Permalänk
Medlem

Project | Novo

Hej, jag igen! Samma projekt som tidigare, men annat namn och koncept.

Tanken med detta projekt är helt enkelt samma chassi. Men ny hårdvara, vattenkylning, SLI. mm. Då jag inte riktigt hade ekonomin tidigare för att få gamla projektet dit jag egentligen ville så efter nått år nu har jag bestämt mig för att testa igen.

Namnet valde jag pågrund utav en simpel anledning. För "Novo" är vad projektet verkligen är.

Novo - Revive, change, refresh.

Projektet i tidigare stadie, under byggnation.

Projekt: Alpha white winter 1

Projekt: Alpha White Winter 2

Mina tankar och idéer

Mina tankar kring detta projekt kom nästan från ingenstans. Jag har suttit ett bra tag vid laptop, sen slog bara tanken mig. Jag vill bygga igen, vill skapa något. Ha något att kunna vara stolt över igen. Så jag ville ha en stationär dator igen. Men tänkte att de kunde få ta tid denna gång. Ska försöka lösa alla de små problem som uppstod tidigare vid projektet, som jag var för lat eller för obrydd för att fixa.

Då från ingenstans kom tanken igen. Jag vill ha ett färgschema med orange, svart och vitt!..

Hårdvara

[X] Gigabyte GA-Z87X-OC
[X] Intel core i5 4670K
[x] Samsung 840 SSD 250GB
[x] Be Quiet Power Zone 850w
[x] 2st Zotac GTX 580
[X] G.Skill Ares DDR3 2133Mhz
[] Be Quiet Pure Wings 2
[] Några Lagringsdiskar
----------------------------------------------------------
[x] EK-CoolStream RAD XT 360
[x] EK-DDC X-TOP CSQ Acetal
[x] EK-Supreme LTX - Acetal CSQ
[x] [EKWB] DDC 12V PWM DDC-1T
[x] Masterkleer 10/16 orange
[x] Phobya Balancer 250 nickel black
[x] rak/45/90-gradare SM10/16 G1/4 Black

Tidsplan

Har planerat ett tag och hunnit redan få en del grejer nu innan jag startade projektet. Just för att det inte skulle ta allt för lång tid.
* Kolla över chassit och se vilka saker som behöver åtgärdas.
* Frontpanelen ska bytas
* Ny startknapp med orange LED
* Göra ny mellanplåt för montering utav pump och res
* Införskaffa moderkort, processor och minnen efter jul.
* Montera vattenkylningen efter det.
* Skicka nätaggskablarna för sleevning till SweC-medlemmen KoSoVaR

Sponsorer

Har helt goa sponsorer som hjälp mig tidigare och hjälper mig nu igen. Är oerhört tacksam och mer än gärna nöjd över att få visa upp era produkter!

Chris @ Be Quiet förser mig med nätaggregat och fläktar!

Artur @ Coolingstuff förser mig med denna superba vattenkylning!

Tävling

Har nu gått med i minimalisticpc's moddningstävling!

Uppdateringar

Uppdateringar kommer ske med jämna mellanrum, så fort jag har gjort något så skriver jag men ska försöka ge ut så mycket bilder som möjligt. Skriv gärna i tråden om förbättringar, tips, konstruktiv kritik mm.

OBS OBS OBS OBS OBS OBS OBS
If you prefer an english version of this thread, make sure to read it here! Project Novo - by ygd3n @ Bit-tech.net

Visa signatur
Permalänk

Trevligt att se ett till WC projekt, med scratch bygge också!

Lycka till!

Visa signatur

Nils-Julius

Permalänk
Medlem

Komponenter!

Första uppdateringen får bli lite på en del komponenter som ska medverka i bygget.

Börjar med vattenkylning från coolingstuff!

Oerhört tilltalande radiator detta!

Hårdvara!

Vad är det som döljer sig där under ?

