Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Bay Trail är 64-bit men plattorna kommer med Windows 8 32-bit eftersom Connected Standby inte fungerar under 64-bitars Windows än.

Frågan är om det går att installera Windows 64-bit när dom fått det att funka, eller är 64-bits "funktionen" avstängd från Intel. Tycker att Sweclockers skrev så när dom skrev angående detta tidigare.

Hur som helst så är det 2 GB RAM som stör mig mest och inte att den är 32-bitars. För man har ingen nytta av 64-bitar om man har mindre än 4 GB RAM? Kan dock ha fel här, men uppfattat det så.

Skulle vilja ha en platta som VP11 med Bay Trail, 4 GB RAM och SSD. Dock så TROR jag inte att Bay Trail har SATA? Så antar att det är en passivt kyld Haswell med lägre SDP jag vill ha.

Egentligen duger säkerligen 2 GB fint, men eftersom jag inte byter så ofta och jag är envis så vill jag ha det som jag tycker borde finnas nu. Skulle gräma mig enormt om det kommer passivt kylda med 4 GB RAM och SSD om 3-6 månader

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Frågan är om det går att installera Windows 64-bit när dom fått det att funka, eller är 64-bits "funktionen" avstängd från Intel. Tycker att Sweclockers skrev så när dom skrev angående detta tidigare.

Hur som helst så är det 2 GB RAM som stör mig mest och inte att den är 32-bitars. För man har ingen nytta av 64-bitar om man har mindre än 4 GB RAM? Kan dock ha fel här, men uppfattat det så.

Skulle vilja ha en platta som VP11 med Bay Trail, 4 GB RAM och SSD. Dock så TROR jag inte att Bay Trail har SATA? Så antar att det är en passivt kyld Haswell med lägre SDP jag vill ha.

Egentligen duger säkerligen 2 GB fint, men eftersom jag inte byter så ofta och jag är envis så vill jag ha det som jag tycker borde finnas nu. Skulle gräma mig enormt om det kommer passivt kylda med 4 GB RAM och SSD om 3-6 månader

BayTrail-M och BayTrail-D har bl.a. PCI Express och SATA. Du får vänta en stund tills något som passar dina krav kommer på marknaden.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av shogun-r:

Frågan är om det går att installera Windows 64-bit när dom fått det att funka, eller är 64-bits "funktionen" avstängd från Intel. Tycker att Sweclockers skrev så när dom skrev angående detta tidigare.

Hur som helst så är det 2 GB RAM som stör mig mest och inte att den är 32-bitars. För man har ingen nytta av 64-bitar om man har mindre än 4 GB RAM? Kan dock ha fel här, men uppfattat det så.

Det går definitivt att köra 64-bitars OS på dagens Z3xxx enheter. Det största problemet verkar vara att man använder 32-bitars UEFI (antagligen för att 32-bitars Windows inte stödjer 64-bitars UEFI), OS som Linux stödjer typiskt bara 64-bitars UEFI, även om man tänker köra 32-bitars OS, men det finns hackade versioner av 32-bitas UEFI.

Ett exempel på folk som lyckats köra 64-bitars OS hittar du här.

Hur stor fördelen det blir med x86 64-bitars på Silvermont återstår att se, på "gamla" Atom fick man en ganska stor boost av att 64-bitars x86 har dubbelt så många register, bättre "calling conventions" (argument via register i stället för på stacken). Men "gamla" Atom var s.k. in-order arkitektur så den hade större behov att det inte explicit inte fanns beroenden i program-koden, out-of-order CPUer som Silvermont (och "Core") kan typiskt komma runt bristen på register i de flesta fall så för en sådan CPU är fördelarna med 64-bitars x86 inte lika stora som för en in-order CPU.

64-bitars kod medför alltid vissa nackdelar i form av att pekare och vissa andra datatyper blir större (8 byte i stället för 4), något som ger något större program som i sin tur ger något sämre cache-hit-rate. Men typiskt ökar storleken på programmen mindre än 30% (oftast betydligt mindre än så) så för x86 överväger i princip alltid fördelarna över nackdelarna då tack vare alla förbättringar AMD gjorde när de skapade AMD64.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag har tittat på Venue 11 Pro men tycker den är aningen dyr?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1685209,1654569,2240789,...

Här har jag listat de som jag tycker är mest intressanta för mig, hur står sig Asusen och Toshiban mot Dells diton? Vad rättfärdigare det högre priset på dellarna?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag har tittat på Venue 11 Pro men tycker den är aningen dyr?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1685209,1654569,2240789,...

