Inbyggt operativ, FORMATERA. (HJÄLP)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010

Inbyggt operativ, FORMATERA. (HJÄLP)

Hej!

Köpte en bärbar på elgiganten för ett tag sen och vill nu formatera min bärbara dator med windows 8 i.
Men vet att det är en recovery i själva hårddisken men vet it vart jag hittar den och ska man bara lägga på ett usb minne eller bränna ut
på en skiva, vet inte hur jag ska göra?

Med vänliga hälsningar

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Vad är det för dator?

Vad är det du vill göra? Kom den med Windows 8 och du vill installera om OSet eller kom den med Windows 7 och du vill spara undan skivorna ifall det går åt skogen med Windows 8 installationen?

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010

Vad är till att börja med för burk, och vad är anledningen till att du vill formatera? Annat os än nuvarande? Elr samma os igen efter formatering pga att burken går segt etc? Ang det sistnämnda så räcker det ju isf att köra just en recovery direkt från dess partition på disken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Håll in shift och tryck "starta om" sedan återställ helt. Tar typ en dag att ladda, så ordentligt är det minsann.

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Pax Vobiscum:

Vad är till att börja med för burk, och vad är anledningen till att du vill formatera? Annat os än nuvarande? Elr samma os igen efter formatering pga att burken går segt etc? Ang det sistnämnda så räcker det ju isf att köra just en recovery direkt från dess partition på disken.

är en HP bärbar, nä vill behålla windows 8 som ingick när jag köpte den, efetersom den börjar gå enormt segt, men hur gör jag från recovery direkt från hårddisken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010