AF har inte samma effekt som innan byte från Nvidia.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Palaven
Registrerad
Apr 2012

AF har inte samma effekt som innan byte från Nvidia.

Så efter att jag byt över till Radeon från Nvidia så har jag stött på ganska jobbiga problem när det kommer till AF, kvaliteten på objekt och miljö när man rör sig mot ett speciellt område. I BF4 tex. så kan jag se hur stenar på sätt och vis byter from (går från en dålig kvalitet till en bättre?). Samma problem uppstår även i Skyrim när man befinner sig i huvudvärlden. Liknande men inte lika stora problem märks även i The Stanley Parable.

Jag har glott runt i CCC men har inte märkt något som skulle kunna vara problemet. Har testat att avaktivera Surface Format Optimization samt återställa det. När jag avinstallerade Nvidias drivisar så använde jag först mig av en manuell guide med att ta bort alla relaterade filer samt registernycklar. Efter detta användes Driver Sweeper.

Har någon stött på något liknande, eller blev jag helt plötsligt överkänslig? Tack på förhand!

Ändring: Om det hjälper så är GPU:n i fråga ett Sapphire R9 290. Bytte från ett GTX 560ti 448 cores.