Xbox One till Sverige först hösten 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperträd:

Fast nu var det ju Nintendo som vann förra generationen. Jag kan ge dig 100 miljoner skäl till varför. Och PS4 lär ju ta hem detta lätt som en plätt. Men lycka till näst-nästa generation.

Bring the arguments.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Skrivet av infigo:

det var så här Microsoft vann förra generationen, de fick 10 månaders försprång. Nu är det ombytta roller.

Ms vann inte förra generationen utan dom kom sist iaf än sålänge konsollerna som ps3 xbox360 och wii säljs fortfarande men som sagt än sålänge är dom sist i sälj siffror =P

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Återigen... Finns det NÅGONTING som talar för XB1? Negativ nyhet på negativ nyhet konstant. MS gräver sin egen grav så djupt att det är pinsamt.

Röststyrning som fungerar perfekt, skön handkontroll, bra onlinetjänst med dedikerade servrar, "Snap" funktion så att man kan köra valfri apps medans man spelar. Listan kan göras ganska lång. Däremot finns det i princip inget som talar för PS4

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Ms vann inte förra generationen utan dom kom sist iaf än sålänge konsollerna som ps3 xbox360 och wii säljs fortfarande men som sagt än sålänge är dom sist i sälj siffror =P

Xbox360 nådde 80 miljoner sålda enheter i oktober, PS3 i november. Wii nådde 100 miljoner i september.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Röststyrning som fungerar perfekt, skön handkontroll, bra onlinetjänst med dedikerade servrar, "Snap" funktion så att man kan köra valfri apps medans man spelar. Listan kan göras ganska lång. Däremot finns det i princip inget som talar för PS4

Röststyrning är en gimmick, kontrollerna är en smaksak, dedikerade servrar och bra onlinetjänst har båda. Apparna är det enda som faktiskt kan vara relevant men jag anser att man spelar spel på en konsol, appar är nästintill totalt ointressant.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig men Microsoft är ju helt efterblivna.

Lansering hösten 2014 är bara löjligt.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Failbox överraskar ännu en gång negativt. Överraskar förresten. Snarare förväntat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Kinnect är en gimmick, det tillför inget rent spelmässigt...

Vad tillför PS4? Inte ett smack. Den ligger efter teknikmässigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Fast förra gången stressade Microsoft fram en maskin bara för att de villa vara först och de slutade som förlorare i slutändan med en massa tekniska problem så att deras pålitlighet ifrågasattes så att de utökade konsolens garanti till tre år för generella tekniska fel. Sen deras HD-DVD satsning som gick i stöpet som dessutom var en extern läsare som var ett dyrt tillbehör.
De släppte i stort sett en halvfärdig produkt med en massa barnsjukdommar och det förlorar man på i slutändan.

Jag köppte xbox360 på realise...jag har aldrig haft problem med den o den fungerar än idag...
Medans jag byte 2 st ps3 under sex månader...visst Ms stressade fram men det hade jag inget emot...fick min xbox360 långt före ps3 an o sen under generationen som gick så knäckte Ms Sony med spel...o onlindelen..
Dom flesta multi spelen funkade bättre på xbox..online va mycke stabilare än psn
O idag om nåt känns framstressat så är det ps4...dom verkar ha satsat allt på konsolen men glömmt bort spelen jämfört med Ms dena generation.
Jag körde igenom killzone o nu lär den stå o samla damm, medans forza ryse o killer instinkt är hur roliga spel som helst....

Visa signatur

I7-3930K/ 16 g 1600 mhz/ ASUS RAMPAGE IV BLACK ED/2x 780 ti SLI/ XFX Proseries Black Edition 1250W PSU/ SAMSUNG SSD 840 EVO 1TB/
Jag spelar på en Panasonic vt65 :-)
Konsol / xboz1 ( forza5,ryse,Cod )
Ps4 ( Bf 4,Fifa 14, Ac Black flag, Killzone)

Permalänk
Skrivet av Ixozuxiz:

Jag citerar det du skrev: "att använda kinect som ett bra argument till att köpa xbone före ps4 håller inte längre."
Återigen citerar det du skrev: "så är min mening att Ps4 är en klar vinnare på alla fronter"

Notera: "på alla fronter"
Detta är fel och en smaksak. Återigen, läsförståelsen är viktigt.

