Dogecoin (DOGE)

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Pakki:

Haha ja om man ska tro på dessa kalkyler hade jag tagit ett lån och fyllt hela huset med riggar.

Men jag gick med strömmen för en timme sen och dunkade in 1100Khash på dogehouse.org

Kalkylerna stämmer ju, plus minus. Det kommer dock sänkas riktigt mycket av mängden beräkningskraft. Så vi får väl se.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Kalkylerna stämmer ju, plus minus. Det kommer dock sänkas riktigt mycket av mängden beräkningskraft. Så vi får väl se.

Jo dom stämmer just NU ja.

Men jag kommer sälja av mina DOGE till BTC en gång om dagen

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Pakki:

Jo dom stämmer just NU ja.

Men jag kommer sälja av mina DOGE till BTC en gång om dagen

Ja exakt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Om man nu skulle investera i en kryptorigg antar jag att öppen rigg med e-atx är kostnadeffektivasttappar? Och tappar man mycket på att köra x4 istället för x8 om man pressar in 4st GPUer? I så fall måste man ju investera i x79. Eller hur är det? Vill någon vänlig själ upplysa mig?

Permalänk
Medlem

Får nog vänta tills suchgamble blir 50/50 igen.

-2000
-2000
-4000
-8000
-16000

Total förlust under 2 minuter = 32k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Om man nu skulle investera i en kryptorigg antar jag att öppen rigg med e-atx är kostnadeffektivasttappar? Och tappar man mycket på att köra x4 istället för x8 om man pressar in 4st GPUer? I så fall måste man ju investera i x79. Eller hur är det? Vill någon vänlig själ upplysa mig?

Köp så biligt du kan komma undan, moderkort med plats för lämpligt antal gpuer (crossfire behövs inte, tror jag det var...) 4gb ram och så bilig cpu du kan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Köp så biligt du kan komma undan, moderkort med plats för lämpligt antal gpuer (crossfire behövs inte, tror jag det var...) 4gb ram och så bilig cpu du kan

Ok tack, så busshastigheten har liten inverkan när man gräver? Nej precis, crossfire behövs inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Får nog vänta tills suchgamble blir 50/50 igen.

-2000
-2000
-4000
-8000
-16000

Total förlust under 2 minuter = 32k

Ajdå, där förlorade du alltså 6st pizzor!

I have just bought 2 pizzas for 10 000 DOGE

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Ajdå, där förlorade du alltså 6st pizzor!

I have just bought 2 pizzas for 10 000 DOGE

Vet inte om du förstod skämtet men jag förklarar för dom som inte gjorde det. En kille köpte för några år sedan 2 pizzor för 10 000 bitcoins, vilket idag är värt ~7 000 000 dollar :).
Hittade forumtråden där han gjorde det: https://bitcointalk.org/index.php?topic=137.0

Permalänk
Medlem

Någon annan som minar på doge.cryptocult.com ? och som kan verifiera om miningen fungerar som den ska ?
Om du kollar under sektionen Block och ser hur det ser ut för den senaste timmen.

Permalänk
99:e percentilen

[QUOTE=Snigeln Bert;14207850]Om man nu skulle investera i en kryptorigg antar jag att öppen rigg med e-atx är kostnadeffektivasttappar? Och tappar man mycket på att köra x4 istället för x8 om man pressar in 4st GPUer? I så fall måste man ju investera i x79. Eller hur är det? Vill någon vänlig själ upplysa mig?[/QUOTE]
Folk som bygger riktiga miningriggar brukar använda den billigaste Sempronen och ett billigt ATX-kort (tror jag) med PCIe-risers.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

tänkte testa att mina lite doge.
Men va f*n skriver jag in mot vilken pool jag ska mina och username, password?
ska jag skapa en egen fil? eller redigera en befitlig fil?
Har laddat ner GUIminer.
minar mot denna sidan tänkte jag göra:http://pool.chunky.ms/index.php?page=account&action=workers

Fråga 2.
vart ställer jag thread con.. och intensitivity?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Ajdå, där förlorade du alltså 6st pizzor!

I have just bought 2 pizzas for 10 000 DOGE

Eller frukost för 16 dagar!
(Någon köpte sin frukost på starbucks för 2k )

Dock inga problem. Har tjänat upp det jag förlorade redan

Permalänk
Medlem

Någon som kan skriva en enkel guide på hur man växlar sina Dogecoins mot SEK? Jag vet att man måste växla en del innan, men HUR?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Dock inga problem. Har tjänat upp det jag förlorade redan

Nice! Med mining eller gambling?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Vad menas med Orphaned? :S Kollar mina utbetalningar och det står Orphaned på en av dem

Permalänk
Skrivet av atego:

tänkte testa att mina lite doge.
Men va f*n skriver jag in mot vilken pool jag ska mina och username, password?
ska jag skapa en egen fil? eller redigera en befitlig fil?
Har laddat ner GUIminer.
minar mot denna sidan tänkte jag göra:http://pool.chunky.ms/index.php?page=account&action=workers

Fråga 2.
vart ställer jag thread con.. och intensitivity?

Rekommenderar att du följer denna guide istället, gjorde jag iaf ->Guide
Bra och enkelt

Skrivet av tazk3n:

Vad menas med Orphaned? :S Kollar mina utbetalningar och det står Orphaned på en av dem

Står på sida 6

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Nice! Med mining eller gambling?

Gambling.
Som du ser på suchgamble har jag tjänat 217,500 doge under två dagar. Helt galet

Mining får jag väl ca. 10,000 om dagen, vilket är väldigt lite, så jag har slutat helt. Gambler 4 life.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Gambling.
Som du ser på suchgamble har jag tjänat 217,500 doge under två dagar. Helt galet

Mining får jag väl ca. 10,000 om dagen, vilket är väldigt lite, så jag har slutat helt. Gambler 4 life.

