Drivrutinsproblem med formatterad laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012

Drivrutinsproblem med formatterad laptop

Hej!
Jag har ett litet problem, det är nämligen så att jag nyligen formatterade min laptop, av alla de anledningar som man skulle vilja formattera en laptop.
När jag nu ska installera drivrutiner igen så funkar allt utom WLAN-drivisarna, vilket är lite irriterande, to say the least.
Jag har testat att ladda ned direkt från tillverkaren, från HP:s hemsida, och nedladdningarna och sådant fungerar (använder kabel) men de bara vägrar att installera. Jag kommer ca halvvägs genom processen, och sedan bara avbryts det.

Tack för svar!

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D
Spel: Logitech G502, Logitech G710+, CM Storm Speed-RXL, HyperX Cloud
Skoldator: Sony Vaio Pro 13"
Mobilt: OnePlus One 64 GB Sandstone Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Vad får du för felmeddelande?
Vad står det i loggboken?

Har du provat högerklicka -> Kör som administrator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Är det windows 8? Fick problem direkt med alla mina drivisar efter ha omformaterat min HP. Fick plocka olika drivisar och testa, fick det att fungera.

Testa kolla upp vad du har för wlan kort i datorn, går att tanka direkt från tillverkarnas hemsida ibland.

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz RAM: corsair vengance 16gb 1600 MHz GPU: Gigabyte Geforce gtx 670 Mobo: Gigabyte G1 Sniper z87 PSU: EVGA supernova 750W Chassi: NZXT 440 Silence W HDD: x2 120 gb Corsair SSD Agility III CPU-kylare: Corsair Hydro H60 V2 Pushpull 30 /55°C

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av TeaBinx:

Är det windows 8? Fick problem direkt med alla mina drivisar efter ha omformaterat min HP. Fick plocka olika drivisar och testa, fick det att fungera.

Testa kolla upp vad du har för wlan kort i datorn, går att tanka direkt från tillverkarnas hemsida ibland.

nej, Windows 7. Har testat tillverkarens websida, ingen skillnad.

Skrivet av HerrNilsson:

Vad får du för felmeddelande?

Har du provat högerklicka -> Kör som administrator?

Ja, jag har testat Kör som Administarör, ingen skillnad. Det kommer inte upp något felmeddelande, det bara slutar installera, helt utan förvarning. Kommer ca halvvägs genom installationen, och sedan lägger den bara av. Ja, jag har testat att starta om datorn

Speldator: Intel i5 2500K, Sapphire Radeon R9 390, Team Group Extreem 8 GB, Team Group Dark Force 480 GB, Corsair Obsidian 350D

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av BrutalOddball:

nej, Windows 7. Har testat tillverkarens websida, ingen skillnad.

Ja, jag har testat Kör som Administarör, ingen skillnad. Det kommer inte upp något felmeddelande, det bara slutar installera, helt utan förvarning. Kommer ca halvvägs genom installationen, och sedan lägger den bara av. Ja, jag har testat att starta om datorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av HerrNilsson:

Nu får du ursäkta min okunnighet, men hur öppnar jag det? Aldrig hört talas om förut D:

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Nu får du ursäkta min okunnighet, men hur öppnar jag det? Aldrig hört talas om förut D:

Kontrollpanelen -> Administrativa verktyg -> Loggboken
Kolla i både systemloggen och setuploggen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av HerrNilsson:

Kontrollpanelen -> Administrativa verktyg -> Loggboken
Kolla i både systemloggen och setuploggen.

Hej igen.
Jag måste erkänna att jag inte riktigt vet vad jag letar efter, men det syns inga "errors" i varken System eller Setup. Allting är på "Information" level. Det finns saker som "ServiceControlManager" och "WindowsUpdateClient" Sammanlagt finns över 1000 poster, om detnu betyder något!
Tack för din tid, detta uppskattas!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Kontrollera att WLAN är på påslaget med en knapp på datorn eller FN+(wifi knappen).
Annars är ett tips att installera HP assistenten för WLAN för att kolla om WLAN är på eller av, du kan avinstallera det efteråt om du vill. Du har inte angett vilken modell du har, alla HP datorer kanske inte har detta program.

CPU: Intel® Core™ i5-3570K CPU Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus P8Z77-V LX GPU: R9 290X 4GB DCII + Arctic Accelero Xtreme IV RAM: Corsair 16GB Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Seasonic X-650 SSD: Total 880GB HDD: 12TB ISP: Bahnhof 250/100Mbit Skärm: Samsung SyncMaster SA550 27" Tgb: Logitech G710+ Mus: Logitech G403 Högtalare: Logitech Z523 2.1 OS: MS Windows 10 Pro Tillbehör: Staropramen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av MadFred:

Kontrollera att WLAN är på påslaget med en knapp på datorn eller FN+(wifi knappen).
Annars är ett tips att installera HP assistenten för WLAN för att kolla om WLAN är på eller av, du kan avinstallera det efteråt om du vill. Du har inte angett vilken modell du har, alla HP datorer kanske inte har detta program.

Hejsan!
WLAN är inte "påslaget" på knappen, men det händer inget när jag faktiskt trycker på den, vilket var hur jag märkte avsaknaden av WiFi från början, då jag inte använder datorn så ofta. Min dator är en HP pavilion Dv6, 6c20eo om jag inte minns fel. HP Assasstant var inte till för mycket hjälp, programmet lovade att fixa alla drivrutiner men icke! Fler tips? :S

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Hejsan!
WLAN är inte "påslaget" på knappen, men det händer inget när jag faktiskt trycker på den, vilket var hur jag märkte avsaknaden av WiFi från början, då jag inte använder datorn så ofta. Min dator är en HP pavilion Dv6, 6c20eo om jag inte minns fel. HP Assasstant var inte till för mycket hjälp, programmet lovade att fixa alla drivrutiner men icke! Fler tips? :S

Det brukar finnas separat mjukvara som styr enbart knappfunktionen, har du hämtat den?

Edit: Hittar ingen sådan men den datormodellen kommer med tre olika trådlösa nätverkskort (Broadcom, Ralink och Atheros) beroende på version och det finns således tre olika paket att ladda ner, har du testat alla?

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&l...

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P20 Pro