Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Mar 2011

En till router

Hejsan,

Efter mycket slit och mycket hjälp från er här på forumet så går nu allt över Öppen fiber hemma hos oss. Tidigare så hade vi en Apple Airport Express router men då vi fick en ny Inteno DG150 router då vi övergick till Universal som leverantör. Denna routern har vi nu kopplat in som primär router, alltså inkopplad direkt in i switchen.

Dock så har vi en stereo placerad så att det inte går att dra kabel till den ifrån routern som vi skulle vilja kunna utnyttja Appels AirPlay funktion i. Därför så tänkte jag att man kunde brygga nätverket mellan vår Inteno DG150 (primär) till Apple Airport Express (för AirPlay) och sedan utan att behöva växla nätverk eller något annat krångligt spela musiken trådlöst till våran stereo? På förhand så ber jag er att hålla er på en enkel nivå då jag är ganska så rejält kass på nätverk så fort det sträcker sig utanför att koppla in ethernetkablar!

God Jul och tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Mar 2011

Nu så har jag fått ordning på på AirPort routern så nu är det bara Inteno routern som återstår, vet någon hur man gör för att fixa detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2010

Med admin-inloggning finns det funktion för att brygga.