grafikkorts monter ing

Permalänk
Medlem

grafikkorts monter ing

Hej har nu fått min dator som jag beställde från komplett, jag har nyss köpt nytt grafikort till min gamla dator och beställde därför billigaste dom hade för att jag tänkte använda det gamla,

Jag har tagit ut det nya o satt in det gamla men har ett problem för mig som inte är så kunnig, mitt kort är radeon 7850 och det behöver 2 ström kontakter iaf hade jag det på.den gamla på "samma" sladd men hittar ingen sån i nya datorn, är helt förvirrad o vet inte vad jag ska göra

Nätagg 750w

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av tim92:

Hej har nu fått min dator som jag beställde från komplett, jag har nyss köpt nytt grafikort till min gamla dator och beställde därför billigaste dom hade för att jag tänkte använda det gamla,

Jag har tagit ut det nya o satt in det gamla men har ett problem för mig som inte är så kunnig, mitt kort är radeon 7850 och det behöver 2 ström kontakter iaf hade jag det på.den gamla på "samma" sladd men hittar ingen sån i nya datorn, är helt förvirrad o vet inte vad jag ska göra

Nätagg 750w

Skickades från m.sweclockers.com

På ditt nya agg har du antagligen 2 separata kablar för dom 2 ström kontakterna och antagligen 6+2 kontakter
Alltså kan du använda dom som 6pin eller 8pins kontakter

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Har dom inringande o satt i 2 st men ska dom "små" kablarna bara ligga där? Testade detta men ingen bild

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du behöver en sådan kebabrulle.

edit: fan va dålig bilden blev

Visa signatur

a,,x

Permalänk
Medlem

Ser tyvärr inte vad det är

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tim92:

Har dom inringande o satt i 2 st men ska dom "små" kablarna bara ligga där? Testade detta men ingen bild

Skickades från m.sweclockers.com

Från nätagget har du dessa 6+2 pinnars och har du endast grafikkort med 6 pinnar så ska de andra två "bara" hänga löst ja.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Okej men testade just detta men fläktarna gick men ingen bild

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tim92:

Okej men testade just detta men fläktarna gick men ingen bild

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte får bild är det kanske läge att först sätta om grafikkortet i sockeln. Sedan kan du göra en nollställning en s.k. reset av moderkortsbiosen, hur du gör står i moderkortsmanualen. Kolla även att kabeln från skärmen är i och ordentligt fastsatt.

Lycka till!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Vad satt det för kort i datorn du köpte?
Kan också vara drivrutinerna som strular

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Hd7750 sapphire radeon 1gb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att jag har en adaper på skärmen en mini dp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testat koppla skärmen på modekortet men händer inget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Jag känner mig snäll så jag låser inte tråden. Men ta och läs på våra regler en gång till.

Tänk även på att du när lägger en ny kommentar använder redigera i din tidigare kommentar så sväller tråden inte ut så mycket.

Jalle64

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av tim92:

Testat koppla skärmen på modekortet men händer inget

Skickades från m.sweclockers.com

Testa att citera så blir det lite lättare att läsa!