En Samsung 840 250GB SSD var det ja!

Be Quiet Power Zone 850w, ett kraftpaket med riktigt bra kvalité!

Kablarna som ska skickas iväg på sleevning!

Skriker ju bara kvalité om detta nätagg!

redigering
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update #2

Har påbörjat den nya mellanplåten. Och kollat lite hur jag ska montera pump och res.

Borrar bort nitarna från gamla mellanplåten.

Provmonterat radiatorn för att se hur det blir med HDD-vaggan och mellanplåten..

Blev helt okej detta! precis vad jag hade tänkt mig.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Härligt att du är igång igen!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Härligt att du är igång igen!

Känns skönt att vara på banan igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update #3

Hej igen, fick hem min USB 3.0 och audiofront panel idag från Inet. Då min gamla inte funkade och inte ens hade USB i fronten alls.

Så detta blev resultatet. Ska nog putsas lite mer på den. Första gången jag använder dremelverktyg. Huvudsaken det funkar!

Var nog allt för mig denna afton, har mer att stå i.. Men diskutera gärna i tråden. Konstruktiv kritik är bra kritik!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update #3

Moderkortet anlände idag och minor mods på startpanel

Har inte gjort så mycket på chassit ännu, har mestadels väntat in delar. Då posten verkar ha stora problem så är mina saker försenade, men moderkortet fick jag idag. Väntar in minnena och processorn.

Men här är några bilder på moderkortet, sjukt tungt, känner att det är verkligen fyllt med möjligheter!

I brist på annat förlängde jag en gammal start och resetknapp från ett gammalt coolermaster chassi jag har liggandes. Tänkte mest ha för att börja med då jag inväntar ny startknapp.. Har dock inte hittat någon än som passar.

Men detta är resultatet, och kommer fästat på en aluminiumplåt likt USB 3.0 och frontljudpanelen.

Sleevningen går ju att diskutera. Då kanske ni förstår varför KoSoVaR här på forumet ska få ta på sig arbetet

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Allt för mig idag, mer kommer då mer kommer helt enkelt! Ha en bra lördag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser en trend av fler och fler som bygger sina egna chassin. Nu ska du ju inte bygga ett nytt chassi men det är ändå roligt att se att du uppdaterar ditt gamla bygge! Många gånger tror jag folk bygger sitt chassi för vissa komponenter och sedan när det är klart så är man sugen på att bygga något helt nytt nästa gång. Sällan folk reviderar gamla byggen.
Har du tänkt göra några "större" förändringar med chassits utsida eller handlar detta främst om att uppdatera insidan? Ser ut att kunna bli en trevlig färgsättning med det svart/orange'a (Moderkort, PSU o.s.v.), fantastiskt att man kan hitta hårdvara som har liknande färguppsättningar och utseende

Ser bra ut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Moderkortet anlände idag och minor mods på startpanel

Har inte gjort så mycket på chassit ännu, har mestadels väntat in delar. Då posten verkar ha stora problem så är mina saker försenade, men moderkortet fick jag idag. Väntar in minnena och processorn.

Men här är några bilder på moderkortet, sjukt tungt, känner att det är verkligen fyllt med möjligheter!

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b83934.jpg

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b83935.jpg

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b83936.jpg

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b83937.jpg

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b83938.jpg

I brist på annat förlängde jag en gammal start och resetknapp från ett gammalt coolermaster chassi jag har liggandes. Tänkte mest ha för att börja med då jag inväntar ny startknapp.. Har dock inte hittat någon än som passar.

Men detta är resultatet, och kommer fästat på en aluminiumplåt likt USB 3.0 och frontljudpanelen.

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b83930.jpg

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b83931.jpg

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b83932.jpg

http://www.ladda-upp.se/files/2014/b83933.jpg

Sleevningen går ju att diskutera. Då kanske ni förstår varför KoSoVaR här på forumet ska få ta på sig arbetet

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Allt för mig idag, mer kommer då mer kommer helt enkelt! Ha en bra lördag!