Ps: Dagisnivå på vilken front? Att du inte förstår vad jag skriver, eller vad du själv skriver?

Jag undra hur det ens kan komma sig att det finns folk som motsäger sig att Ps4 är kraftfullare än xbone ja mena man behöver inte direkt vara kärnfysiker för att förstå att Ps4 är den kraftfullare maskinen och det utan att tveka! Jag har både ps4 och xbone, Ps4 köpte jag xbone fick jag av min brorsa och av allt att döma så tkr jag i helhet Ps4 är en klar vinnare när det gäller som spel maskin , jag föredrog xbox360 dosa framför ps3 förut men nu är det tvärtom Sony har verkligen gjort ett bra jobb med att förbättra dosan. Den är mer avancerad och tyngre vilket ger en bättre ergonomi så egentligen det enda som talade för att något var bättre hårdvaru mässigt på xbone innan release var dosan vilket nu har motställt sig självt så av erfarenhet av båda konsoler så är min mening att Ps4 är en klar vinnare på alla fronter och till dem som pratar om kinect vs ps4 cam borde verkligen kolla in möjligheterna med Ps4 cam irl, att använda kinect som ett bra argument till att köpa xbone före ps4 håller inte längre.

Jag har fullt förstående om vad jag skriver men jag velar mellan om du är 13 + eller är en smula snurrig där du blandar ihop mina kommentarer med andras!
Fråga 1 - Var har jag skrivit att xbone´s marknad i Sverige är obefintlig ?
Fråga 2 - Där jag skriver att i min mening så är Ps4 bättre på alla fronter är inte det min smaksak ?
Fråga 3 - skrev jag något om att du motsa dig att Xbone var mindre kraftfull än Ps4?
Fråga 4 - Är Ps4 kraftfullare än Xbone ?

Dagis nivå - Det finns folk som mig, som har en riktigt snabb PC!

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av DominatorPC:

Ms vann inte förra generationen utan dom kom sist iaf än sålänge konsollerna som ps3 xbox360 och wii säljs fortfarande men som sagt än sålänge är dom sist i sälj siffror =P

Wow du har verkligen beyond fel. Finns säkert många andra forum på internet där folk i din åldersgrupp kan ha fantasy diskussioner.

Prova googla på "troll forum".

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Postaldude:

Wow du har verkligen beyond fel. Finns säkert många andra forum på internet där folk i din åldersgrupp kan ha fantasy diskussioner.

Prova googla på "troll forum".

Han har ju rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Vad tillför PS4? Inte ett smack. Den ligger efter teknikmässigt.

...med PC ja inte med de andra konsollerna. Mitt syfte med konsoller är spelande, all teknik som ligger på andra områden är för mig helt ointessant så som Kinnect.

Permalänk

En sån liten marknad som sverige gör varken till eller ifrån så förstår dom.

Visa signatur

PC + XBOX360 + WII U + PS4

Permalänk

undrar hur många som har förbokat vanliga och en day one konsoll .
det blir en lång väntan

Visa signatur

Game : Asus P8Z77-V Pro | Intel i7 3770k 4,3ghz OC | EVGA 1070 Founders | 16GB 2133mhz Corsair
Esxi 6.0 : ASRock 970 Extreeme 4 | AMD FX-8120 | 24GB RAM |NetXtreme II 1GB Dual Nic | Intel sasuc8i Raid 8P

Permalänk
Medlem

Och där förlorade xboxen konsollkriget

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Ser detta påstående om och om igen på många olika forum, men har aldrig fått något svar.
Vilka andra funktioner förutom att x1 har HDMI-IN är det som gör PS4an så "förlegad" funktionsmässigt?

HDMI in skulle jag snarare kalla hårdvara. Funktionsmässigt så syftar jag på mjukvaran. Så klart att input kommer att krävas för att kunna köra tv genom den, men jag syftar mest på de steg som jag ser att MS har tagit hitintills. Det är ganska tydligt år vilken riktning som de bär och jag tror mycket på den. Jag tycker att om man endast vill spela på sin konsol så köp en PS4, men om du vill göra fler saker (som inte är spelrelaterade) så är det XB1 som gäller.

