Aldrig mera att jag handlar från Dustin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Sen när säger ett företag, beställ innan 22/12 (söndag), kan någon bekräfta detta? Vet att inet t.ex. körde med en sådan fast då på fredagen innan klockan 16.00

Permalänk
Skrivet av Batman:

Det du ska vara medveten om oavsett är det faktum att hemleverans alltid tar minst 1 dag extra, vilket säger sig självt. Sen att Dustin agerat fel och angett inkorrekt info är en sak, men det gäller att kolla upp och tänka lite själv också i såna här tillfällen.

Låter nåt för bra eller otroligt att vara sant är det med all sannolikhet för bra för att vara sant. Vid ett sånt här tillfälle hade jag aldrig någonsin litat på företaget i fråga då jag vet att det som utlovas är omöjligt att hålla.
Som sagt, nåt att tänka och utgå vid leverans och frakt av post:

paket och brev: 1-2 arbetsdagar
paket med hemleverans: 2-3 arbetsdagar

Jo, men tycker fortfarande det är dåligt av dom att gå ut med något de sen inte håller och dessutom inte erbjuda någon kompensation för de drabbade.
Jag tror inte att jag är ensam.

Men känner lite ändå att man borde kunna lita på det ett företag säger. Dom har ju satt in extra personal på detta för att kunna leverera. Sen om posten inte kan sköta sitt eller att det uppkommer problem är ju inget Dustin kan stå för.

Jag som kund ska inte behöva kolla upp leveranstider för pall osv när jag beställer.

Skrivet av WijK:

Känns väl ganska rimligt med längre leveranstid på en tv med tanke på att den kanske skickas på pall. Hade du köpt LGn i erbjudandet och inte fått den före jul, då hade det varit illa med tanke på att de specifikt säger att det gäller varan trots storleken.

Som föregående post skrev med leveranstider så borde det inte spela någon roll om jag köpt LGn från facebookerbjudandet eller någon annan. Då posten i alla fall inte arbetar på helger och hade jag beställt LGn så hade den i alla fall skickats igår, vilket min TV gjorde. Då spelar det ingen roll vad det är för TV du köper.

Enda fallet som skulle göra att du får LGn före någon annan TV skulle vara om Dustin själva satt och körde ut de...

Nämner åter igen att jag i lördags fick lovat på mail att den skulle vara framme igår. Vilket jag glömde skriva med när jag skapade tråden och som folk verkar ha missat i mina tidigare posts.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

I utskick står det även "Beställ före 22/12 kl. 12.00 för leverans innan Julafton (Gäller alla lagerförda varor)"

Även i mailkontakt har dom lovat leverans innan jul då jag ifrågasatte statusen varför den inte var skickad.

Hade du beställt ännu tidigare så hade du sluppit problemet eller fanns inte erbjudandet innan 20/12? Man måste vara på säkra sidan så nära jul. Det är säkert fler än du som beställer julklappar och det är mycket stress även för dom anställda

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är många: BUUU HUUUUU, jag fick inte det jag räknade med mm mm. Jag KRÄVER ersättning.

Alltså om man har lite verklighetskoppling så hajjar man att om man beställer något dagarna före jul så kan det knasa (oavsett vad som står på siten/reklamen).

Så klart det är att luras lite men vafan alla (dom flesta) vet ju vilket KAOS det är före jul, eller?

God Jul alles!!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av haxxelhoff:

Om det nu stod finstilt hade dom kunnat säga det i lördags i mailet dom svarade på.
T.ex. "Då detta är pallgods är inte leverans innan jul garanterad"

Nu lovade dom ju på mail att den skulle vart framme igår vid kl. 14.

