Permalänk
Avstängd

Vilket chassi?

Ska köpa ett nytt chassi nu, sitter på ett gammalt miditower just nu.
Har tittat runt lite och blivit förälskad i Corsairs obsidian 750d, men har även kikat på Fractal Designs Xl r2. Som ni ser är båda fulltower, fördelar/nackdelar med fulltower?

Är mest sugen på fulltower, någon som har något av dessa chassin? Vad tycker ni?
R2 är ljuddämpat och det känns ju ganska härligt, stor skillnad med ljuddämpat?

Har dessutom kikat på r4, menmen. Vad hade ni valt för chassi? För/nackdelar

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus M5A99FX PRO R2.0 | AMD FX-9590@ 5.092 GHz | Sapphire R9 290 | Corsair 750W | 8GB 1600Mhz | Samsung 120GB SSD |

Projekt: http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1268511-pr...

Permalänk
Medlem

Funderar även på att köpa ett 750d till jul, verkar vara ett riktigt trevligt chassi!

Visa signatur

- Dator: In Win 301 | Ryzen 7 1700 @3.7Ghz | Palit 1070ti Dual | 16GB LPX 2933Mhz | 850 EVO 500GB SSD, WD Red 4TB | AOC AG352UCG 35" 3440x1440 100hz
- Tangentbord: Poker II mx brown | Mus: Zowie ec1-a
- Hörlurar: Sennheiser HD558 | Högtalare: JBL LSR305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hemligarne:

Ska köpa ett nytt chassi nu, sitter på ett gammalt miditower just nu.
Har tittat runt lite och blivit förälskad i Corsairs obsidian 750d, men har även kikat på Fractal Designs Xl r2. Som ni ser är båda fulltower, fördelar/nackdelar med fulltower?

Är mest sugen på fulltower, någon som har något av dessa chassin? Vad tycker ni?
R2 är ljuddämpat och det känns ju ganska härligt, stor skillnad med ljuddämpat?

Har dessutom kikat på r4, menmen. Vad hade ni valt för chassi? För/nackdelar

Jag gillar stora chassin även om det oftast är onödigt. Vad ska du ha för komponenter och ska du ha vattenkylning? (menar riktig och inte slutna system).

XL R2 är ett trevligt chassi men vet ifan om det är bättre än R4, beror som sagt på vad man stoppar i det. Ljuddämpning ger mest effekt ifall man redan har tysta komponenter. Ett ljuddämpad chassi kan inte tysta ner en stock cpu-kylare eller ett högvarvigt grafikkort.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Har egentligen ingen direkt användning av ett stort chassi, gillar dom bara väldigt mycket. Och riktig vattenkylning kommer kanske inskaffas i framtiden, sitter på ett slutet system nu.

Någon som har åsikter om corsairs svar på r4? Tänker på carbide 330r.
Ifall jag skulle köra ett miditower så står det isåfall mellan dem.

Visa signatur

| Fractal Design R4 | Asus M5A99FX PRO R2.0 | AMD FX-9590@ 5.092 GHz | Sapphire R9 290 | Corsair 750W | 8GB 1600Mhz | Samsung 120GB SSD |

Projekt: http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1268511-pr...

Permalänk
Medlem

Corsair Carbide air 540, riktigt underbart chassi!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk

Pssst ett tips Corsair 900D då behöver du inte köpa nå mer chassi i framtiden.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D