Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2013

Småsugen på att modda

Hej Clockers.

Har funderat och är lite sugen på att modda min dator lite flashigt. Jag har idag ett Corsair Carbide 300R och är lite sugen att såga ut och sätta dit ett plexiglas på sidan. Jag gjorde detta, min mamma till trots på en pentium 2:a på dreamhack för typ 12 år sedan på vår hemma-lånedator. Då fanns det "färdiga" kits som gick att köpa med gummitätning runt osv. men jag har inte lyckats hitta någon återförsäljare som säljer detta idag. Har ni några tips på bra sidor/återförsäljare?

Sedan hade jag tänkt att lägga någon form av slinga alternativt sätta fast dioder. Hittat massa alternativ på grönt, rött och blått men jag har inte hittat något ljus som lyser gult vilket är mitt tilltänkta färgschema. Är ju inte jätteflink på att koppla o byta kontakter hit och dit så skulle ju vilja ha ett system som enkelt kopplas in till nätagget typ. Även här undrar jag om ni har någon sida/återförsäljare för detta?

Andra kommentarer eller tankar?

Tack på förhand.

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.