Aldrig mer Webhallen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2002

Aldrig mer Webhallen

Skriver väldigt sällan inlägg här men efter många års god erfarenhet av Webhallen, bland annat över 35-40 kompletta datorbeställningar så kommer jag aldrig mer att handla av dom efter hur dom hanterade min lillebrors beställning. Att ha rekommenderat dom varmt till bekanta dessutom kommer inte att hända igen.

När man går ut med att alla varor finns på lager och dessutom får en förhandsbetalning på 16000kr förväntar man sig snabb service och på sin höjd 2 dagars leveranstid. Men efter att inte ens hört av sig efter 2 veckor och när man tar kontakt skyller på att en vara är slut... hur tänker man då? Är det inte naturligt att man tar kontakt och meddelar t,ex att "tyvärr den här delen har tagit slut i plocket men vi har den här likvärdiga produkten istället att erbjuda er..."

Nej... jämfört med kompletteringsbeställningen från Inet där man efter att ha förhandsbetalt delen får ett sms 30 minuter senare att varan håller på att plockas, fanns att hämta dagen efter, så har Webhallen fruktansvärt mycket kvar att lära sig - engagemang är en bra början?

Att inte ens erbjuda expressleverans eller schysstare pris på något eller be om ursäkt?...
Nja att ha blivit nominerade till Årets webbutik förstår jag inte.

En headsup för er som sitter och tittar på och jämför priser med några kronor, välj Inet så får ni grejerna och dessutom ett engagemang som känns unikt bland webbutikerna.

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

På inet kan man inte ens lägga sakerna i kundkorgen.......

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |► Raspberry Pi 2 | Osmc |► MOTO 4+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av PromeX:

Skriver väldigt sällan inlägg här men efter många års god erfarenhet av Webhallen, bland annat över 35-40 kompletta datorbeställningar så kommer jag aldrig mer att handla av dom efter hur dom hanterade min lillebrors beställning. Att ha rekommenderat dom varmt till bekanta dessutom kommer inte att hända igen.

När man går ut med att alla varor finns på lager och dessutom får en förhandsbetalning på 16000kr förväntar man sig snabb service och på sin höjd 2 dagars leveranstid. Men efter att inte ens hört av sig efter 2 veckor och när man tar kontakt skyller på att en vara är slut... hur tänker man då? Är det inte naturligt att man tar kontakt och meddelar t,ex att "tyvärr den här delen har tagit slut i plocket men vi har den här likvärdiga produkten istället att erbjuda er..."

Nej... jämfört med kompletteringsbeställningen från Inet där man efter att ha förhandsbetalt delen får ett sms 30 minuter senare att varan håller på att plockas, fanns att hämta dagen efter, så har Webhallen fruktansvärt mycket kvar att lära sig - engagemang är en bra början?

Att inte ens erbjuda expressleverans eller schysstare pris på något eller be om ursäkt?...
Nja att ha blivit nominerade till Årets webbutik förstår jag inte.

En headsup för er som sitter och tittar på och jämför priser med några kronor, välj Inet så får ni grejerna och dessutom ett engagemang som känns unikt bland webbutikerna.

En dålig beställning mot fyrtio bra beställningar. Sett till det så tycker jag dom skött sig rätt väl..?

EDIT:
Jag ska inte försvara dom, men kan det inte vara som du beskriver; att dom faktiskt meddelat någon att varan tagit slut och erbjudit en kund innan dig att dom kan välja en likvärdig vara, och du blev drabbad?

Jag tror det är lite väl långt draget faktiskt, om man ska se det lite objektivt, att döma ut dom såhär..

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010

Efter cirka 40 lyckade kompletta datorer (Och hur många enstaka beställningar) som du är nöjd med så skriver du av dom totalt efter ett enda misslyckande? Nja, nu är du allt orättvis.

Nu vet jag inte exakt hur ärendet gått till på ändera sida, men misstag händer alltid för alla. Mailsystem som strular, misskommunikation mellan köpare/säljare eller helt enkelt inom företaget.

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841
Google är inte din vän. www.donttrack.us
Skaffa säker epost med ProtonMail! #14698306
Spela Supreme Commander! www.faforever.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av xfade:

På inet kan man inte ens lägga sakerna i kundkorgen.......

Va? Förklara gärna.

i7-3770K - 4.7Ghz | 32GB X.M.P. | ROG GTX 1080 | ROG SWiFT PG278Q
Black Box / Setup | 3DMark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Många års god erfarenhet + 35-40 kompletta datorbeställningar - 1 dåligt skött beställning = aldrig mera Webhallen?

Vet inte om jag kan ta ditt inlägg seriöst...

Skrivet av zipmiX:

Va? Förklara gärna.

Jag gissar att du har missat fadäsen med Inets super-rea som de hade i Tisdags och igår?

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

När man märker att prylarna inte har blivit skickade på ett par dagar kan man faktiskt
ringa eller mejla dem för att stämma av.
Man måste inte vänta två veckor och starta en klagotråd på sweclockers.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Sep 2011

Ibland kan det skita sig i systemen för de flesta större företag. Troligtvis är det detta som har hänt dig. Kan ju säga att webhallen inte är ensamma med dessa "missöden". T.ex. så beställde jag en dator ifrån komplett.se som tog över 1,5 månad för dem att få iväg. Ringde och klagade 4 gånger och skickade 2 mail. Tillslut kom datorn, och en kompensations-check på 500kr. Visst var man lite smått irriterad.