Jaha, så bara för att man väntar till lön är man priskåt, snål och ute efter det billigaste? Tack då vet jag

För övrigt så var jag trevlig och frågade lugnt och sansat vad som står på och när den kommer. Det förändrades dock snabbt när han började prata..

efter erfarenhet utav många supporter kan jag säga detta: 2% av alla anställda på hela företaget vet vad produkten är till för. förvänta dig inget vettigt svar.

och nej jag sa inte snål jag syftar på att du inte kan neka att du gick efter pris då du kunde köpa en HEL MÅNAD tidigare eller använda "BETALA I FEBRUARI". så ja du köpte efter pris försök inte med mig inte (betala i februari har varit uppe i över 1 månad och är oerhört tydligt annonserad på alla sajter som erbjuder detta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dales:

Är det bara jag som tycker det är många: BUUU HUUUUU, jag fick inte det jag räknade med mm mm. Jag KRÄVER ersättning.

Alltså om man har lite verklighetskoppling så hajjar man att om man beställer något dagarna före jul så kan det knasa (oavsett vad som står på siten/reklamen).

Så klart det är att luras lite men vafan alla (dom flesta) vet ju vilket KAOS det är före jul, eller?

God Jul alles!!

Håller med dig! Tycker folk får lugna sig lite.

DOCK, så tycker jag att företagen också måste sluta lova saker, "lova". Dom vet lika väl som den som beställer, att det är mycket att göra. Gör inte kunde missnöjd genom att vara en tidsoptimist. Både fel utav kund att överreagera, och företag för att lova allt för mycket.

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Hade du beställt ännu tidigare så hade du sluppit problemet eller fanns inte erbjudandet innan 20/12? Man måste vara på säkra sidan så nära jul. Det är säkert fler än du som beställer julklappar och det är mycket stress även för dom anställda

Jo, det är jag väl medveten om.
Men som jag skrev innan så väntade jag på lönen.

Hade det inte vart för att de lovade leverans innan jul hade jag lika gärna kunnat åka till Media Markt/Elgiganten och köpt en istället.
Men nu är fallet så att jag inte har något körkort och mitt i denna julhandel när folk är upptagna med allt möjligt kan det bli svårt att få hem en TV då vi inte har någon av de nämnda kedjorna närmare än 5 mil bort.

Men enligt tidigare post som tror sig veta allt här i världen så var det ju:
"ganska obvious att du köpte pga priset om du nu inte var ute i bättre tid så det förstår jag inte varför du nekar till.. :P"

Skrivet av wille93:

efter erfarenhet utav många supporter kan jag säga detta: 2% av alla anställda på hela företaget vet vad produkten är till för. förvänta dig inget vettigt svar.

och nej jag sa inte snål jag syftar på att du inte kan neka att du gick efter pris då du kunde köpa en HEL MÅNAD tidigare eller använda "BETALA I FEBRUARI". så ja du köpte efter pris försök inte med mig inte (betala i februari har varit uppe i över 1 månad och är oerhört tydligt annonserad på alla sajter som erbjuder detta)

Mr. Know It All har talat igen.

Kanske prioriterade annat än ett inköp av TV förra månaden?
Och varför ska jag använda betala i februari när jag kan betala direkt? Känns bara onödigt.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

där har du problemet.. de vet inte om det kommer levereras skulle jag tro att "X" står för

Det fanns datum tex 27/10 men jag är inte hemma o kan ej kolla datum därav jag skrev X

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av haxxelhoff:

Mr. Know It All har talat igen.

Kanske prioriterade annat än ett inköp av TV förra månaden?
Och varför ska jag använda betala i februari när jag kan betala direkt? Känns bara onödigt.

jag syftar till att du kunde använt betala i februari lååååååååååååååååååååååååååååångt tidigare och varit säker då du säger själv att du är medveten om att det inte är troligt att de kan hålla vad de lovar.. jesus ska jag behöva förklara allt jag säger? (för framtida gnäll så menar jag skriver men "säger" låter bättre i mitt huvud)

Edit: nej jag vet inte allt men saker som är självklara är självklara.

