Köpa steam spel via brasilianskt acc?

Permalänk
Medlem

Köpa steam spel via brasilianskt acc?

Fick en ide då brasilien har visst jävligt billigt på steam spel,

Ladda ner en VPN & connecta till BR behöver inte säga mer
Skapa ett steam acc med detaljer som städer i Brasilien
Sätt in pengar via Steam wallet inte debit & PP, då dom fungerar bara i sverige på Brasil accet
Gifta spel, easy as that?

Finns det någon risk eller lättare sätt? vet att kompisar får gifta, men tekniskt sätt äger du ju båda accountsen så dom kan banna dig?

Edit : Postat i fel forum, någon som kan rätta till?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Inaktiv

Valve tillåter inte det, märker dem av det så kommer de agera. kör på du. Det finns dock en del personer som har fått problem efter att ha köpt via proxy i från ryssland. För att sedan ge bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Valve tillåter inte det, märker dem av det så kommer de agera. kör på du. Det finns dock en del trådar om personer som har fått problem efter att ha köpt via proxy i från ryssland.

Hur agerar dom? Finns det bättre sätt? grejen är inte proxy dock, utan man skapar ett account som bara har login från Brasilien & Detaljer är Brasilien, man giftar bara alla spel.

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Snart har Steam rea igen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Hur agerar dom?

Genom att permanent stänga av kontot, såvitt jag vet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Rome 2 Caesar in gaul = 18Pesos = 45Kronor

Rysk Rubel = 269 = 54Kronor

På den sidan kostar den minst 90kronor

Officiellt svensk pris = 135kronor, fuck dat

finns en stor skillnad ändå

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Genom att permanent stänga av kontot, såvitt jag vet.

Vilket acc stänger dom av, huvudaccet eller "Gift" Fake accet?

Fake accet har ju alla brasilianska detaljer & inloggad med brasiliansk Vpn och kreditkort syns inte (Steam wallet)?

vet inte, men hur stor är nog chansen

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Vilket acc stänger dom av, huvudaccet eller "Gift" Fake accet?

Fake accet har ju alla brasilianska detaljer & inloggad med brasiliansk Vpn och kreditkort syns inte (Steam wallet)?

vet inte, men hur stor är nog chansen

Båda två, något annat vore konstigt. Själv skulle jag inte riskera mitt "huvudkonto" i alla fall, men å andra sidan vet man ju aldrig om de kollar upp IP-addresserna också och bannar alla konton.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Båda två, något annat vore konstigt. Själv skulle jag inte riskera mitt "huvudkonto" i alla fall, men å andra sidan vet man ju aldrig om de kollar upp IP-addresserna också och bannar alla konton.

Bäst är då att skapa 2 fake accs och gifta från 1 till andra och stängs den av förlorar man knappt något?

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helllodar:

Bäst är då att skapa 2 fake accs och gifta från 1 till andra och stängs den av förlorar man knappt något?

Om du verkligen inte kan vänta till julrean kanske det fungerar, för min del låter det som alldeles för mycket jobb för att spara några kronor. Dessutom brukar VPNer inte vara gratis, och sen måste du väll skaffa den Brasilianska motsvarigheten till ett "prepaid"-kort.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Om du verkligen inte kan vänta till julrean kanske det fungerar, för min del låter det som alldeles för mycket jobb för att spara några kronor. Dessutom brukar VPNer inte vara gratis, och sen måste du väll skaffa den Brasilianska motsvarigheten till ett "prepaid"-kort.

Kan skapa fake PayPal & Steam wallet, och annat istället för prepaid kort, finns gratis VPNer, proxy fungerar väl också, men en del priser skiljer så äckligt mycket >_<

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600

Permalänk
Medlem

Har gjort så här x antal år.

Ladda ner en vpn som ligger lokaliserad i Brasilien.
Gör ett steamkonto.
Skicka spelet till ett annat konto, och sedan från det kontot till ytterligare ett konto.

Dem har ingen rätt att banna dig då det lika gärna kan vara en utav ens polare som köper spelet/spelen till en som en gåva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av psyksjuk:

Har gjort så här x antal år.

Ladda ner en vpn som ligger lokaliserad i Brasilien.
Gör ett steamkonto.
Skicka spelet till ett annat konto, och sedan från det kontot till ytterligare ett konto.

Dem har ingen rätt att banna dig då det lika gärna kan vara en utav ens polare som köper spelet/spelen till en som en gåva.

Kan jag lika gärna använda main accet då? Och ska jag alltid logga in på fake "Brasil" accsen med Vpen och inte riktiga IP?

En fråga till, för att betala från andra länder, vad är bäst, overifierat PayPal, Steam wallet eller vad o.0? Vet att Kreditkort & Riktig PayPal fungerar inte

Visa signatur

Gpu: EVGA GeForce GTX 1080 TI FE Kraken G10+H110 Psu:Corsair AX760 Mb: Gigabyte Aorus Gaming 7 Cpu: Intel 8700k @5.2GHz @ 1.385V Cpu-kylare:EVGA CLC 280 Chassi:Define R5 Minne:G.Skill Ripjaws V 3600Mhz CL16 SSD:OCZ Arc 240GB HDD: Toshiba 3TB A-600