Aldrig mera Komplett

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

man en BASSE åker man ut direkt.

Om du gör ett misstag som kan riskera någons liv kanske, men knappast för en logistisk miss. Du verkar tro att det är på liv och död att få fel dator eller att få vänta tills det problemet löst, men verkligheten är en annan. Skit händer och nu råkade det hända dig. Ta det som en vuxen människa om du nu är det.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Ska du få vänta 1-2 veckor på en komplett dator om jag fattade det rätt? Be dom skicka delarna bara så får du dom på 1-2 arbetsdagar.

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem

"inavlad jävel" är moget.

Har handlat för över 200.000kr över flera år på komplett. Aldrig fått en fel lev vara. Helt överlägsna.

Du har haft otur helt enkelt, man får ta det ibland.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Skrivet av kimzz:

Seriöst om man har ett jobb som säger att man inte får göra ett ända misstag för då blir man av med jobbet så måste man ha väldigt bra betalt där efter.
Då borde inte 17k vara nått att lipa över eftersom att pengarna lär inte försvinna i tomma intet ändå.
Tagga ner säger jag med som många andra. Har du problem med ilska kan detta fås via kurator på närmaste vårdcentral.
Hoppas du inte pratade/mailade så med komplett som du gör här. Då hade i alla fall jag drygat ut på saker och ting om jag varit support för komplett!

Som jag sagt tidigare jag överreagerade! Men om man tänker så här, jag fyller upp fyra magasin till min polare. Jag ska fylla på med lös ammunition men fyller på med skarp för att jag är trött eller vad de nu kan vara. Inte tror jag att man får behålla jobbet efter det... Nu lägger vi ner det här snacket om att jag blev sur.

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

Som jag sagt tidigare jag överreagerade! Men om man tänker så här, jag fyller upp fyra magasin till min polare. Jag ska fylla på med lös ammunition men fyller på med skarp för att jag är trött eller vad de nu kan vara. Inte tror jag att man får behålla jobbet efter det... Nu lägger vi ner det här snacket om att jag blev sur.

Det är tråkigt att du är så sur.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kräv vad du vill men med din attityd kommer du inte få ett skit.

Visa signatur

Fractal Design R5 | MSI X370 Pro Carbon | Ryzen 5 3600 | Corsair DDR4 3200 | DH-15 | Sapphire RX 5700 XT Pulse | Corsair RM850W | 2x Corsair Force Series 3 120GB + Crucial BX100 250GB| 4TB Mek disk | Corsair MP510 M.2 SSD 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

Som jag sagt tidigare jag överreagerade! Men om man tänker så här, jag fyller upp fyra magasin till min polare. Jag ska fylla på med lös ammunition men fyller på med skarp för att jag är trött eller vad de nu kan vara. Inte tror jag att man får behålla jobbet efter det... Nu lägger vi ner det här snacket om att jag blev sur.

Tycker du att personen som tabbade sig på Komplett har utsatt dig eller någon av hans kollegor för livsfara? Nej, det är tråkigt att du fått fel grejer, men det är ingen stor grej.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

Som jag sagt tidigare jag överreagerade! Men om man tänker så här, jag fyller upp fyra magasin till min polare. Jag ska fylla på med lös ammunition men fyller på med skarp för att jag är trött eller vad de nu kan vara. Inte tror jag att man får behålla jobbet efter det... Nu lägger vi ner det här snacket om att jag blev sur.

Fick du skarp ammunition i din dator eller hur är detta relevant med tråden?

Permalänk

Jag kan förstå TS väntade på sin dator inför eventuell jul ledighet där han kan njuta av sin nya dator.
Visst låter han arg och förbannad men han har min sympati och stöd i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jaja, jag tror TS insett sitt misstag. Skäligt är att de hämtar den felsända datorn med bud och sedan skickar dig den rätta så fort de hinner. Om det drar ut på tiden så förklara med darr på rösten att du ville ha din dator för bu och bä under julen och hoppas att någon vänlig skäl kanske bjuder på ett spel eller dylikt. Shit happens.

Jag hade ett 9800GT med tre års garanti på, när det var tre månader kvar gav det upp och gav en massa artefakter. Skickade in det, de testade det och såg samma fel. Köpte kortet nytt 2400:- de skickar ett ASUS GTX 560Ti till ett värde av 2100:- (nypris). Jag har inte ett ont ord att säga om Komplett. Har varit kund sedan dackefejden och kommer fortsätta att vara det.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Som vanligt är det inte TS som beter sig värst med att gnälla lite utan de 80% som rent sagt kastar skit på TS. Självklart blir man sur när man inte får det man har beställt, och nu i juletid när det kommer ta säkerligen längre tid att få ett utbyte. Det är inte han som gjort fel utan det är komplett. Det TS måste göra är att låta Komplett försöka lösa ärendet innan, men för det är han inte värd den typen av kommentarer som skrivs här.

Har läst ett par liknande trådar och de är alltid överfulla av rent ut sagt förnedrande och hatiska kommentarer mot trådskaparna. Lite som att onlineshopparna har fanatiska fans som vissa andra bolag. Skrämmande.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Skrivet av paradoxy:

Fick du skarp ammunition i din dator eller hur är detta relevant med tråden?

Jag gjorde bara en liknelse läs texten igen och försök att förstå. Det är som det är, nu har jag fått gnälla och har accepterat vad som hänt allt kommer ordna sig och bli bra. Tack till all som försökt att hjälp och känt medlidande, jag får försöka lösa det när deras kundservice öppnar igen.

