänkte höra om lite hjälp här.

Jag fick en uppgift att skriva en produktplan från denna infon:

Citat:

Projekt

En lokal skola nära dig beställer en medieproduktion som skall symbolisera skolans nya arbetsmetoder och utbildningsmål. Skola arbetar med en ny vision om att skolan skall erbjuda eleverna en utbildning som är modern, nytänkande och förbereder för högskolestudier. Skolan vill även att medieproduktionen skall belysa att skolan har nyrenoverade lokaler så att det nu finns stora ljusa ytor med modern inredning.

Skolan har funnits sedan 1980 och har kapacitet för ca 800 elever, så det är en mindre skola som värnar om sina elever och erbjuder mycket elevinflytande. Skolmaten har alltid haft stor fokus och skolan satsar nu på att bara producera mat med råvaror från lokala bönder.

Jag hade tänkt och "göra" en film som består av ljud, text, video och speaker men är färsk på det här då jag bara har studerat sen måndags, vet knappt vad en produktplan är för något.

Tror inte ens dem har nämnt det i någon av mina läroböcker jag har, dem kanske inte har sånna jätte höga krav då det är så tidigt på studierna men lite hjälp hade uppskattats.

Någon som kan göra en liten mall upplägg på hur en sådan kan se ut?