Ser skitbra ut Alex !
Kul att du bygger om ditt förgående bygge, Finns ju en del man kan lägga till ändra osv då du har en redan bra canvas att bygga vidare på.
Tackar hemskt mycket för att du nämnde mig
All lycka i fortsättningen :D!

Skrivet av NysoO:

Ser en trend av fler och fler som bygger sina egna chassin. Nu ska du ju inte bygga ett nytt chassi men det är ändå roligt att se att du uppdaterar ditt gamla bygge! Många gånger tror jag folk bygger sitt chassi för vissa komponenter och sedan när det är klart så är man sugen på att bygga något helt nytt nästa gång. Sällan folk reviderar gamla byggen.
Har du tänkt göra några "större" förändringar med chassits utsida eller handlar detta främst om att uppdatera insidan? Ser ut att kunna bli en trevlig färgsättning med det svart/orange'a (Moderkort, PSU o.s.v.), fantastiskt att man kan hitta hårdvara som har liknande färguppsättningar och utseende

Ser bra ut!

Nemen se där jaaa!
Shit, har inte sett dig göra inlägg på åratal, något nytt projekt på G för din del ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Nemen se där jaaa!
Shit, har inte sett dig göra inlägg på åratal, något nytt projekt på G för din del ?

Hehe, började studera på högskola vilket ledde till att datorintresset lades lite halvt på is. Har flikat in nått inlägg då och då när det har känts passande
Inget projekt på G som det ser ut nu. Har haft lite idéer på nya projekt men har inte haft tid och kommer fortsättningsvis inte ha så mycket tid över heller tyvärr. Men man ska aldrig säga aldrig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NysoO:

Ser en trend av fler och fler som bygger sina egna chassin. Nu ska du ju inte bygga ett nytt chassi men det är ändå roligt att se att du uppdaterar ditt gamla bygge! Många gånger tror jag folk bygger sitt chassi för vissa komponenter och sedan när det är klart så är man sugen på att bygga något helt nytt nästa gång. Sällan folk reviderar gamla byggen.
Har du tänkt göra några "större" förändringar med chassits utsida eller handlar detta främst om att uppdatera insidan? Ser ut att kunna bli en trevlig färgsättning med det svart/orange'a (Moderkort, PSU o.s.v.), fantastiskt att man kan hitta hårdvara som har liknande färguppsättningar och utseende

Ser bra ut!

Ser man här, mina stora inspirationskälla skriver på min projektlogg! Var faktiskt du och få som fick mig till att börja med detta.

Jo, anledningen till att jag fortsätter med projektet var pga. att jag inte riktigt fick utnyttja chassit som jag hade mina visioner inom. Ville ha vattenkylning, visst färgtema. Alla detaljer så bra som möjligt. Men eftersom plånboken satt stopp eftersom man var student och ganska dåligt om jobb så blev det som det blev. Men nu när förutsättningarna varit lite bättre så valde jag att starta upp det igen. Med lite mer eftertanke med VAD jag verkligen vill förändra och bygga vidare på.

Färgschemat tycker jag är riktigt härligt faktiskt. Har alltid gillat vitt (kanske märks), men är även ett fan utav orange. Och att hitta komponenter som passar in har varit lite kämpigt då orange inte är så vanligt på marknaden, då majoriteten består utav svart, rött, blått etc.

Ang. modifikationerna jag kommer göra är först och främst tänkt att få fram mer kvalitétskänsla. Inte allt för många brister osv. Samt kompatibiliteten. Nu kommer jag ha start/resetknapp på utsidan, frontljud/mic och USB 3.0 portar. Lite mer funktionellt helt enkelt. Samt det estetiska såklart!

