Grafikkort eller skärm som crashar?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2010

Grafikkort eller skärm som crashar?

Hej, har haft ett HD 7950 i några månader nu och har stött på några problem. Senaste tiden då jag öppnat en youtube video så har hela min skärm brytit ut i vertikala ränder av olika färger. Jag lyckades ta ett screenshot då det hände och det visade sig se helt normalt ut. Så då borde det väll vara skärmen som är problemet då jag har två skärmar och den andra blir oförändrad då detta händer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Maxplosive:

Hej, har haft ett HD 7950 i några månader nu och har stött på några problem. Senaste tiden då jag öppnat en youtube video så har hela min skärm brytit ut i vertikala ränder av olika färger. Jag lyckades ta ett screenshot då det hände och det visade sig se helt normalt ut. Så då borde det väll vara skärmen som är problemet då jag har två skärmar och den andra blir oförändrad då detta händer?

Låter troligt som du säger. Kan du testa en annan port (VGA/DVI eller Displayport) och se om det återkommer?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Luxaxix:

Låter troligt som du säger. Kan du testa en annan port (VGA/DVI eller Displayport) och se om det återkommer?

Ugh. Kopplade just loss den skärm som felet uppstod på och samma hände då på andra skärmen, allting hoppade upp och ner och linjer framträdde. Startade om och nu fungerar det igen :S
Det händer ingenting då jag spelar något i VLC dock :S

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2010

Inte haft något problem efter restart. :S