GOD JUL till alla

Visa signatur

CPU - i9 9900K, RAM - Corsair 16GB, MB - MSI Z390 MPG GAMING PRO CARBON, GPU - MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING TRIO, SSD - Samsung 860 EVO 1TB, PSU - Corsair HX1000i 1000W, CH -Cooler Master MasterCase H500M.

Permalänk
Medlem

inte svårt och räkna ut vem som egentligen är inavlad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag kan förstå TS väntade på sin dator inför eventuell jul ledighet där han kan njuta av sin nya dator.
Visst låter han arg och förbannad men han har min sympati och stöd i alla fall.

Han har mitt stöd också, TS är säkerligen också en ung man, och man har ju varit ung själv en gång i tiden. Fan....:D

Nu på lite "äldre" dar så har man ju lugnat ner sig lite. När man var i tonåren så kunda man tända till på småsaker. Självklart så har de emaskulerade trollen i den här tråden ingen erfarenhet av detta, utan försöker istället mästra TS.

I slutändan så blir det där mästrandet mer penibelt än TS inlägg.

God Jul på er....

Permalänk

Klok du är Larsioni

Permalänk
Medlem

Otroligt hur många Ghandis det är på detta forum! Fellevererad dator med storhelger inom en snar framtid verkar vara en baggis för de flesta här, lite förvånande. Luktar hyckleri.

Självklart blir man irriterad över detta, men hur man väljer att uttrycka sin irritation/frustration är dock vad som avgör hur ens bemötande från ens medmänniskor/support blir.

Hade man själv sjabblat så hade inte företaget varit förstående, så jag tycker att TS ska ha kompensation.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Inaktiv

Jag har också lugnat ned mig med med åren. Felleverans skall ju naturligtvis kompenseras av Komplett. Gör man fel så får man stå för det. Kunden har fått en felleverans av dator. Vilket innebär att åtminstone dröjsmålsränta borde betalas ut av Komplett.se. Till alla er som accepterar att företag gör fel utan att kräva kompensation. Om ni inte hade betalat fakturan i tid utan dröjer det med 2 veckor. Gissa om ni kommer få betala påminnelseavgift och förseningsavgift. God Jul!

Permalänk

@TS, jag hade reagerat som dig faktiskt. Kanske späs på från min sida då jag har urusel erfarenhet av Komplett

Visa signatur

Dator: MB: MSI Z77 MPOWER, CPU: i7 3770K kyls av Antec Kühler H2O 620, GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 OC, HD: Plextor 256gb M5P samt Plextor 128gb M3P, RAM: Corsair 16gb cl8 1600Mhz Vengeance, Nätagg: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär

NAS: Qnap TS-469L

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Två steg:

1) Lugna ner dig
2) Se om Komplett erbjuder dig något
Om inget erbjuds, synd.

Sedan vet jag inte vad du har för jobb, men på de allra flesta jobb är misstag tillåtna. Med tanke på att du skriver som en 14-åring tvivlar jag på att du är hjärnkirurg.

Sen hur bra ett misstag är eller inte är ju en annan fråga.
Som distributionsförare(lastbil) så är det ganska dåligt, både för åkeri och dig själv.

Du är ju ögat utåt för företaget och levererar du fel saker så får kunder en dålig syn på både dig och företaget.
(förutom det faktum att kunden har fått fel saker.)
F.ö tycker jag det verkar ganska svårt att skicka iväg en hel dator åt fel person.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Det är ju löjligt, klantar man till något så ska man ju åtgärda det omgående, det ska inte behöva ta 1-2 veckor av köparens tid för att säljaren har skickat fel sak. Dom får väl skicka budbil helt enkelt.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrSwede:

Med tanke på hur förbannad jag är tycker inte jag att jag måste skriva exemplariskt. Gör man misstag på mitt jobb kan man sätta andra i direkt fara för dens liv. Är man en BASSE åker man ut direkt.

Hahhaha bra att du jämför ditt "jobb" med att skicka ut en dator. Dog du när de gjorde fel? Tagga ner, sjukt löjlig är du som gråter på SweC..

Visa signatur

Moderkort: ASUS P8P67 EVO B3 . Procssoer: Intel Core i7 2600k @ 4.5 Ghz . Grafikkort: Gigabyte GTX 780 WF rev 2.0 StockBIOS [Core Boost: 1267 Mhz & Minne: 6930] . Minnen: Vengance 1600Mhz 1.5V . Nätagg: Corsairs TX650w . SSD1: OCZ Vertex 3 120Gb . SSD2: ADATA Pro 256Gb . Skärmar: Primär: BenQ 24" XL2420T 120Hz . Sekundär: Acer 22" . Kringutrustning: Ducky Shine 2 tangentbord . Razer Deathadder Black & SteelSeries Frostatglas .

Permalänk
Medlem

Vad mycket ungar det sitter här. Försvarar en återförsäljare när denne gör fel, bara för att det råkar vara Komplett. Väx upp. Hade det varit SJ eller något annat företag hade det låtit annorlunda.

Permalänk
Medlem

Kan inte varit så att du var dum nog och betala 17k för skiten?

Med andra ord, den mänskliga faktorn ligger bakom detta.
Det är jul, umgås med dina nära och kära istället.

God Jul.

Permalänk

Man kan väl umgås med sina nära och kära även när datorn är igång. Spela musik , kolla på julfilm tillsammans med de man älskar osv.

Permalänk
Medlem

Jag har handlat ofta där och för mycket pengar! Jag har aldrig haft ett enda problem utan bara bra saker!

Permalänk
Relik 📜

*tråd låst*

Det började inget vidare, fortsatte uselt. Kass och otrevlig trådstart, mängder med korkade inlägg.. hänglås, kort och gott.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S