Intressant att det sägs på andra forum också.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Jag undra hur det ens kan komma sig att det finns folk som motsäger sig att Ps4 är kraftfullare än xbone ja mena man behöver inte direkt vara kärnfysiker för att förstå att Ps4 är den kraftfullare maskinen och det utan att tveka! Jag har både ps4 och xbone, Ps4 köpte jag xbone fick jag av min brorsa och av allt att döma så tkr jag i helhet Ps4 är en klar vinnare när det gäller som spel maskin , jag föredrog xbox360 dosa framför ps3 förut men nu är det tvärtom Sony har verkligen gjort ett bra jobb med att förbättra dosan. Den är mer avancerad och tyngre vilket ger en bättre ergonomi så egentligen det enda som talade för att något var bättre hårdvaru mässigt på xbone innan release var dosan vilket nu har motställt sig självt så av erfarenhet av båda konsoler så är min mening att Ps4 är en klar vinnare på alla fronter och till dem som pratar om kinect vs ps4 cam borde verkligen kolla in möjligheterna med Ps4 cam irl, att använda kinect som ett bra argument till att köpa xbone före ps4 håller inte längre.

Jag har fullt förstående om vad jag skriver men jag velar mellan om du är 13 + eller är en smula snurrig där du blandar ihop mina kommentarer med andras!
Fråga 1 - Var har jag skrivit att xbone´s marknad i Sverige är obefintlig ?
Fråga 2 - Där jag skriver att i min mening så är Ps4 bättre på alla fronter är inte det min smaksak ?
Fråga 3 - skrev jag något om att du motsa dig att Xbone var mindre kraftfull än Ps4?
Fråga 4 - Är Ps4 kraftfullare än Xbone ?

Dagis nivå - Det finns folk som mig, som har en riktigt snabb PC!

Du satte precis pricken över i:t.
"Jag har fullt förstående om vad jag skriver men jag velar mellan om du är 13 + eller är en smula snurrig där du blandar ihop mina kommentarer med andras!"
stavfel + grammatikfel, du lägger ett påstående om min ålder och du kan inte hålla dig on-topic. Jag har inget mer att diskutera med dig om ang. detta nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Postaldude:

Wow du har verkligen beyond fel. Finns säkert många andra forum på internet där folk i din åldersgrupp kan ha fantasy diskussioner.

Prova googla på "troll forum".

Att Wii har sålt flest enheter står klart. Att PS3 har sålt marginellt fler än Xbox 360 är också rätt etablerat, även om det är väldigt jämnt skägg mellan de båda. PS3 lanserades också ett år efter Xbox 360 som då hade ~fem miljoner enheters försprång [VGChartz], så försäljningstakten har onekligen varit högre. Under detta extra år kunde de sälja en bra mängd PS2-enheter tilll god vinst.

Hur mycket värdering man lägger i detta är en annan sak, men vad gäller rena siffror så är det den "rangordning" som bör vara generellt accepterad. Hur man därutöver väljer att definiera "vinna" är en annan sak — det känns rätt onödigt att rangordna PS3 och Xbox 360 på den procents skillnad som råder i antal sålda konsoler.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ixozuxiz:

Du vet inte vad du talar om. Dead Rising 3, visst 720p, men det är inte märkbart stor skillnad. Och 30FPS och framedrops ned till 10-15fps? Seriöst? Nej, det är konstant 60fps, med framedrops ned till c:a 40fps. Ett extremt bra exempel på 720p vs 1080p skillnad; Se Xbox 360 720 vs Playstation 4 1080p comparison här: http://www.youtube.com/watch?v=3MUsYJVbsCQ

Den Enda märkbara skillnaden är grafiken, vilket är en självklarhet. Alla vet nog om det här, men det man ser främst på högre upplösning är kant-utjämning. Och visst, en youtube-vid i all sin pragd har sina nackdelar, men kan folk Ärligt säga nu (Bortsett från att grafiken på Ps4 är mycket bättre, uteslut det) att de ser en riktigt STOR skillnad mellan 720p och 1080p?
Varför jag säger en riktigt STOR skillnad(med storabokstäver), är för att folk verkligen gillar att säga att skillnaden är JÄTTESTOR, Extremt JÄTTESTOR, tillochmed.

