Ljudkort och Hörlurar

Permalänk

Ljudkort och Hörlurar

Tjenare.

Sitter här och funderar lite på att byta från trådlösa hörlurar som för mig fungerar sådär(Logitech G930), det är inte kvaliteten eller ljudet, utan batteritid, konstiga ljud, svårt att få den att koppla ibland, ljudproblem osv.

Så mina planer är att stoppa i ett ljudkort och sen ett par 7.1 hörlurar med sladd, frågan är vad jag skall ha...

Har tittat på Creative Sound Blaster Zx ljudkortet, men vet itne vad jag skall ha för Headset till detta, förslag?, samt är det, det vettigaste ljudkortet i den prisklassen?

Detta skall främst användas till spel, och i viss mån musik när jag konfar.

Någon som har erfarenhet av Crystal Voice?

/Gotlänning

Visa signatur

| i7 5820K | QNIX QX2710 27" | LG 24" | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte GA-X99-UD3 | SB Zx | ASUS ROG Orion | 2x512GB Samsung 840 PRO | Ballistix 32GB DDR4 | Powercolor 290X 4GB | AX1200i | FDD R2 | Logitech G710+ | Logitech G500 | Logitech F310 | Logitech G930 | Logitech C920e | Winows 10 Pro [B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gotlanning:

Tjenare.

Sitter här och funderar lite på att byta från trådlösa hörlurar som för mig fungerar sådär(Logitech G930), det är inte kvaliteten eller ljudet, utan batteritid, konstiga ljud, svårt att få den att koppla ibland, ljudproblem osv.

Så mina planer är att stoppa i ett ljudkort och sen ett par 7.1 hörlurar med sladd, frågan är vad jag skall ha...

Har tittat på Creative Sound Blaster Zx ljudkortet, men vet itne vad jag skall ha för Headset till detta, förslag?, samt är det, det vettigaste ljudkortet i den prisklassen?

Detta skall främst användas till spel, och i viss mån musik när jag konfar.

Någon som har erfarenhet av Crystal Voice?

/Gotlänning

Lägger min röst på http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=955634 ,Har sån själv bra ljud ,dock lite sämre mic,men överlag så 8,5/10. och när man har ett bättre ljudkort så blir det förmodligen ännu bättre.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=294631 denna kanske?
eller denna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=208299

Permalänk

Vad jag kan läsa så verkar mic:en fruktansvärt dålig i de där lurarna, och så verkar hållbarheten inte något vidare.

Visa signatur

| i7 5820K | QNIX QX2710 27" | LG 24" | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte GA-X99-UD3 | SB Zx | ASUS ROG Orion | 2x512GB Samsung 840 PRO | Ballistix 32GB DDR4 | Powercolor 290X 4GB | AX1200i | FDD R2 | Logitech G710+ | Logitech G500 | Logitech F310 | Logitech G930 | Logitech C920e | Winows 10 Pro [B]

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd flyttad ***

Jag har flyttat tråden till avdelningen för ljud.

/KimTjik

Permalänk

Det blev iaf ett Creative Sound Blaster Zx och ett par ASUS ROG Orion.

Visa signatur

| i7 5820K | QNIX QX2710 27" | LG 24" | CM Hyper 212 Evo | Gigabyte GA-X99-UD3 | SB Zx | ASUS ROG Orion | 2x512GB Samsung 840 PRO | Ballistix 32GB DDR4 | Powercolor 290X 4GB | AX1200i | FDD R2 | Logitech G710+ | Logitech G500 | Logitech F310 | Logitech G930 | Logitech C920e | Winows 10 Pro [B]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gotlanning:

Ingen som har några bra förslag?

*** bumpning ***

Jag har raderat ovan citerade inlägg eftersom det bryter mot forumets regel § 4:

Citat:

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/KimTjik