Riktigt kul att se en legend skriva! Hoppas du gör något nytt bygge i framtiden. / Alexander

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

Ser skitbra ut Alex !
Kul att du bygger om ditt förgående bygge, Finns ju en del man kan lägga till ändra osv då du har en redan bra canvas att bygga vidare på.
Tackar hemskt mycket för att du nämnde mig
All lycka i fortsättningen :D!

Ja, jag tycker fortfarande om chassit, och de är något jag gjort med egna händer, så det känns hemskt att släppa det. Speciellt när det inte uppnått sin fulla potential.

Det är du Vehnar som kommer göra projektet komplett, ser fram emot att få vara din kund!

Säger desamma, saknar dina byggen. Du var också en stor inspirationskälla till mig!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NysoO:

Hehe, började studera på högskola vilket ledde till att datorintresset lades lite halvt på is. Har flikat in nått inlägg då och då när det har känts passande
Inget projekt på G som det ser ut nu. Har haft lite idéer på nya projekt men har inte haft tid och kommer fortsättningsvis inte ha så mycket tid över heller tyvärr. Men man ska aldrig säga aldrig!

Det är ju roligt o höra !
Man får ju allt hålla tummarna

Skrivet av ygd3n:

Ja, jag tycker fortfarande om chassit, och de är något jag gjort med egna händer, så det känns hemskt att släppa det. Speciellt när det inte uppnått sin fulla potential.

Det är du Vehnar som kommer göra projektet komplett, ser fram emot att få vara din kund!

Säger desamma, saknar dina byggen. Du var också en stor inspirationskälla till mig!

Roligt o höra Alex :D!

Permalänk
Medlem

Update #4

Minor update idag, plingade till i telefonen sen var det bara snabbt iväg på ica, nu är resterande prylarna här. Nu är det mesta i hårdvaruväg här!

Hoppas på att det är ett bra exemplar som klockar som den ska!

Och sen de enda orangea minnena jag vet som finns ute på marknaden för tillfället? (kan det finnas andra?)

Iaf, imorgon får det nog bli "all about the case!". Ska sätta dit nya frontpanelen, göra fästplåten till start/reset-knapp. Mellan-plåten måste fast också. Även försöka få någon ny lösning till dämpningen utav nätagget!

Aja. Nu händer det saker iaf!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

Och sen de enda orangea minnena jag vet som finns ute på marknaden för tillfället? (kan det finnas andra?)

Skönt att slippa ha så många alternativ vad gäller komponenter

Ser ut att kunna bli läckert!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NysoO:

Skönt att slippa ha så många alternativ vad gäller komponenter

Ser ut att kunna bli läckert!

Jo det är nog sant! Ja det tror jag med! Ska försöka hinna mer idag. Ska dock hjälpa farsgubben med en hel del saker så får se vad jag hinner!

I sånna fall blir det nog en ny uppdatering ikväll!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Update #5

Hej igen! uppdatering igen för er som följer tråden!

Idag har jag väl gjort nästan de viktigaste.. Försökt ordna en startknapp.. Och ett bygge som faktiskt inte kör på vanliga vandal-proofknappar. Jag valde att ta från ett gammalt chassi och göra om den lite. Tycker slutresultatet blev rätt okej faktiskt! Aldrig riktigt 100%, men för att vara gjort hemma i köket i min lägenhet så. *Klappar mig själv på axeln*

Skjutmått, blå-tejp, bläckpenna kommer man långt med!

Enda jag inte gillar är röda färgen.. Antingen målar jag om plastbiten, eller bygger in den i en liten aluminiumlåda..

Passning innan mätningen utav håltagningen!

Min bror är såklart med när man bygger, han tycker nog det är intressant, vill bara inte erkänna det!

Är inte riktigt färdig, skulle vilja dölja allt på något sätt.. Kommer nog på något!

Inte så pjåkigt va?

Mer uppdateringar snart!

(Får ursäkta vissa bilder, vitbalansen ballade ur i kameran ibland, så de mesta kritvita är gult)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En tvärt vändning i projektet!

