Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2013

Fake eller inte

Hej!

http://cdon.se/hemelektronik/fractal-design/fractal-design-ar...

Jag har länge funderat på vad för chassi och då såg jag detta chassi på CDON och tänkte att det skulle vara något för mitt nästa bygge för det ända jag inte gillat med Arc R2 är att det har ett fönster. Så det jag undrar är om det här chassit verkligen inte har ett fönster?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Vet inte vad du menar med fake..
I specs står det " Featuring a window side panel to show off your set up in style"

Edit: nu fattar jag Vet inte vad som gäller, det står missvissande uppgifter i spec jämfört med artikelnamnet.

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 4TB ISP: Bahnhof 250/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G403 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av likecke:

Hej!

http://cdon.se/hemelektronik/fractal-design/fractal-design-ar...

Jag har länge funderat på vad för chassi och då såg jag detta chassi på CDON och tänkte att det skulle vara något för mitt nästa bygge för det ända jag inte gillat med Arc R2 är att det har ett fönster. Så det jag undrar är om det här chassit verkligen inte har ett fönster?

Citat:

• Featuring a window side panel to show off your set up in style

Snacka om copy-paste beskrivning... har ingen aning om det är sant, men det är väl bara att maila och fråga?

Skrivet av MadFred:

Vet inte vad du menar med fake..
I specs står det " Featuring a window side panel to show off your set up in style"

Titeln: Fractal Design Arc Midi R2 Solid Side Tower No PSU Black ATX

| MB: EVGA Z170 FTW | CPU: i7 6700k | GPU: EVGA GTX 1060 | RAM: Corsair 16GB DDR4 2400MHz CL14 | PSU: Cooler Master V850 | Chassi: Fractal Design Define R4 | Lagring: Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD |
Inet fri frakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Borde vara solid.
Artnr hos CDON stämmer med Fractals hemsida (Product code: FD-CA-ARC-R2-BL)
Fönster versionen har nr FD-CA-ARC-R2-BL-W

CPU: Intel® Core™ i5-2500K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASRock Z77 PRO3 GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Samsung 256GB SSD 840 Pro HDD: 4TB ISP: Bahnhof 250/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G403 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2012

Det har antagligen inte fönster. Beskrivningarna brukar ofta vara fel. Jag skulle absolut maila och påpeka det hela och samtidigt fråga om fönstret. Man brukar kunna få fraktfritt lr nåt annat kul om man hittar fel, kasnke inte hos cdon, men värt ett försök...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2012

Btw Cdon finns ju här på sweclockers...