Touchen funkar inte. Vad gör jag nu?

Permalänk

Touchen funkar inte. Vad gör jag nu?

Tjenare!

Min galaxy mini fick ett slag på skärmen så att touchen slutade fungera... Så vad borde jag göra nu? Går det att byta själv eller ska jag ta på garantin om den finns kvar?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Tjenare!

Min galaxy mini fick ett slag på skärmen så att touchen slutade fungera... Så vad borde jag göra nu? Går det att byta själv eller ska jag ta på garantin om den finns kvar?

Tack!

Det är inte ett garantiärende om du tappat den och skadat den

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av godspeed:

Det är inte ett garantiärende om du tappat den och skadat den

Tänkte nästan det... Jag försökte leta lite men det finns inga skärmar man kan köpa?

EDIT: Ebay har även saker till budget mobilen! Funkar detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Tänkte nästan det... Jag försökte leta lite men det finns inga skärmar man kan köpa?

Kan tyvärr för lite om Samsungs produkter och särskilt telefoner för att kunna svara på saken, ebay skulle jag nog rekommendera annars som för det mesta

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av linuscool2:

Tänkte nästan det... Jag försökte leta lite men det finns inga skärmar man kan köpa?

EDIT: Ebay har även saker till budget mobilen! Funkar detta?

Skrivet av godspeed:

Kan tyvärr för lite om Samsungs produkter och särskilt telefoner för att kunna svara på saken, ebay skulle jag nog rekommendera annars som för det mesta

Precis! kolla min edit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Precis! kolla min edit.

Är det en sånhär mobil du har: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807123

I sådana fall har jag en likadan som du troligen kan få köpa för en billig peng. (flickvännen har bytt lur och denna är därför över, har inte frågat henne men vi snackade om att vi ev. skulle sälja den så det bör nog gå för sig.)

Låter det intressant? Tänker mig typ 150:- + ev frakt 30:- och då medföljer ett fodal som täcker fram och baksidan och som man viker ner för att använda mobilen.

Måhända någon krona mer än vad reservdelen från ebay kostar men åandrasidan får du en hel telefon och riskerar inte att förstöra något mer när du håller på och fipplar. Dessutom kan behålla gamla luren som reservdelar och får ett extra batteri att växla med.

Permalänk
Skrivet av guos89:

Är det en sånhär mobil du har: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=807123

I sådana fall har jag en likadan som du troligen kan få köpa för en billig peng. (flickvännen har bytt lur och denna är därför över, har inte frågat henne men vi snackade om att vi ev. skulle sälja den så det bör nog gå för sig.)

Låter det intressant? Tänker mig typ 150:- + ev frakt 30:- och då medföljer ett fodal som täcker fram och baksidan och som man viker ner för att använda mobilen.

Måhända någon krona mer än vad reservdelen från ebay kostar men åandrasidan får du en hel telefon och riskerar inte att förstöra något mer när du håller på och fipplar. Dessutom kan behålla gamla luren som reservdelar och får ett extra batteri att växla med.

Japp det är en sådan jag har. Dock så ska jag bara ha den ett tag till då jag oxå vill byta... Därför tänkte jag att det inte är idé att köpa en till telefon. Istället så sparar jag så mycket pengar så möjligt till nästa mobil. Men tack ändå!

Permalänk
Medlem

Om displayen fungerar men inte touch då är det förmodligen en digitizer du ska ha. T.ex.
http://www.ebay.co.uk/itm/az-FoR-Samsung-Galaxy-mini-S5570-To...

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av linuscool2:

Japp det är en sådan jag har. Dock så ska jag bara ha den ett tag till då jag oxå vill byta... Därför tänkte jag att det inte är idé att köpa en till telefon. Istället så sparar jag så mycket pengar så möjligt till nästa mobil. Men tack ändå!

Okej annars är det bara att höra av sig! Kan gå ner till 100:- om så är fallet.
(inte för att jag egentligen behöver pengarna utan mest för att bli av med den och ändå få med någon form utav miljötänk istället för att bara slänga den )

Permalänk
Skrivet av glemmy:

Om displayen fungerar men inte touch då är det förmodligen en digitizer du ska ha. T.ex.
http://www.ebay.co.uk/itm/az-FoR-Samsung-Galaxy-mini-S5570-To...

Jaha, det är nog den jag ska köpa då för när jag trycker på någon av knapparna så startas ju skärmen men den går inte att låsa upp. Tack för svaret!

Permalänk
Skrivet av guos89:

Okej annars är det bara att höra av sig! Kan gå ner till 100:- om så är fallet.
(inte för att jag egentligen behöver pengarna utan mest för att bli av med den och ändå få med någon form utav miljötänk istället för att bara slänga den )

Tänkte lite mer och har skickat ett PM till dig.