290x crossfire problem!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2011

290x crossfire problem!

Hallå!
Det är som så att jag fick hem mitt andra 290x häromdagen för att då köra crossfire. Men det har dock bara strulat ända sen jag tryckte in det i datorn.
För det första så hängde sig hela datorn i bf4, vilket resulterade i att jag var tvungen att trycka på power knappen för att stänga av burken.
Väl inne i Windows igen så funkade inte drivrutinen, prövade då avinstallera och sedan installera om. Men mitt i installationen av drivrutinen fick jag bsod, testade igen och samma sak, bsod. Kopplade då ur strömmen ur ena kortet och startade upp datorn, och då kunde jag installera om drivrutinen. Stängde datorn, och pluggade i strömmen till kort 2 och startade, allt funkade! Dock så hängde sig datorn ännu en gång efter detta, och då beslöt jag mig för att formatera om datorn (kör w8.1) Och det har väl fungerat "bättre" nu, nu hänger sig datorn utan att drivrutinen slutar fungera. Men vad är det som orsakar detta? Fruktansvärt irriterande att det inte fungerar som det ska. Har visserligen bara hänt i BF4.
Har även köpt nytt agg (850w 80+) Vilket enligt alla tester jag läst ska klara driva 2 290x då dom drar ca 730w med hela system inräknat. Är det någon som har en lösning på detta?

Mvh Lagge

Skärm: QNIX QX2710 2560x1440p@ 120hz CHASSI: Fractal Design R4 MOBO: MSI Z87 G-45 CPU: Inte Core i5 4670k @ 4.4ghz MINNE: HyperX 8gb 1600 mhz CPU COOLER: Corsair A50 GPU: 2x R9 290x Sapphire/Gigabyte LAGRING: Kingston 120 SSD Samsung 500gb

"U can't ride two horses with one ass"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm bålsta
Registrerad
Okt 2002

Testa kör datorn helt orginal utan oc, å lägg inn senaste drivrutinen för grafikkortet
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=384818
även uppdatera bios till moderkortet kan va bra å göra.

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av xxbiker:

Testa kör datorn helt orginal utan oc, å lägg inn senaste drivrutinen för grafikkortet
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=384818
även uppdatera bios till moderkortet kan va bra å göra.

Jag har uppdaterat bioset på moderkortet också, glömde skriva det.
Just nu kör jag senaste beta driversen för när allt detta hände körde jag dom senaste släppta drivrutinerna. Jag kanske ska testa installera dom nyaste nu när windows är ny installerat?

Skärm: QNIX QX2710 2560x1440p@ 120hz CHASSI: Fractal Design R4 MOBO: MSI Z87 G-45 CPU: Inte Core i5 4670k @ 4.4ghz MINNE: HyperX 8gb 1600 mhz CPU COOLER: Corsair A50 GPU: 2x R9 290x Sapphire/Gigabyte LAGRING: Kingston 120 SSD Samsung 500gb

"U can't ride two horses with one ass"