Om du har lagt totalt 35-40 kompletta datorbeställningar ifrån webhallen och är van att få grejorna med två dagars leveranstid, så måste jag säga att de lyckats rätt bra ändå.

Beställde en cpu-fläkt ifrån inet för några veckor sedan, och den tog 4 arbetsdagar att få levererad, och dom hade dessutom skickat ut en "skickat-bekräftelse" via sms på dag 2! Så även dom kan råka ut för problem...

Sammanfattningsvis: Stora företag, många ordrar, stora data-system, och ibland skiter det sig helt enkelt!

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: MSI GTX 970 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | SSD: Samsung 830 128GB | Skärm: BENQ XL2411T@120Hz | Tangentbord: Corsair K70 RED | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: Sennheiser & Edifier system

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av SUMITOMO:

Man måste inte vänta två veckor och starta en klagotråd på sweclockers.

I synnerhet inte när man har haft "många års god erfarenhet" och "beställt ett stort antal datorer" därifrån.

Att TS sen direkt börjar hylla Inet gör att hela tråden osar flamebait.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Så 35-40 beställningar gick felfritt, men när de klantar sig 1 gång så är det slut? Väx upp...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindås
Registrerad
Okt 2005

Låter mer som att du vill ha gehör ifrån sweclockers istället för webhallen, ring och prata och säg att du är missnöjd. Var bara behärskad så kan du säkerligen bli kompenserad utan problem eftersom du säger att du har varit en trogen kund. Dömma ut webhallen för en misslyckad beställning men du har fått 40 kompletta datorsystem av dom utan problem. Ransaka sig själv vore nog på sin plats?

Skickades från m.sweclockers.com

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hagfors
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av PromeX:

Skriver väldigt sällan inlägg här men efter många års god erfarenhet av Webhallen, bland annat över 35-40 kompletta datorbeställningar så kommer jag aldrig mer att handla av dom efter hur dom hanterade min lillebrors beställning. Att ha rekommenderat dom varmt till bekanta dessutom kommer inte att hända igen.

När man går ut med att alla varor finns på lager och dessutom får en förhandsbetalning på 16000kr förväntar man sig snabb service och på sin höjd 2 dagars leveranstid. Men efter att inte ens hört av sig efter 2 veckor och när man tar kontakt skyller på att en vara är slut... hur tänker man då? Är det inte naturligt att man tar kontakt och meddelar t,ex att "tyvärr den här delen har tagit slut i plocket men vi har den här likvärdiga produkten istället att erbjuda er..."

Nej... jämfört med kompletteringsbeställningen från Inet där man efter att ha förhandsbetalt delen får ett sms 30 minuter senare att varan håller på att plockas, fanns att hämta dagen efter, så har Webhallen fruktansvärt mycket kvar att lära sig - engagemang är en bra början?

Att inte ens erbjuda expressleverans eller schysstare pris på något eller be om ursäkt?...
Nja att ha blivit nominerade till Årets webbutik förstår jag inte.

En headsup för er som sitter och tittar på och jämför priser med några kronor, välj Inet så får ni grejerna och dessutom ett engagemang som känns unikt bland webbutikerna.

Det är mänskligt att göra fel ibland och oturen var frame nu.
det är en av dom butikerna som är av dom bättre på marknaden och kontakta dom och lös problemet istället för att skapa en tråd om det.

Dator 1 [] AMD FX-8350 5.06Ghz [] CROSSHAIR V FORMULA-Z [] Ram : Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1866Mhz []CF Radeon HD7870 [] PSU : XFX Core Edition 850W 80+ Bronze [] Kylning : Beg vattenkylning med cpu Ek-Supremacy Elite AMD .::. 5GHz klubben 2014.::. - .::. OC 1GHz+ Cinebench Klubben 2014 .::.-.::. 4GHz+ Klubben 2014 .::..::. 3DMark FireStrike Klubben .::.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av zipmiX:

Va? Förklara gärna.

Du kan börja här och ~10-sidor framåt.

Effektivt sätt att skaffa sig badwill snabbt.

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |► Raspberry Pi 2 | Osmc |► MOTO 4+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Måste tala om en sak som hänt mig ett par gånger med beställningar på Webhallen. Vid några ordrar har någon komponent haft få kvar i lager (2-5st) och har givetvis tagit slut när min order gått igenom. Istället för att maila eller ringa och tala om det eller skicka övriga varor sker ingenting.. på över en månad. Lyckligtvis har jag inte varit i skriande behov av varorna men man tycker ju att de borde höra av sig. Fick senast för någon vecka sedan en beställning från Webhallen som jag gjorde i början av oktober som jag helt glömt bort. Som tur är var det förbrukningsvaror som jag har behov av jämt men man tycker ju att de kunde höra av sig ifall något inte finns i lager, alternativt maila om det. Man utgår ju från att det finns ifall det går att beställa.

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Trädvy Permalänk
SweClockers
Andreas Dimestam
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Diskussionsunderlag obefintligt. Fundera ut en bättre trådstart och kontakta mig, så låser jag upp tråden.

*Låst*