Här har jag listat de som jag tycker är mest intressanta för mig, hur står sig Asusen och Toshiban mot Dells diton? Vad rättfärdigare det högre priset på dellarna?

Venue 11 pro har 4:e gen core i (haswell) vilket bara surface pro 2 har bland de du listade. Om du vill använda enheten som tablet relativt mycket så tror jag personligen att asusen är alldeles för stor med 13". Jag har använt en 11,6 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1698545) en del och tycker den är för stor som tablet. Annars är toshiban ett bra val eftersom den har hdmi ut. Dock kan man inte använda usb-porten till både tillbehör, exempelvis mus och tangentbord, och laddning samtidigt men det löser man ju rätt enkelt genom att köra bluetooth.

Kan tycka att det va lite synd att splita tråden för nu känns det som vi måste hålla oss till venue 11 pro och inte diskutera andra modeller i just den här tråden. CES har redan börjat lista intressanta saker, exempelvis en thinkpad-tablet på 8-tum med full-hd och hdmi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Venue 11 pro har 4:e gen core i (haswell) vilket bara surface pro 2 har bland de du listade. Om du vill använda enheten som tablet relativt mycket så tror jag personligen att asusen är alldeles för stor med 13". Jag har använt en 11,6 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1698545) en del och tycker den är för stor som tablet. Annars är toshiban ett bra val eftersom den har hdmi ut. Dock kan man inte använda usb-porten till både tillbehör, exempelvis mus och tangentbord, och laddning samtidigt men det löser man ju rätt enkelt genom att köra bluetooth.

Kan tycka att det va lite synd att splita tråden för nu känns det som vi måste hålla oss till venue 11 pro och inte diskutera andra modeller i just den här tråden. CES har redan börjat lista intressanta saker, exempelvis en thinkpad-tablet på 8-tum med full-hd och hdmi.

Tack för svar, ber om ursäkt för splittringen. Ville bara få input vad som gör Venuen värd sitt högre pris.

Dell har verkar ha gjort ett riktigt bra jobb med denna och jag tror nog de blir farliga på denna marknad.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Tack för svar, ber om ursäkt för splittringen. Ville bara få input vad som gör Venuen värd sitt högre pris.

Dell har verkar ha gjort ett riktigt bra jobb med denna och jag tror nog de blir farliga på denna marknad.

sorry det va inte riktat till dig, jag menade att tråden splitades för ett tag sen från att va "dell venue 11 pro vs microsoft surface pro 2" men en mod tyckte vi mest diskuterade venue 11 pro så han separerade tråden till en dedikerad för den. Kanske bättre om det gjordes en separat generell tråd för windows-tablets (kanske finns?)

Har läst lite mer om thinkpad 8, verkar rätt lovande. Bara 2 gb ram men 1920x1200 upplösning, upp till 128gb lagring, hdmi ut, endast 8.8 mm tjock och den ska vara kompatibel med lenovos onelink-dockningstationer som redan finns på marknaden och kostar runt 1000. Dockan ger hdmi, flera usb3, gigabit OCH laddar enheten samtidigt. Så det blir första 8-tummaren som gjorts med enkelt desktoparbete i åtanke utöver tabletanvändning. 399 dollar ska den börja på så kan nog bli dyr i sverige.

korrigering: den är inte kompatibel med existerande onelink eftersom anslutningen sker via usb 3 och således extern gpu i dockan MEN den har ju fortfarande dedikerad hdmi-port så vill man använda interna gpu'n så funkar ju det ändå.

Permalänk
Medlem

Funderar på om jag ska avbeställa pga för mycket problem med venue 11...
Folk i tråden skickar tillbaka sina venue 11.

http://en.community.dell.com/support-forums/mobile-devices/f/...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Funderar på om jag ska avbeställa pga för mycket problem med venue 11...
Folk i tråden skickar tillbaka sina venue 11.

http://en.community.dell.com/support-forums/mobile-devices/f/...

Tråkigt att den verkar va så problemdrabbad, men du har ju fri upphämtning och får använda den i 30 dagar så du har ju egentligen inget att förlora på att ta emot den och utvärdera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Tråkigt att den verkar va så problemdrabbad, men du har ju fri upphämtning och får använda den i 30 dagar så du har ju egentligen inget att förlora på att ta emot den och utvärdera.

Det lutar åt det hållet men är det endast frakten tillbaka till Dell jag måste betala?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Det lutar åt det hållet men är det endast frakten tillbaka till Dell jag måste betala?

nej när jag chattade med supporten sa hon att upphämtningen var gratis men att frakten att få den skickad till mig kostade 300 fastän det då stod inkl moms och frakt på produktsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Det går definitivt att köra 64-bitars OS på dagens Z3xxx enheter. Det största problemet verkar vara att man använder 32-bitars UEFI (antagligen för att 32-bitars Windows inte stödjer 64-bitars UEFI), OS som Linux stödjer typiskt bara 64-bitars UEFI, även om man tänker köra 32-bitars OS, men det finns hackade versioner av 32-bitas UEFI.

Ett exempel på folk som lyckats köra 64-bitars OS hittar du här.

Hur stor fördelen det blir med x86 64-bitars på Silvermont återstår att se, på "gamla" Atom fick man en ganska stor boost av att 64-bitars x86 har dubbelt så många register, bättre "calling conventions" (argument via register i stället för på stacken). Men "gamla" Atom var s.k. in-order arkitektur så den hade större behov att det inte explicit inte fanns beroenden i program-koden, out-of-order CPUer som Silvermont (och "Core") kan typiskt komma runt bristen på register i de flesta fall så för en sådan CPU är fördelarna med 64-bitars x86 inte lika stora som för en in-order CPU.

64-bitars kod medför alltid vissa nackdelar i form av att pekare och vissa andra datatyper blir större (8 byte i stället för 4), något som ger något större program som i sin tur ger något sämre cache-hit-rate. Men typiskt ökar storleken på programmen mindre än 30% (oftast betydligt mindre än så) så för x86 överväger i princip alltid fördelarna över nackdelarna då tack vare alla förbättringar AMD gjorde när de skapade AMD64.

Så du tycker inte att det behöver vara en dålig sak att köpa 32-bitars?

Man inbillar sig ju lätt annars att 32-bitars är det förgångna...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Datavetare
Skrivet av shogun-r:

Så du tycker inte att det behöver vara en dålig sak att köpa 32-bitars?

Man inbillar sig ju lätt annars att 32-bitars är det förgångna...

Har gjort en hel del jämförelser mellan samma program i 32-bit och 64-bit, på "core" är det ofta väldigt liten skillnad (ofta är 64-bitars snabbare, finns fall när 32-bit är snabbare men det handlar ofta om små skillnader) på Bonnell/Saltwell ("gamla" Atom) kan det skilja ganska mycket, typ upp till 30-40% (64-bitars är snabbare).

Så jag vet inte riktigt var Silvermont står på denna punkt, men det är någonstans mellan "core" och "gamla" Atom troligen närmare "core".

Har i alla fall bestämt mig för en Z3770 baserad Venue 11 Pro + det dyra tangentbordet/batteri-dockan. Verkar som det är "core" varianterna som folk haft problem med.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Jag tror att dom flesta mest använder mjukvara i 32-bit men det är 4gb ram jag vill ha och det kräver ju 64-bit.

Jag hade velat se en utförligare jämförelse mellan Z3770 och någon i3:a oavsett generation. Har någon läst någonstans om det kommer någon ultrabooksmotsvarighet med baytrail?

Permalänk
Medlem

Enligt Dell så står produktionen stilla i deras fabrik...Enligt en användare i deras forum som har fått sin platta utbytt har det släppts version 2 av plattan där problemen ska vara lösta men den är något tjockare med bättre kylning.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Enligt Dell så står produktionen stilla i deras fabrik...Enligt en användare i deras forum som har fått sin platta utbytt har det släppts version 2 av plattan där problemen ska vara lösta men den är något tjockare med bättre kylning.

Det stämmer inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Det stämmer inte.

Då ljuger användaren och/eller Dell.

So after playing with the new tablet, I can say for certain that whatever was the problem is now fixed and that makes me happy! I watched movies purely on battery for over 2 hours and the system didn't display any weird behavior. Well, I take that back. There was one time where the system went to sleep and upon wake-up, it did the glitch where there are a lot of random inputs going on at once, but it was resolved quickly with by forcing it back to sleep.

One thing I would like to note for Brian is that while watching movies tonight, not once did the tablet feel the need to turn on the fans due to overheating issues. Upon comparison of the two units, I noticed that the replacement is considerably thicker and it seems to have an additional vent slot to the right of the camera. It made me wonder if perhaps the first tablet I ordered, if it had the workings of a 7130 inside the casing of a 5130 maybe? I don't get why there is a difference in casing, but there for sure is a difference in performance, and the new tablet is running smoothly!

Here's a link to a few pictures showing the extra cooling slot as well as the difference in thickness between the two tablets. Hope this helps!

https://skydrive.live.com/redir?resid=A1D9CC5D21921B5F!1366&a...

01/07/2014 10:10:56AM Agent (Sara): “Hm, får kontakta vår fabrik, den står stilla där nämligen”

Kan du säga vad som stämmer då du verkar ligga inne med sanningen?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Då ljuger användaren.
<text>
Så du menar att Dell ljuger?

Att produktionen står still på just din order betyder inte att all produktion står still på alla Venue 11 Pro.
Att någon ljuger är endast du som skriver, något sådant skulle jag aldrig skriva utan att veta alla omständigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Att produktionen står still på just din order betyder inte att all produktion står still på alla Venue 11 Pro.
Att någon ljuger är endast du som skriver, något sådant skulle jag aldrig skriva utan att veta alla omständigheter.

My bad.
Man kan tolka det på 2 sätt...såg det nu.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Relik 📜

Min Venue 11 Pro (Atom) verkar existera nu i alla fall, har fått ett ETA av Schenker på 10 januari. Synd att jag inte kommer hem förren 17 januari, hehe. Har dock pratat med Dell, de ska hålla leveransen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Min Venue 11 Pro (Atom) verkar existera nu i alla fall, har fått ett ETA av Schenker på 10 januari. Synd att jag inte kommer hem förren 17 januari, hehe. Har dock pratat med Dell, de ska hålla leveransen.

Skönt att den rör på sig iaf Min har ännu inte anlänt till Schenker, skickades från fabriken den 2/1 så den bör väl dyka upp där snart. Börjar bli lite otålig

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Bara som en reminder. Verkar som dom första enheterna med Bay trail-M kommer visas under CES. Tydligen riktigt fin prestanda och 4 GB RAM har den första visade haft. Dessvärre så ser dom inte ut att vara passivt kylda. Så jag passar...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Min (7130) skickas den 20 Januari enligt Dell.
Vid minsta fel får dom byta ut den för jag accepterar inte en felande produkt som vissa andra fått.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Bara som en reminder. Verkar som dom första enheterna med Bay trail-M kommer visas under CES. Tydligen riktigt fin prestanda och 4 GB RAM har den första visade haft. Dessvärre så ser dom inte ut att vara passivt kylda. Så jag passar...

Vart har du läst? Jag tycker än så länge att det varit förvånansvärt lite windowsrelaterat på CES. Konstigt att dom inte är passivt kylda.

Permalänk
Medlem

Såja nu börjar det röra sig. Nordic-version...
http://www.dell.com/se/foretag/p/dell-venue-11-pro/fs
Notera dock, företag utan moms

Hemanvändare:
http://www.dell.com/se/p/dell-venue-11-pro/fs

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Vart har du läst? Jag tycker än så länge att det varit förvånansvärt lite windowsrelaterat på CES. Konstigt att dom inte är passivt kylda.

Ja det är skralt på CES än så länge på den fronten. Ser tyvärr ut som det inte kommer komma så mycket nytt.

Lyssnade jag igenom klippet så verkar det mer osäkert. Ser ut som något som liknar en fläkt men vette tusan. Eventuella värmeproblem utan fläkt. Nja ni får lyssna själva.

Dock inte speciellt intressant för mig med en sån lösning. Hade gärna sett ultrabook likt Zenbook med Bay Trail M. Men då är det ju ingen läsplatta längre

Dock väldigt kluven till om jag skulle vilja ha en surfplatta, hybrid eller ultrabook. Bara jag som är kluven eller är surfplattor framtiden?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Datavetare

Köpte en Dell Venue 11 Pro med Z3770 idag + tangentbordsdockan. Ska bli intressant att se vilken batteritid man får i dockat läge och hur pass mycket "laptop" denna kan agera som i det läget.

Inhandlade i.o.f.s. även en XPS15 med 3200x1800 skärm, 750m och 4-kärning Haswell, så Venue 11 är tänkt främst som en platta.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Nu har min Venue 11 Pro äntligen anlänt till Schenker i Danmark och ETA är 13/1. Men lever lite på hoppet och tron att jag kan ha den innan helgen

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Beställde också en 5130 nu:) Sparade varukorgen när priset var 4120kr så jag är rätt nöjd.
Hoppas man inte behöver vänta för länge nu!

Permalänk

Jag har beställt en 5130. Status ändrades till skickad i förrgår kväll så då beställde jag slim tangentbordet från ett annat ställe igår kväll. Nu är tangentbordet skickat men plattan har fortfarande inte kommit till Schenker i Danmark. Jag får hoppas att plattan kommer fram innan ångerrätten på tangentbordet gått ut i alla fall.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera