Toshiba Satellite p50t-A med windows 8 som jag vill ha windows 7 på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Blekinge
Registrerad
Apr 2008

Toshiba Satellite p50t-A med windows 8 som jag vill ha windows 7 på.

Hejsan! Vart och köpte en Bärbar dator igår med windows 8 på. Jag och windows 8 har inte kommit så bra överens! Så nu vill jag tillbaka till windows 7.
Men det verkar vara lite problem med det.
Får inte datorn till att bota mitt usb minne. Men jag undrar också om det går att ha windows 7 på en dator som har kommit med windows 8.
har prövat "classic shell" men nja..

Någon som gjort detta eller vet en lösning på det?

tacksam för svar!!

mvh
Emir

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010

En bra början vore väl att först kolla så det finns önskvärda drivers?
Finns gott om trådar härinne om just detta problem, dock är de i klart övervägande fall postade efter inst av annat os........

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Mhenlo:

Hejsan! Vart och köpte en Bärbar dator igår med windows 8 på. Jag och windows 8 har inte kommit så bra överens! Så nu vill jag tillbaka till windows 7.
Men det verkar vara lite problem med det.
Får inte datorn till att bota mitt usb minne. Men jag undrar också om det går att ha windows 7 på en dator som har kommit med windows 8.
har prövat "classic shell" men nja..

Någon som gjort detta eller vet en lösning på det?

tacksam för svar!!

mvh
Emir

Kolla om det finns drivrutiner för Windows 7.
Boota från USB så ska det gå att installera. Överskriv bootordningen eller gå in i bios och ändra. Du kan behöva stänga av "secure boot" i bios också.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Blekinge
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av betan:

Kolla om det finns drivrutiner för Windows 7.
Boota från USB så ska det gå att installera. Överskriv bootordningen eller gå in i bios och ändra. Du kan behöva stänga av "secure boot" i bios också.

Skickades från m.sweclockers.com

secure boot har jag redan stängt av. men vill ändå inte bota mitt usb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Vad specifikt stör du dig på i W8? Även helt stock går det att använda W8 likadant som W7 om man bara inte tvärvägrar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Blekinge
Registrerad
Apr 2008
Skrivet av dagbro:

Vad specifikt stör du dig på i W8? Även helt stock går det att använda W8 likadant som W7 om man bara inte tvärvägrar.

Gillar inte "menyn" in windows 8. Tycker allt är konstigt och trivs bara inte med det. Gillar det gamla mer. Och att ladda ner massa "start skins" gillar jag inte heller.