Skrivet av Mogwaii:

Det fanns datum tex 27/10 men jag är inte hemma o kan ej kolla datum därav jag skrev X

ahap nä då kan du strunta i tidigare post då

Permalänk
Medlem

Om det hela berodde på att du var tvungen att invänta lönen så finns det ju faktura att handla ifrån. Då i stort sett alla butiker idag använder sig utav Klarna som erbjuder 14 dagars faktura så kan ju inge det heller ha varit ett problem?
Som jag fattat det nu så har ts vetat åtminstone vilken modell du skulle köpa, och med faktura-alternativet hade du kunnat beställa din vara den 9:e december och varit garanterad din vara.
Jag vill och försöker verkligen inte låta som en besserwisser, men om nu tv'n var utvald och en beställning kunde ha lagts mot en faktura istället för betalning med kreditkort när lönen kommit så låter det hela väldigt konstigt.
För betalningssätten faktura har ju funnits i urminnes tider. Betala i februari hade också vart ett alternativ, men som sagt allt hade kunnat löst sig med en faktura istället för väntan på lönen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Såvitt jag vet kan du inte heller kräva komp nu efter, levereras den inte i lovad tid får du enligt "lag" returnera den kostnadsfritt...
Sen var det ju dumt att du beställde den så kort tid innan men men

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JimmieSan:

Verkar bara jag som haft bra service hos alla butiker.
Alltid blivit väl bemött på Inet, komplett, Alina, Dustin både via mail och telefon.

Sen som andra sagt, "ännu en till sådan här tråd"
Sweclockare gillar att venta ut att dom inte längre handlar på X butik tydligen

Nån trend som går bland 14-åringar. Bara att ignorera.

Löjligt att komma med sånt här gnäll och hat mot butik bara för att man kanske inte läst noga själv. Sen den här titeln ska vi inte prata om..

Permalänk
Medlem

Suck, dagens konsumenter, vilka klåpare...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Skrivet av linusberg:

Såvitt jag vet kan du inte heller kräva komp nu efter, levereras den inte i lovad tid får du enligt "lag" returnera den kostnadsfritt...
Sen var det ju dumt att du beställde den så kort tid innan men men

Skrivet av tcntad:

Nån trend som går bland 14-åringar. Bara att ignorera.

Löjligt att komma med sånt här gnäll och hat mot butik bara för att man kanske inte läst noga själv. Sen den här titeln ska vi inte prata om..

Vad har läsa noga att göra med något som en butik lovar + mail där de lovar att den ska komma.

Skrivet av Batman:

Om det hela berodde på att du var tvungen att invänta lönen så finns det ju faktura att handla ifrån. Då i stort sett alla butiker idag använder sig utav Klarna som erbjuder 14 dagars faktura så kan ju inge det heller ha varit ett problem?
Som jag fattat det nu så har ts vetat åtminstone vilken modell du skulle köpa, och med faktura-alternativet hade du kunnat beställa din vara den 9:e december och varit garanterad din vara.
Jag vill och försöker verkligen inte låta som en besserwisser, men om nu tv'n var utvald och en beställning kunde ha lagts mot en faktura istället för betalning med kreditkort när lönen kommit så låter det hela väldigt konstigt.
För betalningssätten faktura har ju funnits i urminnes tider. Betala i februari hade också vart ett alternativ, men som sagt allt hade kunnat löst sig med en faktura istället för väntan på lönen.

TV-köpet blev spontant och därför vart det en last-minute. Bestämde mig för modell i onsdags. Varför ska jag ta faktura för 2 dagar när företaget lovar leverans innan jul?

Nu lämnar jag den här tråden då folk varken kan läsa eller hålla sig till ämnet...
Skrivit flertalet gånger anledningar, mail med lovord m.m ändå kommer folk och postar något om samma sak.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

Vad har läsa noga att göra med något som en butik lovar + mail där de lovar att den ska komma.

TV-köpet blev spontant och därför vart det en last-minute. Bestämde mig för modell i onsdags. Varför ska jag ta faktura för 2 dagar när företaget lovar leverans innan jul?

Nu lämnar jag den här tråden då folk varken kan läsa eller hålla sig till ämnet...
Skrivit flertalet gånger anledningar, mail med lovord m.m ändå kommer folk och postar något om samma sak.

