Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

problem med drivrutiner

Hallå!

skaffade en webhallen config L13-0306LE 15,6 som jag fick hem igår men verkar inte som att grafikkortet vill vara med laddade hem denna från amds hemsida http://support.amd.com/en-us/download/mobile?os=Windows%208%2... (är en beta men det var den enda jag kunde hitta). Installerade drivrutinen och fick meddelande om att det hade utfärdas varningar och fick sedan felmeddelande om att drivrutinen inte fungerar som den ska(eller nått liknande nedpackad för tillfället så kan inte kolla exakt vad det stog). Kollade med gpu-z och verkar vara dåligt med aktivitet från grafikkortet har hört att de ska aktiveras vid belastning men provade köra 3dmark och fick värdelösa resultat. Har kollat i bios och där är det aktiverat, har även kollat i enhetshanteraren och även där är det aktivt(från början hade det felkod 43 men verkar ha försvunnit), provade återställa windows och har även provat installera om drivrutinerna och provat dom som fanns på skivan men verkar inte fungera.

Någon som har nått förslag på vad problemet kan vara eller åtgärd?

Mycket tacksam för svar!!!=)

Uppdatering - Har fått in drivrutinerna utan felmeddelande men får nu felmeddelande när jag ska starta CCC får jag felmeddelande "Det går inte att srtarta CCC. Det finns inte några inställningar som går att konfigurera med CCC"