Google stoppar torrent-sökningar i Chrome

Permalänk
Medlem

Dags att gå tillbaks till FF, antar jag. Jag gillar inte google längre ändå.

Permalänk
Medlem

Firefox master race!

Permalänk
Geeks Gaming

Känns som detta och youtube håller på att bli total fail ! Google vill fortfarande ta över världen.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Och exakt vem tror du att du straffar genom att blocka reklam på Youtube? Är det Google eller den som har kanalen som lider tror du? Den enda du straffar med ett sådant korståg är personen som försöker tjäna pengar på sina videor. Google drar in pengar ändå. Om alla skulle köra Adblock på Youtube skulle det antagligen kännas ekonomiskt för Google men de kan överleva ändå. Det kan däremot inte de som gör videor så de kommer försvinna eller köra annan typ av reklam som är direkt inklippt i filmen så du inte kommer undan den. Sen är Youtubereklamen faktiskt vettig. För det mesta är det exakt samma reklamfilmer för Ica och Konsum som visas på TV.

Sen finns det sidor jag aldrig skulle få för mig att stänga av adblock på. Till exempel Piratebay eller Aftonbladet. Snackade med en kille som jobbar på IT-support på en bank och annonser på Aftonbladet är tydligen en vanlig källa till trojaner och keyloggers och annan skit. Nu gör jag iof mitt yttersta för att aldrig någonsin gå in på den skitsidan eftersom jag inte anser att Aftonbladet har något som helst existensberättigande men ibland går det inte att undvika när länkar göms bakom bit.ly och liknande.

Jösses...

Läste du ens alls vad jag skrev? Så länge dom inte tar bort spårande reklam så kommer jag att blockera den. Det är ingen bojkott, jag går helt enkelt inte med på att bli spårad, punkt slut.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

HAHAHAHA det finns hundratals alternativ som webläsare, Allt från elinks & netsurf till konqueror, Opera och midor, SLUTA KLAGA och sluta använd google.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Så man kan inte tankar ner "filer" via google chrome längre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

"Det ondskefulla företaget Google fortsätter med att censurerar internet"

...

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBear:

mjo de är klart men tycker att många sidor förtjänar reklamintäkter, likt alla TV kanaler med reklam. Utan reklam kommer mycket av den gratis underhållningen på nätet försvinna. Vi som använder Adblock är beroende av de som inte använder det.

Varför använder du själv Adblock då? Om du är emot Adblock tycker jag att du omedelbart ska avinstallera det. Det är viktigt att man står för sina principer annars får man ingen respekt.

F.ö håller jag inte med. Internet var underbart även utan reklam. Sidor som Youtube skulle säkert försvinna men hellre det än påtvingad reklam. Sidor som Sweclockers skulle nog behöva ta betalt men då får det bli så. Världens bästa sida, Wikipedia, har ingen reklam. Men som tur är verkar det vara många som inte har nåt emot reklam och då är jag glad för deras skull att reklam finns. Ge bara fan i Adblock.

Skrivet av ToyBear:

Ser att det här är ett ganska laddat ämne med många åsikter (och var å en får ha sin (no hard feelings)).

Det håller jag däremot helt med om (så länge man kan stå för sin åsikt).

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

vem söker efter torrents på google egentligen?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av rektor:

Det är därför man inte kan lita på webbläsare drivna av kommersiella företag då dom sätter sina och lobbyisters intressen över användarnas.
Lita inte på de stora företagen Google, Microsoft, Apple och deras proprietära webbläsare.

Firefox drivs av Mozilla Foundation, en icke-vinstdrivande stiftelse.
Användarnas intressen först!

TIL att det är i företagens bästa intresse att inte bry sig om sina kunder.
Jo tjena. Det var det som IE tänkte en gång i tiden, och se hur det gick.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kingofmoon:

TIL att det är i företagens bästa intresse att inte bry sig om sina kunder.
Jo tjena. Det var det som IE tänkte en gång i tiden, och se hur det gick.

Företagen kan komma undan med att bajsa på sina kunder.
Dom kan spionera, inkräkta på användarnas integritet, övervaka, pusha reklam, etc och vad helst.

Bara det är shiny och pretty så kommer dom undan med det.

Flesta vet ju inte bättre ändå, och bryr sig inte heller.

Permalänk
Medlem

Först av allt, h*lvete vilka j*vla Firefox fanboys!
Ska komma ihåg era användarnamn när det gäller AMD/Intel & AMD/Nvidia!

Sen, som många redan antyder men som dom flesta verkar "missa" i all hast för att skriva "FF<3!!".
Det gäller ett extension till Chrome, inte att dom ändrar själva webbläsaren.

Permalänk

Haha, rubriken återspeglade inte artikelns innehåll direkt

Permalänk
Avstängd

Vem bryr sig?Det finns bättre lagliga sätt att göra rätt för sig och sluta vara en bortskämd snorvalp:))

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag chrome suger om man vill hämta en torrentfil. Du kan ju inte öppna den direkt i din favoritklient som i firefox utan måste ladda ner den lokalt först. Alltid ogillat det med chrome, det andra är att den alltid laddar alla sidor vid uppstart medan firefox kan ladda den du visar och vänta med de andra. Annars älskar jag chrome/chromium, den är ju förbannat snabb och har bleeding edge tekniker som ibland inte firefox ens har.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Först av allt, h*lvete vilka j*vla Firefox fanboys!
Ska komma ihåg era användarnamn när det gäller AMD/Intel & AMD/Nvidia!

Sen, som många redan antyder men som dom flesta verkar "missa" i all hast för att skriva "FF<3!!".
Det gäller ett extension till Chrome, inte att dom ändrar själva webbläsaren.