Ärligt talat, jag gör inte det, det är ingen stor skillnad, överhuvudtaget.
Gällande datorskärmar, absolut, riktigt storskillnad.
Men en storbildsTV på 50tum - Nej, och återigen, Nej.

Är naturligtvis individuellt vad man ser som bra/dåligt, personligen så är "shimmering pixels" är något som jag upplever som ett större problem än lågupplösta texturer (icke-problem på PS4/XBO då de har mer texturminne än även de dyraste PC-GPUerna) och låg upplösning.

I vissa scener så är inte det alls ett problem, men finns det lite längre tunnare objekt som repen som hänger från masten på skeppet eller ledningar i luften (se jämförelse PS4/XBO i CoD) så har XBO rejält med "shimmering" medan det PS4 har inget eller väldigt lite sådant. "Shimmering" är tyvärr också något som syns allt mer ju större skärm/TV du har. Men i genomsnitt skulle jag säga att skillnaden är relativt liten.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

HDMI in skulle jag snarare kalla hårdvara. Funktionsmässigt så syftar jag på mjukvaran. Så klart att input kommer att krävas för att kunna köra tv genom den, men jag syftar mest på de steg som jag ser att MS har tagit hitintills. Det är ganska tydligt år vilken riktning som de bär och jag tror mycket på den. Jag tycker att om man endast vill spela på sin konsol så köp en PS4, men om du vill göra fler saker (som inte är spelrelaterade) så är det XB1 som gäller.

Intressant att det sägs på andra forum också.

Fler personer borde se det såhär ^.
Speciellt fanboys

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag skrev "typ", underförstått få. Jag har ingen källa till mitt påstående mer än några butiker jag har pratat med. Har du siffror som pekar på att det är många?

Tja, vi har ju Webhallens uttalande här i Sweclockers-forumet:
http://www.sweclockers.com/forum/147-webhallen/1257008-webhallen-informerar-playstation-4-och-xbox-one-releaserna/index14.html#post14167348

Sedan är det ju förstås så att "få" är ett relativt begrepp. Om efterfrågan är större än tillgången så blir det ju så att det alltid tycks vara för få som anlänt till svenska butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Vad tillför PS4? Inte ett smack. Den ligger efter teknikmässigt.

PS4 har en mycket bättre teknisk lösning än Xbone men men vad tillför minnesbuss och grafikprocessorer.... jag vill hellre ha en dyr webbcam att dansa framför.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Att Wii har sålt flest enheter står klart. Att PS3 har sålt marginellt fler än Xbox 360 är också rätt etablerat, även om det är väldigt jämnt skägg mellan de båda. PS3 lanserades också ett år efter Xbox 360 som då hade ~fem miljoner enheters försprång [VGChartz], så försäljningstakten har onekligen varit högre. Under detta extra år kunde de sälja en bra mängd PS2-enheter tilll god vinst.

Hur mycket värdering man lägger i detta är en annan sak, men vad gäller rena siffror så är det den "rangordning" som bör vara generellt accepterad. Hur man därutöver väljer att definiera "vinna" är en annan sak — det känns rätt onödigt att rangordna PS3 och Xbox 360 på den procents skillnad som råder i antal sålda konsoler.

Både Xbox 360 och PS3 nådde nyss 80 miljoner sålda enheter (Xbox 360 meddelades nå det några veckor innan PS3 meddelades nå det) men skillnaden däremellan är ointressant, de är så lika de kan vara. Nu med 360 för 99$ på black friday eller vad det nu var såldes det nog ett gäng 360s i USA så de "leder" säkert för tillfället, men som sagt, 80130457 vs 80087553 spelar väl ingen roll egentligen. Precis som du säger är det onödigt att rangordna dem efter antal sålda enheter. Differensen var, före black friday, garanterat mindre än 1%.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixozuxiz:

Du vet inte vad du talar om. Dead Rising 3, visst 720p, men det är inte märkbart stor skillnad. Och 30FPS och framedrops ned till 10-15fps? Seriöst? Nej, det är konstant 60fps, med framedrops ned till c:a 40fps. Ett extremt bra exempel på 720p vs 1080p skillnad; Se Xbox 360 720 vs Playstation 4 1080p comparison här: http://www.youtube.com/watch?v=3MUsYJVbsCQ

Men seriöst, vad fan håller folk på med? Vad fan är poängen med att sitta och ljuga på ett forum, för du kan ju dra den om rödluvan också, tar 10sek att kolla upp benchmarks på Dead Rising 3. https://www.youtube.com/watch?v=OKGmZLEEXWs http://www.cinemablend.com/games/Dead-Rising-3-Averages-20-Fr...