Härdligt! Har du något system du brukar köra? börja med 10K, höj med 5K varje gång beroende på förlust/vinst eller liknande?

För mig går det inte så bra, förlorade nyss allt på 4 rundor. Dags att mine:a lite till

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Jag minear med en 2700k och ett Nvidia 670, kör alltså 100% på både CPU och GPU. Båda ligger på runt 95 grader, är det en dålig ide? När jag kör bara GPU ligger den på typ 85.

Visa signatur

WROOOOOOM
Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Härdligt! Har du något system du brukar köra? börja med 10K, höj med 5K varje gång beroende på förlust/vinst eller liknande?

För mig går det inte så bra, förlorade nyss allt på 4 rundor. Dags att mine:a lite till

http://i.imgur.com/zxOoGp5.png

Att köra på 10K för att sedan höja med 5K om man förlorar betyder att man går minus även om man vinner den andra insatsen. Att satsa dubbelt varje gång man förlorar är enda alternativet om man inte vill lita enbart på tur. (Och man bör kunna backa sin insats så man kan dubbla runt 10 gånger)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achronos:

Jag minear med en 2700k och ett Nvidia 670, kör alltså 100% på både CPU och GPU. Båda ligger på runt 95 grader, är det en dålig ide? När jag kör bara GPU ligger den på typ 85.

Cpu ska verkligen inte ligga så högt. Lite i varmaste laget för gpu också.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Härdligt! Har du något system du brukar köra? börja med 10K, höj med 5K varje gång beroende på förlust/vinst eller liknande?

För mig går det inte så bra, förlorade nyss allt på 4 rundor. Dags att mine:a lite till

http://i.imgur.com/zxOoGp5.png

Jo, ibland har man riktig otur.
1000
2000
4000
8000
16000
Så brukar mina förluster se ut. Men oftast vinner man mellan 1-4k. Eftersom du inte har så mycket doge, så får du köra med väldigt små bets i början. Var beredd på att iaf kunna köra 6 dubbla bets (var också säker på att suchgamble har tillräckligt med pengar).
T.ex om du bettar 50 först, då ska du minst ha 3150 doges i din plånbok. Då har du en garanterad vinst. Fast du kommer också bara att vinna lika mycket som du först bettar. 50 i detta fallet.

Ibland slänger jag iväg 5k direkt och hoppas på det bästa. (Oftast vinner jag! )

Skrivet av Achronos:

Jag minear med en 2700k och ett Nvidia 670, kör alltså 100% på både CPU och GPU. Båda ligger på runt 95 grader, är det en dålig ide? När jag kör bara GPU ligger den på typ 85.

Absolut inga bra temps om du tänker ha det igång under en längre tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Någon som kan skriva en enkel guide på hur man växlar sina Dogecoins mot SEK? Jag vet att man måste växla en del innan, men HUR?

Du får väl byta Doge mot Dollar, det lär ju vara lättast.

Finns många seriösa traders på http://www.reddit.com/r/dogemarket

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Achronos:

Jag minear med en 2700k och ett Nvidia 670, kör alltså 100% på både CPU och GPU. Båda ligger på runt 95 grader, är det en dålig ide? När jag kör bara GPU ligger den på typ 85.

95 °C är alldeles för varmt för processorn. Sandy Bridges TJ Max (då den klockar ned sig för att inte ta skada) ligger vid 98 °C.

Vad kör du för klock? Spänning? Kylare?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

                       so easy
     very simple
               guide coming soon

Vafan, det där var ju bra grammatik...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Att köra på 10K för att sedan höja med 5K om man förlorar betyder att man går minus även om man vinner den andra insatsen. Att satsa dubbelt varje gång man förlorar är enda alternativet om man inte vill lita enbart på tur. (Och man bör kunna backa sin insats så man kan dubbla runt 10 gånger)

Skrivet av Kuumaa:

Så brukar mina förluster se ut. Men oftast vinner man mellan 1-4k. Eftersom du inte har så mycket doge, så får du köra med väldigt små bets i början. Var beredd på att iaf kunna köra 6 dubbla bets (var också säker på att suchgamble har tillräckligt med pengar).
T.ex om du bettar 50 först, då ska du minst ha 3150 doges i din plånbok. Då har du en garanterad vinst. Fast du kommer också bara att vinna lika mycket som du först bettar. 50 i detta fallet.

Att satsa dubbelt varje gång är inte enda alternativet, du vinner alltid mellanskillnaden mellan första och andra satsningen om du dubblerar allt efter den andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

[font=Comic Sans MS, Chalkboard SE, cursive, sans-serif]Folk som bygger riktiga miningriggar brukar använda den billigaste Sempronen och ett billigt ATX-kort (tror jag) med PCIe-risers.[/font]

Ok, alltså spelar busshastigheten nada för hashrate? Då blev ju allt enklare tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Netcodepool. Dess frontend är dock nere hela tiden, så man kan ofta inte logga in. Däremot fungerar miningen som vanligt.

Blir förbannad på NetCodePool Mineade där i någon dag men nu så kan jag inte ansluta längre...

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Jag har grävt i ~14h med mitt 7870 på 300 khash på doge.cryptopool.it, min statistik kommer upp på deras dashboard, i deras statistik står det hur många dogecoins jag borde tjäna per dag med min hashrate och allt sånt. Ändå är min account balance på 0, och jag har inga transactions. Har du någon aning om vad problemet är? :S fattar noll hur jag ska kunna få ut de dogecoins jag bör ha tjänat till min plånbok..