Hej allesammans!

Satt och diskuterade med min bror om vad man kan förbättra och på enklast sätt, och även få mer kvalité i bygget.

Och tillslut kom vi fram att allt plåtarbete jag tänkt kommer förr eller senare måsta resultera i att lacka om chassit. Och då blev det så!

Eftersom projektet har mycket orange i sig, och svart såklart i övriga komponenter. Så kommer projektet övergå till största del MATTSVART och detaljer i ORANGE.

Och det kommer underlätta allt plåtarbete mycket. Slipper oroa mig för att skada lacken för att skära något, borra osv.

Så här är färgen jag la beställningen på (highlights.se), lär nog anlända nästa vecka. Då har jag gott om tid att försöka genomföra de plåtarbete jag har hittat upp!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här är även det jag gjorde ikvällst, gjorde upp ett hål för att kunna ha min nya USB 3.0 frontpanel med ljudingång och mic!

Biltema..

Fick väl byta skivor ca 7-8 gånger!

Blev dubbel 1mm plåt då det visade sig att 5,25" bayen va med på ett hörn!

Fick benda på bra några gånger, fick inte riktigt bort allt i hörnen!

Nåja, den fick ju plats iaf!..

Men nu blir det istället att montera ner och strippa chassit rejält inför div plåtarbeten och förberedning inför lack, nu får ni vänta in några trevliga uppdateringar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Behöver kritik!

Hej igen! Försöker klura ut vad jag ska försöka lista ut vilka problem jag måste lösa med chassit.

Min största problem som uppkom redan i tillverkningsprocessen var att jag inte tänkte helt på placeringen utav fläktar, radiatorer mm. Och nu då chassit ska lackas om, så ska jag försöka göra så mycket plåtarbete som möjligt.

Min tanke nu är att jag funderar på flytta ner moderkortsplåten så mycket det går. Så jag får med plats uppe i taket så att placering utav radiator i toppen inte förblir omöjligt. För hur ska jag annars i framtiden kunna kyla cpu + 2-3 gpu:er på en single 360 radiator ? Går inte riktigt ihop!

Så, det blir antingen en 360 i toppen eller 480 rad. Har inte hunnit klura ut allt än.

Även en annan tanke är att göra så moderkortsplåten blir monterbar, att man kan plocka ut den vid behov, ifall mindre problem skulle uppdagas. Så kan man enkelt tömma vattnet, plocka lös slangar och kablar och dra ut hela moderkortet med processor och minnen mm. på moderkortsplåten.

Här är en bild på hur jag har tänkt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lack & plåtarbete!

Liten update på vad som komma skall!

Har fått hem all färg, köpt täckplast, spackel, slippapper mm.

Även fått hem en del skruvar! till radiatorn, popnitar till div. saker och muttrar mm. Bra att ha!

Stay sharp! Nu ska det hända saker!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Plåtarbete på G

Hej igen! Var ett tag sedan, har hänt lite saker med chassit. Kommer bli en del ändringar i chassit för att kunna utvinna de mesta ur storleken!

Har plockat isär chassit och börjat klura ut vad som skall göras. Plåt och div. är beställt och kommer väl nästa vecka.

Moderkortsplåten ska flyttas ner för att få mer plats i toppen för att kunna göra det möjligt att montera en radiator i toppen. Även försöka göra moderkortsplåten löstagbar. För enklare montering mm. Samt såga upp hål för lättare montering utav vattenblock/kylare mm.

Tycker tråden haft lite seg start.. Skriv gärna i tråden! Kom med tips, det är ju ni som har idéerna!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Moderkortplåtsfix!

Har nu fixat moderkortsplåten, så den går att slida ut och montera komponenterna utanför chassit, och sedan skjuta in plåten igen och dra fast med 4st stora M6 insex skruvar!

Här dök det bara upp idéen att ha ett stort "N" i bakkant till lilla 80mm fläkten som fläktgaller, och N som i Novo då!

