En fråga angående beställning och hämta vid butik

Permalänk
Medlem

En fråga angående beställning och hämta vid butik

Hej,

Om man beställer nått från exempelvis komplett eller webhallen och väljer att hämta vid butik, hur fungerar det om man ångrar sig och vill inte hämta det?
Har man rätt att göra det?

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Avar:

Hej,

Om man beställer nått från exempelvis komplett eller webhallen och väljer att hämta vid butik, hur fungerar det om man ångrar sig och vill inte hämta det?
Har man rätt att göra det?

det finns ju alltid ångerrätt i 14 dagar vad jag vet.. om inte kolla bara på deras regler om detta (det har alltid stått tydligt o klart om allt liknande när jag kikat)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

det finns ju alltid ångerrätt i 14 dagar vad jag vet.. om inte kolla bara på deras regler om detta (det har alltid stått tydligt o klart om allt liknande när jag kikat)

det stod att man står för tur och retur frakt och 295 kr hanteringsavgift Antar att det är de som gäller då

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Avar:

det stod att man står för tur och retur frakt och 295 kr hanteringsavgift Antar att det är de som gäller då

urk.. kasst avtal men aja då är det väl så :/ ( de jag ser är oftast att man betalar retur ifall man får det hemskickat )

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

urk.. kasst avtal men aja då är det väl så :/ ( de jag ser är oftast att man betalar retur ifall man får det hemskickat )

Ursäkta? Kasst avtal? Vem skall betala kostnaden för att det paketerats, transporteras och administrerats då?

Permalänk
Medlem

Är tveksam till att du betalar en kostnad för det.. Isåfall får du väl hämta ut det, beställa en retur och lämna in det, då betalar du iallafall ingenting (Hos Komplett)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LemurenSwe:

Ursäkta? Kasst avtal? Vem skall betala kostnaden för att det paketerats, transporteras och administrerats då?

vad tror du... hemta i butik betyder att de byter lager. >.< det är ju inte direkt som att dom inte skulle skickat någon bil ifall det inte vara massa annat skit som kom samtidigt. (ja om alla avbryter köpet så förlorar dom väl ett par slantar men det händer inte...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avar:

det stod att man står för tur och retur frakt och 295 kr hanteringsavgift Antar att det är de som gäller då

Hos Webhallen, och har bokat i butik så är det bara att avbeställa på din inloggningsida.

That's it. Dom flyttar ju för det mesta endast produkter mellan butiker och kan lagra varan oavsett vart till skillnad från komplett som har "pick-up points".

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Curemylife:

Hos Webhallen, och har bokat i butik så är det bara att avbeställa på din inloggningsida.

That's it. Dom flyttar ju för det mesta endast produkter mellan butiker och kan lagra varan oavsett vart till skillnad från komplett som har "pick-up points".

beror väl på hur snabb man är står ju tydligen att det ska kosta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

beror väl på hur snabb man är står ju tydligen att det ska kosta..

Det blir ju väldigt jobbigt ifall jag måste betala runt 100st avbeställda ordrar nu i efterhand...

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Curemylife:

Det blir ju väldigt jobbigt ifall jag måste betala runt 100st avbeställda ordrar nu i efterhand...

xD syftar väl på att man inte har hur lång tid som helst på sig