Dessa konsolnyhetskommentarer alltså...

Edit. Såg att den nyheten är några veckor gammal så det kan ju vara patchat, hittar dock ingen info om det... Om så är fallet ber jag om ursäkt, men då får du gärna bevisa det på något sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Men seriöst, vad fan håller folk på med? Vad fan är poängen med att sitta och ljuga på ett forum, för du kan ju dra den om rödluvan också, tar 10sek att kolla upp benchmarks på Dead Rising 3. https://www.youtube.com/watch?v=OKGmZLEEXWs http://www.cinemablend.com/games/Dead-Rising-3-Averages-20-Fr...

Dessa konsolnyhetskommentarer alltså...

Edit. Såg att den nyheten är några veckor gammal så det kan ju vara patchat, hittar dock ingen info om det... Om så är fallet ber jag om ursäkt, men då får du gärna bevisa det på något sett.

Det är 720p30, stadigt. De rapporteringar kring framedrops kom före release och var inte på final version av spelet!

Off Topic: Kul att du bet dig själv där med din kommentar då dina källor är baserad på en dålig pre-release av spelet

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av naforce:

Det är 720p30, stadigt. De rapporteringar kring framedrops kom före release och var inte på final version av spelet!

Off Topic: Kul att du bet dig själv där med din kommentar då dina källor är baserad på en dålig pre-release av spelet

Fortfarande inga stabila 60. Sitter och googlar nu och hittar faktiskt inget om att retail versionen ska ha bättre fps.

Till exempel " It also struggles at times to maintain a consistent framerate, which is surprising, given the supposed processing heft of the Xbox One." http://kotaku.com/dead-rising-3-the-kotaku-review-1466425780

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Fortfarande inga stabila 60. Sitter och googlar nu och hittar faktiskt inget om att retail versionen ska ha bättre fps.

Till exempel " It also struggles at times to maintain a consistent framerate, which is surprising, given the supposed processing heft of the Xbox One." http://kotaku.com/dead-rising-3-the-kotaku-review-1466425780

Det är designat för 720p30, når aldrig 60fps.. Även den länken är pre-release vännen!

Edit: Här har du, efter en snabb googling: http://www.gamepur.com/news/12811-dead-rising-3-day-one-patch...

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Skrivet av Ixozuxiz:

Du vet inte vad du talar om. Dead Rising 3, visst 720p, men det är inte märkbart stor skillnad. Och 30FPS och framedrops ned till 10-15fps? Seriöst? Nej, det är konstant 60fps, med framedrops ned till c:a 40fps. Ett extremt bra exempel på 720p vs 1080p skillnad; Se Xbox 360 720 vs Playstation 4 1080p comparison här: http://www.youtube.com/watch?v=3MUsYJVbsCQ

Hahaha... Fy fan vad kul du är. 60fps? come on...
Läste lite vidare i tråden och märker att andra har svarat till dig angående ditt märkliga "konstant 60fps, med framedrops ned till c:a 40fps.".
Väldigt lustigt att du senare håller med om 30fps. Men att säga konstant 60fps, MED FRAMEDROPS <-- 60fps med framedrops är väl för fan inte konstant 60fps eller?

Vad du än har druckit eller rökt ikväll så måste jag be dig att antingen sluta eller dela med dig av det.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av naforce:

Det är designat för 720p30, når aldrig 60fps.. Även den länken är pre-release vännen![/url]

Hade han skrivit stabila 30 hade jag inte reagaret, nu var det just för att han skrev 60. Sen tror jag nog att den länken inte är pre-release utan retail, antagligen utan den där day1 patchen som det stod om i din länk dock.