Måste bara skaffa mig några nya filar, annars blev "N":et rätt okej, lite för tjockt möjligtvis men..

Skaffat mig några små M3 insex, blir perfekt som moderkortsskruvar!

Här är skenorna som håller i moderkortsplåten som som för den på plats när man styr dit den.

Såhär ser det ut när man styr den på plats, så ni förstår bättre!

Ser inte ur att bli så dumt ändå! Gillar att jag lyckats få ner moderkortsplåten utan några större ingrepp, visst, nog finns det skönhetsfel, men så ska det vara! Så nu kommer jag kunna rymma en ~47-50mm radiator och fläktar i toppen, mellan moderkortet och topplåten är det nu 80mm, tidigare kring 45mm, Så improvment!

Vad tycker ni än sålänge? Några funderationer? Tycker tråden varit lite tyst... :/

Update nästa helg. Väntar in nytt paket från min sponsor från Be Quiet och div. andra saker. Vattenkylningsprylar mm och lite radiatorgaller!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mini update!

Tänkte att det skulle få bli en mini update idag ändå.

Fått hem lite saker från Aquatuning och Be Quiet. Bl.a Mer fläktar, 2st nipplar, 2st G1/4 45-graders adaptrar, 360 radiatorgaller, Aquacomputer Shoggy Sandwich får att få bort alla vibrationer från pumpen

Kommer blir fint med att ha mer utrymme för kylning i framtiden!

Fick dessa underbara fläktar utav Chris på Be Quiet, Verkligen härliga fläktar som kommer passa detta bygge galant. Har länge använt dessa fläktar och kommer fortsätta med det.

Can't thank you enough for helping me so much with the project Chris @ Be Quiet

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Ser bra ut so far! Kommer definitivt följa detta projektet

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon225434:

Ser bra ut so far! Kommer definitivt följa detta projektet

Tack! Skriv gärna om det är något du kommer på som skulle kunna förbättras

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Tack! Skriv gärna om det är något du kommer på som skulle kunna förbättras

Tycker det är lite extremt att ha 80 mm fläkt i chassit Men du är väll inte ute efter tysthet antar jag Grymt bygge annars. Har pillat lite själv med ett chassi, men har inte handlaget riktigt för att få det snyggt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tycker det är lite extremt att ha 80 mm fläkt i chassit Men du är väll inte ute efter tysthet antar jag Grymt bygge annars. Har pillat lite själv med ett chassi, men har inte handlaget riktigt för att få det snyggt.

80mm fläkten är "just for show", kommer nog inte köras på 100% heller, dock så är det en Be Quiet, så den lär va tyst. Och moderkortsplåten var redan så, så orkar inte göra större modifikationer bara för att kunna klämma in en 92mm istället. Tror 8st 120mm fläktplatser är tillräckligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, tänkte bara uppdatera er med en liten "teaser".. Har gjort en hel del nu men har inte hunnit med att fixa ihop bilder till projektloggen. Då jag nyligt skaffat nytt jobb på annan ort har jag inte haft möjlighet att vara hemmavid och haft tid med projektet. Då jag haft mycket annat för mig runt om projektet också.

Men, men! Här kan ni i alla fall se de lilla jag hunnit än sålänge!

Ha en trevlig kväll medlemmar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En sen update.

Kände mig tvungen att lägga upp lite bilder på projektets nuvarande form. Även om det är en hel del saker som måste göras innan projektet är 100% klart.

Som ni kanske ser så saknar projektet sleeve. Varför det saknas är just att jag prioriterar lite andra saker just nu och har inte möjlighet att lägga den summan just nu som kostnaden för sleeven kräver. Det kommer att komma. Men lär dröja.. Under tiden kommer jag förhoppningsvis komma upp med idéer om förbättringar mm.

Ha en trevlig dag nu!

Visa signatur