But still, om du bestämde dig för tv'n i onsdags...varför beställde du inte och köpte mot faktura? Mot all förmodan beställde innan kvällen så hade ju paketet gått iväg samma dag och även med hemleverans fått paketet garanterat innan måndag.

Varför var faktura inte ett alternativ?
Varför ska jag ta faktura för 2 dagar när företaget lovar leverans innan jul?

: varför inte? Du hade sluppit invänta lönen, beställa varan och haft den garanterat innan jul....som sagt även med hemleverans. Fakturan kan du ju betala när du vill innan den absolut måste vara betald.

Jag ser inte riktigt problemet...du hittar tv'n och trots att julafton är 6 dagar ifrån väljer du att vänta 2 dagar med att beställa för (att du inte vill ta faktura?).
Jag kanske låter bitter och hård, men jag har verkligen svårt att få ihop vad som egentligen är problemet.

Hade jag hittat tv'n och inte haft tillräckligt med pengar hade jag bara tagit faktura och beställt fort som fan för att vara säker på att få med den på samma dags postgång.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Oh God... Dags för en "Jag hade en dålig erfarenhet med ett företag en gång, död åt dem"-tråd

Det är bara att acceptera att det kan vara hög belastning etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Det känns ju som det... dålig självinsikt saknas frekvent vid skapandet av sådana här trådar. Ber om ursäkt till trådskaparen men...
Att ligga sen ute med att fixa julklappar kan man inte klandra på någon annan än sig själv. Har själv varit sent ute o man måste ju se tillbaka på sig själv o tänka att löser det sig inte så är felet delvis mitt. Och att lite lita på snabba leveranser runtomkring jultiden är ju som att lita på att få snö till julafton

Inget elakt mot trådskaparen alls, har ju själv varit sent ute som sagt. Bara vill nämna att det känns som överdrivet fokus på något som inte kan hjälpas (man kan inte trolla).

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Jag är säker på att jag läst något angående julfrakt och att det inte gäller pallvaror från just Dustin men kan inte hitta det nu när jag försökte, kollade på deras Facebook och hemsidan.

Det handlar inte om en julklapp. Han beställde TVn åt sig själv, varför hävda att det är en julklapp då för att försöka vinna sympatier?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lindahlj:

Det handlar inte om en julklapp. Han beställde TVn åt sig själv, varför hävda att det är en julklapp då för att försöka vinna sympatier?

ja han har ju kommit med ny info varje gång han fått fel svar så denna tråden är tyvärr ren dynga.. alla vet att man inte beställer något 2dagar innan jul.

Permalänk
Medlem

Många Dustinfanboys här inne, har man lovat leverans innan jul så har man.
Därför jag aldrig handlar från den sidan, otrevlig support etc. God Jul iallfall och hoppas det löste sig med julklappen:)

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

Många Dustinfanboys här inne, har man lovat leverans innan jul så har man.
Därför jag aldrig handlar från den sidan, otrevlig support etc. God Jul iallfall och hoppas det löste sig med julklappen:)

Dock så gäller det inte för varor som måste ha hemleverans. 1-2 dagar respektive 2-3 dagar.
Det gäller att planera när man köper via Internet, speciellt i juletider. Trodde det var common sence.

Jag hade inte ens värt det minsta säker på att få ens varor i tid ens om jag beställt 3 dagar innan...just pga. julstressen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Det du ska vara medveten om oavsett är det faktum att hemleverans alltid tar minst 1 dag extra, vilket säger sig självt. Sen att Dustin agerat fel och angett inkorrekt info är en sak, men det gäller att kolla upp och tänka lite själv också i såna här tillfällen.

Låter nåt för bra eller otroligt att vara sant är det med all sannolikhet för bra för att vara sant. Vid ett sånt här tillfälle hade jag aldrig någonsin litat på företaget i fråga då jag vet att det som utlovas är omöjligt att hålla.
Som sagt, nåt att tänka och utgå vid leverans och frakt av post:

paket och brev: 1-2 arbetsdagar
paket med hemleverans: 2-3 arbetsdagar

Var hittar du det någonstans? Och varför säger det sig självt?

Jag beställer rätt mycket grejer från tyska butiker med hemleverans då det är standardfrakt där och inte går att välja bort. Posten har hittills på rätt många försändelser inte missat att försöka köra ut paketet dagen efter att det anlänt till Malmö på kvällen en enda gång. Detta oavsett om paketet skickats med DPD eller tyska DHL. Sen blir det ju en dag extra de gånger jag inte är hemma och det ska levereras till mitt utlämningsställe. Nu är det visserligen inte pallgods men att just hemleveranser skulle ta en dag extra förstår jag inte, eller menar du att det skulle vara svårare för dem att köra ut inrikes paket än utrikes?

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Dock så gäller det inte för varor som måste ha hemleverans. 1-2 dagar respektive 2-3 dagar.
Det gäller att planera när man köper via Internet, speciellt i juletider. Trodde det var common sence.

Jag hade inte ens värt det minsta säker på att få ens varor i tid ens om jag beställt 3 dagar innan...just pga. julstressen.

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, man beställer så nära julafton som möjligt, sen gråter man över utebliven leverans på ett nätforum och gapar om kompensation samt att man minsan aldrig ska handla från samma butik igen...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted:

Nä, man beställer så nära julafton som möjligt, sen gråter man över utebliven leverans på ett nätforum och gapar om kompensation samt att man minsan aldrig ska handla från samma butik igen...

Fast den där omogenheten går åt båda hållen på det här forumet. Tänker t ex på tråden om killen med Logitechheadsetet där det hoppade in massa människor och skrek att han minsann skulle vara glad att han fick någon ersättning när de skrotat hans headset utan att fråga.

Jag gissar på att det i det här fallet blivit glapp mellan marknadsföringsavdelningen och logistikdelen. De senare har förmodligen stenkoll på när saker ska skickas etc och om nu pallgods från början varit en omöjlighet men någon på den förra avdelningen har missat det.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Det säger dig självt. Tack och God natt och God fortsättning

Skickades från m.sweclockers.com

Ehh va?

Såna svar brukar betyda "Hej jag har ingen aning om vad jag pratar om man jag låtsas att jag vet".

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mogwaii:

Jag beställde corsair cl10 minne för 2 månader sen och det var bara dustin som hade dessa som gick o beställa. På deras hemsida stod det beräknad lev datum X.

Ok jag mailade o frågade om lev beskedet är rätt o fick svar ja det är det. Tiden gick o tillslut ändrades status på hemsidan till " produkten har utgått" , skickar då nytt mail vad detta är då jag ej fått besked. 3 dagar senare drar jag nytt mail o ber dem annulera ordern då jag är trött på att ej få svar.

Beställer cl11 minne på inet o får dem levererade 3 dagar senare. Dag 4 får jag svar från dustin att dom ej kan leverera cl10 minnena då corsair har för lång lev tid men då får jag besked att "vi har dessa minnena istället" o får länk på cl11 minne.

Skickar tillbax o skriver att jag vill ha cl 10 o inte cl11 som länkades.
3 dagar senare får jag nytt svar att då hade dom platinum minnena som är cl10.

Den tiden som mail växlingen blev klar hade jag kört med minne från inet i över en vecka.

Undertiden detta pågår har en kompis samma problem "order från dustin" med moderkort,grafikkort mm. Och när jag skrev att dom snart tappar en order igen o bad dem kolla över supporten då svarade dem Oj, vi ber om ursäkt.

Aldrig dustin för mig i framtiden.

Inet är så mycket bättre.

hur många tv apparater tänker du köpa därifrån då?

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Känns som det är många otrevliga idioter här i tråden. Tycker helt klart att Dustin har gjort fel om de har lovat något som de inte kan hålla. Att däremot komma in här i tråden och kasta bajs på trådskaparen som faktiskt har blivit lurad av Dustin är väl lite väl lågt? Sen om han ska ha kompensation eller inte är helt upp till Dustin, men man undrar ju varför man kör igång en kampanj där man lovar att sakerna ska vara framme innan julafton och inte kan hålla det, undrar hur många andra det är som har hamnat i samma situation.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Var hittar du det någonstans? Och varför säger det sig självt?

Jag beställer rätt mycket grejer från tyska butiker med hemleverans då det är standardfrakt där och inte går att välja bort. Posten har hittills på rätt många försändelser inte missat att försöka köra ut paketet dagen efter att det anlänt till Malmö på kvällen en enda gång. Detta oavsett om paketet skickats med DPD eller tyska DHL. Sen blir det ju en dag extra de gånger jag inte är hemma och det ska levereras till mitt utlämningsställe. Nu är det visserligen inte pallgods men att just hemleveranser skulle ta en dag extra förstår jag inte, eller menar du att det skulle vara svårare för dem att köra ut inrikes paket än utrikes?

Det säger dig självt. Posten Sverige är inte direkt den mest effektiva om vi jämför utomlands med ex Tyskland och en del andra EU länder. Kan inte hitta den infon exakt, utan det jag menar är att det är nånting man får räkna med. Jag har själv beställt flertalet varor som behövts levereras med bud till dörren och varenda gång har det plussats på minst en dag, ibland 2 om vid hög belastning . Känner flertalet andra som kan intyga på den punkten.

Exakt vad det skulle ha med saken att göra om det är inrikes eller utrikes paket vet jag inte.. båda ska ju levereras på ett eller annat sätt eller hur?
Sen om paketet kommer från Usa, Taiwan, Japan, Australien eller Norge har inte (och ska inte) ha nån betydelse...oavsett fraktbolag.
Som sagt är min erfarenhet att just vid hemleverans får man räkna med extra leveranstid.
Ska tillägga att jag har fått hemleverans från från både DHL och Posten och båda har plussat på en extra dag. Om Schenker ens har hemleverans vet jag inte, men då dom tar 2-3 dagar för att leverera paket inom Sverige skulle jag anta att dom skulle behöva minst 4-5 dagar på sig.

Tack och God natt och God fortsättning :

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Ehh va?

Såna svar brukar betyda "Hej jag har ingen aning om vad jag pratar om man jag låtsas att jag vet".

Uppdaterat svar..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Känns som det är många otrevliga idioter här i tråden. Tycker helt klart att Dustin har gjort fel om de har lovat något som de inte kan hålla. Att däremot komma in här i tråden och kasta bajs på trådskaparen som faktiskt har blivit lurad av Dustin är väl lite väl lågt? Sen om han ska ha kompensation eller inte är helt upp till Dustin, men man undrar ju varför man kör igång en kampanj där man lovar att sakerna ska vara framme innan julafton och inte kan hålla det, undrar hur många andra det är som har hamnat i samma situation.

Det är mest det faktum att det är en "Det blev fel en gång så nu ska jag aldrig handla där igen"-tråd. Finns många sådana, och det finns nästan alltid en förklaring till varför det blev fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Varför väljer folk att bara några dagar innan att man ska köpa en fucking tv(eller något annat som är ganska stort)? Finns säkert hundratals med personer som väljer att beställa 7 dagar innan jul(helger inräknade) för att butiker lovar att dem ska få det levererat. Tror nog inte att någon hinner med en massa beställningar inom några dagar, och det kommer alltid vara någons 'julklapp' som inte blir levererat.

Bättre att redan 3-4 veckor innan julveckan att beställa något för att _garantera_ att det kommer fram, alternativt att ni besöker en butik nära ditt hem(elgiganten, mediamarkt etc etc), om ni själva inte har körkort/mindre bil. Fråga en vän om dem har lust att hjälpa dig.

Att sedan skriva en post "Aldrig mera att jag handlar från *Insert namn på butik*" är fan typiskt svenskar, tyvärr.