Nån som får CDONs Video On Demand att funka?

Permalänk

Nån som får CDONs Video On Demand att funka?

Hyrde en film på Cdon, men den vill inte funka. Visar fel.

Är det någon som har hyrt nån film och kan se den?

Permalänk

har hyrt för ett tag sedan, dock var det nog lite byte av webbläsare som hjälpte till att lösa allt, men dom har ju en faq på sidan, kollat den?

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Har hyrt tidigare utan större problem, men det var länge sedan.
Testade deras gratisfilm nu bara för att se om något förändrats, men den fungerar prima. Vilken typ av stream valde du?

Permalänk
Skrivet av keyser:

Har hyrt tidigare utan större problem, men det var länge sedan.
Testade deras gratisfilm nu bara för att se om något förändrats, men den fungerar prima. Vilken typ av stream valde du?

Skrivet av orig_rejser:

har hyrt för ett tag sedan, dock var det nog lite byte av webbläsare som hjälpte till att lösa allt, men dom har ju en faq på sidan, kollat den?

Har också tidigare hyrt för länge sen då det var nytt och då funkade det.

Har testat olika webläsare. Chrome kom in i programmet och lyckades installera Cdon player. Det gjorde inte firefox och internet explorer.

Har ominstallerat silverlight men funkar inte heller. Kanske ska köra med windows media player istället. Nån som vet hur man fixar det till windows 7? Gick tydligen inte att bara ladda ner den. Hittar ingen länk till det.

Går det att få länken till gratisfilmen så jag kan testa med den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strike_formation:

Går det att få länken till gratisfilmen så jag kan testa med den?

http://cdon.se/film/video-on-demand/gratisfilm/
Brukar dyka upp nån ny film där lite då och då, bra att testa med om inte annat.
Denna gången är det tillochmed en ganska bra film.
Jag körde alternativet "Se direkt - Se filmen via Windows Media Player. PC" med Chrome, fick ett tillägg som heter "Windows Media Player Extension for HTML5" som dök upp när jag startade filmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strike_formation:

Hyrde en film på Cdon, men den vill inte funka. Visar fel.

Är det någon som har hyrt nån film och kan se den?

Funkar fint för mig.. Både direkt via webben och offline via CDON Player 2.
Win 8.1, Fx 25.0.1

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Skrivet av strike_formation:

Kanske ska köra med windows media player istället. Nån som vet hur man fixar det till windows 7? Gick tydligen inte att bara ladda ner den. Hittar ingen länk till det.

Program och funktioner --> Aktivera eller inaktivera Windows-Funktioner
Så får du kryssa en ruta där under

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk

Så, har laddat ner nån sorts essential pack med WMP inkluderat och nu funkar det. Konstigt att det inte funkar med silverlight utan WMP. :S

tack för allas hjälp.