överklocka ett Amd6990

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
sundsvall
Registrerad
Aug 2010

överklocka ett Amd6990

Hej jag undrar vad jag kan förvänta mig för klockning, ligger just nu 880mhz på gpun men vill upp till 1000mhz, är detta möjligt med mitt Amd 6990 från sapphire med stockkylaren?

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2013

du borde kunna överklocka det men gå inte till 1000mhz direkt!! gör femstegs hoppoch se om det funkar! på min 7970 så var stock 1000/1375 och nu är det 1100/1475 det gjorde så bf4 gick från 55 fps avg till 65-70 avg. Tänk på att jag har windows 7 och bf4 är optimerat för windows 8!

Stationär: | NZXT H440W | ASUS P8Z77-DELUXE | Core i7 3770k DELIDD @ 4,8 Ghz | 2X MSI GTX 980 SLI | Corsair Vengeance 32GB 1866MHz | EVGA Supernova G2 850W | Corsair H110i GTX 280mm |
Bärbar:| MacBook Pro 13" 2015 | Intel Core i7 5557U 3.1GHz | Intel HD Graphics 6100 | 16 GB RAM | 512GB PCI-SSD |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av thunderboy88:

Hej jag undrar vad jag kan förvänta mig för klockning, ligger just nu 880mhz på gpun men vill upp till 1000mhz, är detta möjligt med mitt Amd 6990 från sapphire med stockkylaren?

Som vanligt är det väldigt svårt att säga något om just ditt exemplar och hur bra det klockar så du får allt ta och testa själv då det inte enbart är en komponent som sätter gränserna. Det kan ligga i nätagget och/eller i moderkortet och datorns kylning m.m.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
sundsvall
Registrerad
Aug 2010

testade 950mhz funkade bra det, dock lite varmt xD

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
sundsvall
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Jalle64:

Som vanligt är det väldigt svårt att säga något om just ditt exemplar och hur bra det klockar så du får allt ta och testa själv då det inte enbart är en komponent som sätter gränserna. Det kan ligga i nätagget och/eller i moderkortet och datorns kylning m.m.

1100mhz gpu stabilt.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av thunderboy88:

1100mhz gpu stabilt.

Ojdå det var ju ett hopp kan man säga, grattis!

God Jul förresten!

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud