Utöka skrivbord till 3st skärmar med SAPPHIRE VAPOR-X R9 280X 3GB GDDR5 OC

Permalänk
Medlem

Utöka skrivbord till 3st skärmar med SAPPHIRE VAPOR-X R9 280X 3GB GDDR5 OC

Hej

Har läst massor av trådar utan resultat och hoppades på support från er ärade tech proffs.

Jag införskaffade ett "SAPPHIRE VAPOR-X R9 280X 3GB GDDR5 OC" som jag är väldigt nöjd med.
Jag har 2st HP L2045w som är kopplade via DVI.
Dessa kör jag utökat skrivbord på i Win 8.1 vilket fungerar utmärkt.
Nu när det börjar bli kallt ute tog vi in vår uterums tv "PHILIPS LED-TV 39PFL3008H" som jag tänkt koppla som spelskärm till min burk.
Min tanke var att spegla min primära skärm till denna.
Enligt Sapphire´s information skall mitt kort klara att köra 3st skärmar.

Provade först att koppla tv´n till HDMI anslutningen, tv´n hittas men kan inte köras samtidigt som mina andra skärmar.
Läste på annat forum att 1st skärm måste vara kopplad via displayportén om man skall använda 3st skärmar.
Köpte en billig displayport till HDMI adapter men fick samma resultat. (Antagligen passiv)
Läste då att det krävs en aktiv adapter för att köra 3st skärmar samtidigt.
Man tipsade om Accells aktiva adapter som skulle fungera bra, denna var även Eyefinity certifierad.
Eyefinity är inget jag bryr mig om då mina skärmar endast klara 1680x1050 medan tv´n klarar 1080p.
Länk till Accell adapter;
http://www.discatonce.se/se/kablar-kabelsortering/displayport...

Har införskaffat denna aktiva adapter men får fortfarande endast 2st skärmar att lira samtidigt.
Samtliga skärmar hittas men endast 2st låter sig aktiveras samtidigt.

Några tips?

Tack på förhand

/Jesper

Info ang. SAPPHIRE VAPOR-X R9 280X 3GB GDDR5 OC

Display Support: 3 x Maximum Display Monitor(s) support
Output:
1 x HDMI (with 3D)
1 x DisplayPort -> Accell Aktiv Displayport till HDMI Adapter
1 x Dual-Link DVI-D -> HP L2045w
1 x Dual-Link DVI-I -> HP L2045w

Permalänk
Medlem

Hej
Hittade felet.
Det visade sig att jag beställt fel Accell adapter.
Även denna var tydligen passiv

Ingen som är sugen på att köpa passiva adaptrar

/Jesper

Permalänk
Medlem

Köp DP <> VGA adaptrar. Sedan VGA <> DVI adapter på det om du inte har VGA portar. DP <> VGA adaptrarna fungerar alltid och är inte galet dyra som HDMI <> DP adaptrarna.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB