Köpa delar från eBay, värt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Köpa delar från eBay, värt?

Hej alla! Har funderat på att köpa ett gtx 780 ti på eBay för ca 5000kr. Men är detta värt? Kommer jag att få massa tullavgift och liknande? Någon annan som har handlat datordelar på eBay ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

räkna med 2000 i avgifter plus att det blir ju jobbigare med garanti och liknande köp det här istället

http://www.inet.se/produkt/5411031/msi-geforce-gtx-780-ti-3gb...

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Om du får ett trasigt kort på ebay, kommer det kännas värt det när du måste krångla för att få ett nytt ?

Mot att bara returnera till en firma nära dig.

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av andenn91:

Hej alla! Har funderat på att köpa ett gtx 780 ti på eBay för ca 5000kr. Men är detta värt? Kommer jag att få massa tullavgift och liknande? Någon annan som har handlat datordelar på eBay ?

Tull + avgift utanför EU

Garantiärende = 0 om inte WORLDWIDE WARRANTY

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Vilket land kommer du köpa ifrån? Är det inom eu så tillkommer inga extra avgifter förutom frakt.

Däremot, hur mycket sparar du kontra mot att köpa en butik som du faktiskt kan kontakta om det blir något fel?

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.