Permalänk
Medlem

nybörjare litecoin mining

har börjat mina litecoin i snart 48h , skrev i en annan tråd att på min dators cmd står det average 600-650kh/s , kör min worker på litepool.eu där får jag cirka 7kh/s nu när jag kollar , fick svar att man skall gå efter sin dator i cmd , om detta stämmer då borde jag inte få ut mer än 0.045litecoins efter snart 48h mining?

Visa signatur

CPU:Intel i9 10900KF ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte94:

har börjat mina litecoin i snart 48h , skrev i en annan tråd att på min dators cmd står det average 600-650kh/s , kör min worker på litepool.eu där får jag cirka 7kh/s nu när jag kollar , fick svar att man skall gå efter sin dator i cmd , om detta stämmer då borde jag inte få ut mer än 0.045litecoins efter snart 48h mining?

Ja, du borde få bra mycket mer.
Jag testade att mine:a med ett GTX 770 i natt och skrapade ihop 0.03LTC på 12h.

Permalänk
Medlem

Det låter jo ganska korrekt för 2x 7870.

Du måste overclocka dina kort om du ska komma närmare 400kh/s per kort.

Earnings:
0.22 LTC / Day
6.72 LTC / Month
81.8 LTC / Year

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Det kan bero lite på hur poolen betalar ut.
https://litecoin.info/Mining_pool_comparison
Enligt denna lista så är poolen PPS - Pay Per Share så då borde du ju fått lite mer.

Visa signatur

BOX[1] | ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD 5950X, PowerColor RD 6900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Det låter jo ganska korrekt för 2x 7870.

Earnings:
0.22 LTC / Day
6.72 LTC / Month
81.8 LTC / Year

Han fick 0.048, inte 0.48, så 10% av det han borde få.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte94:

Skrivet av careau:

Ja, du borde få bra mycket mer.
Jag testade att mine:a med ett GTX 770 i natt och skrapade ihop 0.03LTC på 12h.

Vad använder du för miner? Hur mycket Invalid shares får du enl din pool? jag sitter på ett 780 (som ska suga för mining) och får ut runt 460Kh/s.
Vad har du för inställningar?

testa mina i poolen jag har i min sign, efter en timma så får du en utbetalning och kan se så du får ut det du ska.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Vad använder du för miner? Hur mycket Invalid shares får du enl din pool? jag sitter på ett 780 (som ska suga för mining) och får ut runt 460Kh/s.

testa mina i poolen jag har i min sign, efter en timma så får du en utbetalning och kan se så du får ut det du ska.

Vem pratar du med? =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

jag använder cgminer 3.7.2 , poolen har en 2% fee , invalid shares 24.
kan testa att göra det ja , kan ändra när jag komemr hem från jobbet

Visa signatur

Permalänk

Grabbar ledsen att behöva krossa era drömmar. Men det är lite sent att hoppa på tåget på litecoin nu om ni inte har någon rigg med 4 eller 8 grafikkort liggandes i ett hörn.

har du en hastighet utav x som ger 6.72 LTC per månad så har du tjänat in 27dollar vilket den står i just nu så ger det dig totalt 181 dollar vilket motsvarar 1179 kr, men då ska man även tänka på att de blir svårare och svårare för varje dag som går. Jag skulle vilja räkna med att du knappt får ut 5 på en månad i dagens takt som svårighetsgraden ökar. Ni kan se lite mera om de jag pratar om här : http://bitcoinwisdom.com/litecoin/difficulty

Sen måste du även dra av EL kostnaden som tillkommer på att ha igång ett 350W kort 24/7, i slutet just nu kommer de aldrig att löna sig om du inte har en rigg på 4 eller 8 grafikkort som du kan köra i max 1-2 månader till innan även det är för svårt.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razerrazer:

Grabbar ledsen att behöva krossa era drömmar. Men det är lite sent att hoppa på tåget på litecoin nu om ni inte har någon rigg med 4 eller 8 grafikkort liggandes i ett hörn.

har du en hastighet utav x som ger 6.72 LTC per månad så har du tjänat in 27dollar vilket den står i just nu så ger det dig totalt 181 dollar vilket motsvarar 1179 kr, men då ska man även tänka på att de blir svårare och svårare för varje dag som går. Jag skulle vilja räkna med att du knappt får ut 5 på en månad i dagens takt som svårighetsgraden ökar. Ni kan se lite mera om de jag pratar om här : http://bitcoinwisdom.com/litecoin/difficulty

Sen måste du även dra av EL kostnaden som tillkommer på att ha igång ett 350W kort 24/7, i slutet just nu kommer de aldrig att löna sig om du inte har en rigg på 4 eller 8 grafikkort som du kan köra i max 1-2 månader till innan även det är för svårt.

Förstår hur du tänker men om jag får min primära dator att funka så det ger nått så tänkte jag köpa en helt ny rig enbart för detta med 2st 7990's eller 4st 7970's det som blir billigast . Och tänkte smyga kanske upp till vinden å ställe den där inne så blir det kallare i omhivningen samt elen kostar inget . Skulle det kanske vara värt det? Cirka 12.000kr kostar riggen

Visa signatur