Dom sitter ändå och ändrar som några diktatorer. Avinstallera skiten säger jag

Permalänk
Medlem

Google borde slänga ut massor av extensions, men man låter exempelvis sådana som lägger till eller byter ut reklam på webbsidor finnas kvar. Sedan är sök-extensions gjorda av de i praktiken okända aktörer som står bakom de flesta torrent-sidor inte bara helt onödiga, risken finns att de även används för att fiska ibland all din övriga webbtrafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Håller helt med. Samt att reklam som spårar dig måste bort först. Jag vill inte blåsa till exempel duktikga YouTubare som exempel, men då Google både snor majoriteten av reklam-inkomsten, samt spårar dig med reklamen så kan dom tvärglömma det.

Snor är väl ändå att ta i. Google har väl full rätt att ta en stor del av reklaminkomsten då de tillhandahåller hela infrastrukturen som gör att youtubers kan ladda upp sina videos och sen tjäna pengar på dem. Är ju inte så att google inte gör något och sen bara går in och tar pengar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Snälla gör ett bättre val av rubriker.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att 99,99% (gripet ur luften) av allt som finns på Internet är stulet, omoraliskt eller oetisk så borde Google stänga ner sin söktjänst helt. Varenda YT-klipp innehåller upphovsskyddad musik. Majoriteten av alla bloggar publicerar stulna bilder (utom narcissisterna då) resten är porr och allehanda anarkistiska inslag som i slutändan leder till lagbrott.

För er som saknar läsförståelse; denna text är sarkastisk och skall alltså inte tolkas ordagrant.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Dom sitter ändå och ändrar som några diktatorer. Avinstallera skiten säger jag

Jag ser ingen som helst anledning att sluta använda Chrome.
Har uteslutande använt den webbläsaren sen den släpptes.

Kan inte vara mer nöjd med mitt val av webbläsare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Och där fick Firefox gissningsvis ännu fler nya användare.

Japp för Svenssons bryr sig verkligen. Nej just det.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Avstängd

Hur kan någon tycka att det är konstigt att man plockar bort extensions som är designade för olagliga ändamål?

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Jag ser ingen som helst anledning att sluta använda Chrome.
Har uteslutande använt den webbläsaren sen den släpptes.

Kan inte vara mer nöjd med mitt val av webbläsare.

Bara du är nöjd så Själv får jag cancer i ögonen av skräpet.

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Personligen tycker jag chrome suger om man vill hämta en torrentfil. Du kan ju inte öppna den direkt i din favoritklient som i firefox utan måste ladda ner den lokalt först. Alltid ogillat det med chrome, det andra är att den alltid laddar alla sidor vid uppstart medan firefox kan ladda den du visar och vänta med de andra. Annars älskar jag chrome/chromium, den är ju förbannat snabb och har bleeding edge tekniker som ibland inte firefox ens har.

kan man ju? du får antingen välja att tanka ner torrenten som oftast ligger i temp files då du öppnar med torrent proget(alla webläsare). eller så klickar du på Magnet link som öppnar torrent prog utan att tanka ner.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Japp för Svenssons bryr sig verkligen. Nej just det.

Svenssons vet inte ens vad Firefox är. Det enda de känner till är det blå e-et som de bara kallar för "internet", men den gruppen påverkas sällan av någonting, så vart vill du komma?

Läs lite andra forum... Folk har i alla fall sagt att det är slut med deras cromande nu, men det blir troligen kortvarigt. Folk glömmer så fort och jättarna fortsätter håva in miljarder som vanligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av usilusken:

Varför använder du själv Adblock då? Om du är emot Adblock tycker jag att du omedelbart ska avinstallera det. Det är viktigt att man står för sina principer annars får man ingen respekt.

F.ö håller jag inte med. Internet var underbart även utan reklam. Sidor som Youtube skulle säkert försvinna men hellre det än påtvingad reklam. Sidor som Sweclockers skulle nog behöva ta betalt men då får det bli så. Världens bästa sida, Wikipedia, har ingen reklam. Men som tur är verkar det vara många som inte har nåt emot reklam och då är jag glad för deras skull att reklam finns. Ge bara fan i Adblock.

Det håller jag däremot helt med om (så länge man kan stå för sin åsikt).

Jag säger inte att jag är emot adblock jag säger bara att det är ett koncept som inte fungerar. Jag antar att du torrentar eller streamar film? Det är ett svårt system att stå bakom, man kan föreslå bättre system men som det ser ut nu ät det väldigt svårt att stå bakom utan att låta som en tjuv? men ändå så gör vi det. Likt folk som snattar, hur hade de sett ut om alla gjorde det? Jag tror att de hade varigt dåligt, men om du tror att det skulle vara ett bättre internet så visst. Sen tror jag även att adblock kommer bli populärare när den äldre generationen försvinner och den yngre tar över, då kommer reklamen bli värre och ännu fler kommer söka sig till adblcok.

Skrivet av Tumnus:

Ännu en gång så fokuserar du helt på fel saker.

Jaså? Om bara vissa sidor förtjänar reklam förtjänar du då sidorna som du tar bort reklam på? Säg att du gillar Oreos men bara fyllningen mellan kakorna, kan du gå in på ICA för att ta hela paketet gratis bara för du inte gillar en del av de du får?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Blir riktigt sugen på Firefox när jag hör sånt här. (Skrivet från chrome för android). Får se om Firefox fungerar bättre på android nu än sist jag testade bara. Måste köra samma överallt med sync

Skickades från m.sweclockers.com