Vad finns det för alternativa 3e partskylare till R9-290X?

Permalänk
Avstängd

Vad finns det för alternativa 3e partskylare till R9-290X?

Hejsan alla Swecare!

Då jag var medveten om temperaturen vid köp av mitt R9-290X så hade jag redan inräknat att inhandla en 3e partskylare till mitt nya grafikkort, dock så är det så lång leveranstid vad det verkar och stor efterfrågan på Arctic Accelero Xtreme III att jag knappt orkar vänta längre, och då jag såg ett alternativ finnas i lager för omgående leverans som är Arctic Accelero Xtreme Plus II så undrar jag om denna är kompatibel med R9-290X?

Och om inte det, finns det andra alternativ till 3e partskylare? Jag undrar då jag helst skulle vilja ha kylaren fortast omgående.

Tack på förhand för svar.
Med vänliga hälsningar RazerBlader.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk

Det finns väl vattenkylning har jag för mig?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att du har så bråttom ? Kortet funkar ju i dagsläget med

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RazerBlader:

Hejsan alla Swecare!

Då jag var medveten om temperaturen vid köp av mitt R9-290X så hade jag redan inräknat att inhandla en 3e partskylare till mitt nya grafikkort, dock så är det så lång leveranstid vad det verkar och stor efterfrågan på Arctic Accelero Xtreme III att jag knappt orkar vänta längre, och då jag såg ett alternativ finnas i lager för omgående leverans som är Arctic Accelero Xtreme Plus II så undrar jag om denna är kompatibel med R9-290X?

Och om inte det, finns det andra alternativ till 3e partskylare? Jag undrar då jag helst skulle vilja ha kylaren fortast omgående.

Tack på förhand för svar.
Med vänliga hälsningar RazerBlader.

Är du lite händig kan du ju alltid slänga på ett slutet vattenkylningssystem på det. Här är en som gjort det med ett Antec 620 system.
http://www.youtube.com/watch?v=D44pXi9Cjkg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon172162:

Är du lite händig kan du ju alltid slänga på ett slutet vattenkylningssystem på det. Här är en som gjort det med ett Antec 620 system.
http://www.youtube.com/watch?v=D44pXi9Cjkg

Det törs jag inte, inte för att jag inte törs göra ingreppet utan för att min senaste CPU-kylare med sluten lösning lät som en pepparkvarn så det törs jag inte ge mig på.

Skrivet av Kardizz:

Hur kommer det sig att du har så bråttom ? Kortet funkar ju i dagsläget med

Då jag vet att det är binnat för den höga temperaturen och så så är det inget med att kortet funkar, det är att jag har väntat i över en månad känns det som uppskattningsvis på min kylare ifrån Arctic, och då det är investerade pengar så vill jag ha produkten, och jag känner att jag haft tålamod att vänta, men då det tycks ta så lång tid så tänkte jag höra mig för om alternativen så kan jag höra av mig till affären i fråga som jag förskottsbetalat hos och köpa en produkt med samma resultat (att kyla grafikkortet), men till ett annat pris, så får jag stå for mellanskillnaden.

Skrivet av Anitramane:

Det finns väl vattenkylning har jag för mig?

Det har jag testat med Arctics hydro-kylare för grafikkort (slutet system), men de gick inge vidare att installera den för mig dessvärre då jag inte lyckades träffa skruvhålen som skulle vara till som man inte såg och så p g a plastkåpan :-/

O tack för allas responser och svar även, det mer än uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Det är värt att vänta på Arctic Cooling Accelero Xtreme III
Grymma as

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk

Kör på med riktig vattenkylning men då blir det genast dyrare men jag är väldigt nöjd med mitt vattenblock. Inget ljud från någon fläkt hörs o tempen ligger på ca 42 grader i load.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gunner357:

Kör på med riktig vattenkylning men då blir det genast dyrare men jag är väldigt nöjd med mitt vattenblock. Inget ljud från någon fläkt hörs o tempen ligger på ca 42 grader i load.

Finns det något paket som du kan hjälpa mig med?

Chassi som jag har: Silverstone Raven 03,
CPU: i7 4770K,
2 stycken SSDer på baksidan endast, kan använda hela främre delen av chassit till pump/radiator/det de behövs till.

Hittade denna bild via Google,såg lagom smidigt byggt ut, och jag vill inte installera färdiga,slutna paket från Corsair eller så. Bilden: http://cdn.overclock.net/6/64/6446c86c_16252470LL.jpeg

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.