Permalänk

2 PSU?

Hej!

Har 2st 280x nu, men tänkte öka på med 2st till. Har ett 750w från corsair och är medveten om att jag behöver mer kräm. Frågan är, kan jag ha ett extra separat PSU för de 2extra grafikkorten?

Permalänk
Medlem

Ja det går alldelles utmärkt (Många som har miningriggar med 4 kort kör med 2*750w)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk

för 2st 280x räcker 600w PSU? Typ denna http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=CP-9020048-EU

Permalänk
Skrivet av kaktornet:

för 2st 280x räcker 600w PSU? Typ denna http://www.alina.se/Produkt.aspx?T2=CP-9020048-EU

Våt tvelander har två nätagg, ett AX1200 och ett AX 860 om jag minns rätt.

600W räcker inte till ett helt CF-system men det räcker till de 2-3 280X du ville ha

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

600w är enbart till 2st 280X och inget annat.

Permalänk
Medlem

Jepp, det blir inga problem, koppla bara ihop denna gröna kabel till motsvarande på ditt andra agg så slås båda på samtidigt när datorn startar.

http://deron.meranda.us/create/case-modding/avocet/water-pump...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaktornet:

600w är enbart till 2st 280X och inget annat.

Räcker. Tveksamt om jag hade köpt ett CX-agg för det dock.
Ett XFX core t.ex. är ett ganska mycket bättre val.
Optimalt hade ju dock varit modulärt också, så du slippar ha massvis med oanvända kablar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Jepp, det blir inga problem, koppla bara ihop denna gröna kabel till motsvarande på ditt andra agg så slås båda på samtidigt när datorn startar.

http://deron.meranda.us/create/case-modding/avocet/water-pump...

Hur menar du? Jag är väldigt nybörjare

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaktornet:

Hur menar du? Jag är väldigt nybörjare

När den gröna kabeln på bilden jordas så startar agget. Så när du trycker på knappen på datorn sluts en krets det detta händer.
Om du kopplar den kabeln till samma gröna kabel på det gamla agget kommer båda jordas samtidigt och båda aggen startar när datorn gör det, så att bios i datorn registrerar alla grafikkort innan windows startar.

Det går givetvis att göra en egen krets som jordar den gröna kabeln, men då behöver du först slå på det sedan datorn, så att säga.

Ex. så går det att koppla som på bilden, då kommer agget alltid vara på sålänge det har ström, och då kan du stänga av det och sätta på det med vippbrytarn bak på agget.

Har gjort detta själv på ett "labb agg" jag brukar leka med ibland, har stryckt in hela 24 pinnar i agget och kortslutit den gröna kabeln, sen slår jag bara på det med knappen på baksidan....
Ska du göra en sån koppling MÅSTE du dock skydda gemet/whatever du kortsluter med med eltejp, så du inte råkar kortsluta något annat i datorn.

Det är dock lättast om du kapar båda gröna kablarna och och tvinanr ihop dem och tejpar, och då ska "slav agget"'s gröna kabel sitta mot 24 pin kontakten du sätter i datorn.

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

När den gröna kabeln på bilden jordas så startar agget. Så när du trycker på knappen på datorn sluts en krets det detta händer.
Om du kopplar den kabeln till samma gröna kabel på det gamla agget kommer båda jordas samtidigt och båda aggen startar när datorn gör det, så att bios i datorn registrerar alla grafikkort innan windows startar.

Det går givetvis att göra en egen krets som jordar den gröna kabeln, men då behöver du först slå på det sedan datorn, så att säga.

Ex. så går det att koppla som på bilden, då kommer agget alltid vara på sålänge det har ström, och då kan du stänga av det och sätta på det med vippbrytarn bak på agget.

Har gjort detta själv på ett "labb agg" jag brukar leka med ibland, har stryckt in hela 24 pinnar i agget och kortslutit den gröna kabeln, sen slår jag bara på det med knappen på baksidan....
Ska du göra en sån koppling MÅSTE du dock skydda gemet/whatever du kortsluter med med eltejp, så du inte råkar kortsluta något annat i datorn.

Det är dock lättast om du kapar båda gröna kablarna och och tvinanr ihop dem och tejpar, och då ska "slav agget"'s gröna kabel sitta mot 24 pin kontakten du sätter i datorn.

Tack för beskrivningen! Mycket informativ. Vad gör jag med den svarta kabeln som du länkade i bilden?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Dallebull:

Jepp, det blir inga problem, koppla bara ihop denna gröna kabel till motsvarande på ditt andra agg så slås båda på samtidigt när datorn startar.

http://deron.meranda.us/create/case-modding/avocet/water-pump...

Skulle inte gjort så, kör riktig kabel annars man man få olika volts etc in i moderkoret och bricka det.

Sen skulle jag aldrig köra 2 olika nätagg

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av tvelander:

Skulle inte gjort så, kör riktig kabel annars man man få olika volts etc in i moderkoret och bricka det.

Sen skulle jag aldrig köra 2 olika nätagg

Spänningar menar du nog.

Det handlar om att koppla två kablar som jordas. Dessa två kablar har inte ens någon potential att prata om ens innan de jordas. Dvs lite mer än ingen spänning blir garanterat 0V.

Skulle inte förvåna mig om det tom endast är en potentialpunkt som ligger på 0V som uppstår och inte ens jordas på riktigt.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av DavidtheDoom:

Spänningar menar du nog.

Det handlar om att koppla två kablar som jordas. Dessa två kablar har inte ens någon potential att prata om ens innan de jordas. Dvs lite mer än ingen spänning blir garanterat 0V.

Skulle inte förvåna mig om det tom endast är en potentialpunkt som ligger på 0V som uppstår och inte ens jordas på riktigt.

Kör hårt, men folk har brickat saker.
Ja menar spänningar ja.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240