Jag köpte ett PS4 på Ebay av misstag, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Kan säga hade min son gjort samma hade det blivit mobil och internet förbud 1 år.

Visst dummt att bidda från någon annans konto, antar att TS inte tänkte på frakt och tull ?
Men skulle ju gå att köpa och sälja vidare utan att förlora något antagligen.
Fast antar att dom sjunker i pris nästa år när hysterin har lagt sig och fler finns tillgängliga.

Permalänk
Medlem

Hade jag varit din farsa så hade jag betalat och sen köpt en jävla massa spel och sen inte låtit dig spela en enda sekund.

*hytter med näven*

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

"You must pay for any item you commit to buying.
Some of the items on eBay are sold in an auction-style format where you can bid on an item. Bidding is a lot of fun, but keep in mind that each bid you make is a binding contract to buy the item if you win. The same is true for Buy It Now purchases."
- http://pages.ebay.com/help/policies/buyer-rules-overview.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reknot:

Ahh. Tack TS. Underbart!

Nej, blir inget åtal.

Det är ungefär som att ta en vara i en butik, gå fram och stå i kö till kassan, Komma fram till kassan och säga; "jag måste gå" och lämna produkten på bandet fram till kassörskan.

Jävligt awkward situation, men inte olagligt.

[ Ang flera försäljningar, han har en pall ]

Så är det väl inte alls?

Auktion är ju lite annorlunda, det du beskriver skulle i en aktion liknas med att man skriver i summan och är beredd att klicka på "bid" men sen struntar i det? Säger inte lagen att vid en aktion när man lägger ett bud ska man betala? Då har du egentligen köpt varan fast den är inte såld om man kan säga så!

Rätta mig om jag har fel är ganska säker på att när du lägger budet så är den din och du har köpt den tills nån annan lägger högre bud, om aktionen avslutas och du är högsta budare så måste du betala!

Visa signatur

CPU: Intel i5 3570k @ 4.2 GHz MB: ASRock Fatal1ty
GPU: Radeon HD 7970 PSU: XFX PRO 750W
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB

Permalänk
Medlem

Jävlar vad alla är dryga är här! Killen förstår säkert att han gjort ett stort misstag. Tror han insåg det redan när han vann auktionen.
Att ni sitter sen och drygar på ett forum gör inte saken bättre. Enligt mig så gör det er till sopor.

Cred till de som gett han konstruktiv kritik och faktiskt försöker hjälpa honom, ni andra kan väl hålla käften stängd.

Permalänk
Medlem

Går det verkligen att importera till Sverige? Är det inte NTSC? Fel nätagg? Tull+moms+frakt? Låter som en dyr historia

Permalänk
Avstängd
Skrivet av l4nky:

Går det verkligen att importera till Sverige? Är det inte NTSC? Fel nätagg? Tull+moms+frakt? Låter som en dyr historia

Playstation 4 är regionsfri (Blu-rays är låsta som vanligt) och nätagget är tillskillnad från Xbone 100-240V.

Problemet är resterande utgifter som du skriver.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Är ju dock inte säkert att man åker på tullens skit, ganska troligt ja, säkert nej

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Dagens tråd ^^

Tänker också lite att "vafan tänkte han på egentligen??" "Panikbudar" >_<

Men du får hoppas på att säljaren är schysst. Negativa omdöme är inge bra.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

Hahah, vill man ha en riktig julklapp så får man väl ta tag i det själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpan77:

Så är det väl inte alls?

Auktion är ju lite annorlunda, det du beskriver skulle i en aktion liknas med att man skriver i summan och är beredd att klicka på "bid" men sen struntar i det? Säger inte lagen att vid en aktion när man lägger ett bud ska man betala? Då har du egentligen köpt varan fast den är inte såld om man kan säga så!

Rätta mig om jag har fel är ganska säker på att när du lägger budet så är den din och du har köpt den tills nån annan lägger högre bud, om aktionen avslutas och du är högsta budare så måste du betala!

Mycket riktigt, var trött och tyckte det var kul så tänkte inte riktigt.

Ett lagt bud är bindande. Ber om ursäkt för fel information.

Visa signatur

ѻ Chassi: Temjin TJ08B-E ѻ MOBO: ASUS MAXIMUS VI GENE
ѻ CPU: i7-4770K @ 3,50GHz ѻ RAM: 16GB 1600mhz Corsair Vengeance Pro Black
ѻ GPU: ASUS GeForce GTX780 ѻ PSU: Corsair AX860
ѻ SystemDrive: Intel 520 240GB ѻ HDD1: WD Red 3TB
ѻ Skärm: LG 27EA63

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Simpan77:

Så är det väl inte alls?

Auktion är ju lite annorlunda, det du beskriver skulle i en aktion liknas med att man skriver i summan och är beredd att klicka på "bid" men sen struntar i det? Säger inte lagen att vid en aktion när man lägger ett bud ska man betala? Då har du egentligen köpt varan fast den är inte såld om man kan säga så!

Rätta mig om jag har fel är ganska säker på att när du lägger budet så är den din och du har köpt den tills nån annan lägger högre bud, om aktionen avslutas och du är högsta budare så måste du betala!

När du säger "måste" här så är det hemska alternativet att få en negativ recension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Nu känner jag mig gammal


Ska erkänna att jag inte är säker på när PAL/NTSC problematiken försvann (gissar att det dog med scart), men det är definitivt borta med HDMI.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem

Svar är givet och tråden urspårad, vi låser..

MVH
Moderator Shimonu