Behöver hjälp med val av nätagg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Behöver hjälp med val av nätagg.

(Varning: För er som inte står ut med dålig grammatik måste jag förvarna er om att min grammatik är rätt så oslipad vilket ni kanske märker och jag vill be om ursäkt för det och påpeka att i denna tråd vill jag inte att fölk ska klaga över min dåliga svenska utan hellre diskutera vad titeln säger. Tack på förhand för att ni läser denna text. Uppskattas )

Tjenare alla Sweclockers. Jag är en "dator-amatör" så att säga. Jag har endast smått teoretiska kunskaper inom datorbygge och jag ska nämligen konstruera min första dator för hand efter denna julafton.

Nu lyder mina frågor så här:
Behöver jag ett 80+ Bronze eller 80+ Gold certifierat nättaggregat eller någonting emellan för att driva det här systemet i fråga?
Och i sådana fall hur mycket behöver jag?
Vilket hade ni själva valt?
Fördelar mellan Gold och Bronze?
(OBS! Ni behöver inte svara på alla frågor.)

Komponenterna jag vill använda:
Moderkort: Asrock Z87 Extreme 4
Processor: Intel Core i5-4570k
Lagring: Samsung 840 EVO Series SSD 500GB SATA3 Basic Kit
Minnen: Corsair Vengeangce low profile 8GB
Grafikkort: Msi Geforce GTX 780 Gaming (Om budget tillåter)
Chassi: Fractial Design R4.
Och det är väl typ det viktiga.

Om ni vill kommentera bygget får ni gärna göra det också men jag vädjar om att alla ska försöka hålla sig till ämnet.
Nämligen nätaggregatet. Och ännu en gång tackar jag på förhand för att ni läser denna text. All hjälp uppskattas väldigt mycket

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2013

Häng inte upp dig på en massa certifieringar, läs lite reviews istället. Eftersom nätagget (enligt mig) är den viktigaste delen i en dator så skulle jag inte banta på den.
Jag skulle utan tvekan tagit denna då den fått väldigt bra kritik och håller bra kvalitet.

Om budgeten tillåter hade jag tagit denna eller något annat ur AX-serien då den är riktigt bra