Behöver tips på extrajobb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011

Behöver tips på extrajobb!

Tjenare!

För att göra detta kort och gott: Jag blev anställd som deltidssäljare i en elektronikbutik direkt efter studenten (i våras dvs) och har en del timmar varje månad. Däremot har jag ännu fler timmar över att spendera på något och då funderade jag på ett till deltidsjobb, något jag kan arbeta med hemifrån möjligtvis.

Med andra ord, jag är en jobbhungrig nybliven student som söker ett till jobb. Så, dela gärna med er av alla tips ni har!

EDIT: (För att klargöra så är detta inte en typ av annons, utan söker alla tips jag kan få för att tjäna pengar hemifrån. Hur,vart,när man går till väga osv.)

“Listen, smile, agree, and then do whatever the f*ck you were gonna do anyway.” - Robert Downey Jr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Jan 2008

Ifall deltid är det du söker så kan det finnas jobb inom kundtjänst eller restaurang.
Båda kan vara fantastiskt roliga, eller fantastiskt tråkiga beroende på kollegor och chefer.
Lycka till!

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007

Om du besitter kunskap inom programmering, databashantering eller dylikt så är ju svaret givet.
Allt annat handlar väl egentligen om att faktiskt röra sig ut och söka jobb som BigO föreslår, även inom städning, hemtjänst och dylikt. Hemtjänsten skulle hoppa högt av glädje åt en socialt tränad man som kan ta obekväma pass på helger och kvällar.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Big0:

Ifall deltid är det du söker så kan det finnas jobb inom kundtjänst eller restaurang.
Båda kan vara fantastiskt roliga, eller fantastiskt tråkiga beroende på kollegor och chefer.
Lycka till!

Skrivet av Alakai:

Om du besitter kunskap inom programmering, databashantering eller dylikt så är ju svaret givet.
Allt annat handlar väl egentligen om att faktiskt röra sig ut och söka jobb som BigO föreslår, även inom städning, hemtjänst och dylikt. Hemtjänsten skulle hoppa högt av glädje åt en socialt tränad man som kan ta obekväma pass på helger och kvällar.

Det jobbet jag har just nu, vill jag ha kvar. Tänker inte offra det för något annat.
Tiderna jag har på mitt befintliga jobb kan vara ganska rörliga och det rör sig om ungefär 25 h/veckan. Därav tänkte jag att något man kan göra hemifrån hade varit kanon!

Idén om programmering eller något i den stilen hade jag kunnat tänka mig, men hade behövt läsa på en väldigt massa i så fall. Har bara kört några enklare kurser. Däremot kanske någon typ av hemhjälp gällande datorproblem och liknande, har jag haft i tankarna ett tag. Är det något ni har någon erfarenhet inom? (Menar såklart om ni har jobbat med något liknande, om det "går bra" eller om det en uppskattad service)

Har för övrigt nyligen blivit fast anställd på mitt befintliga jobb dessutom!

“Listen, smile, agree, and then do whatever the f*ck you were gonna do anyway.” - Robert Downey Jr.