Fråga gällande köp av Microsoft Office 2013

Permalänk
Inaktiv

Fråga gällande köp av Microsoft Office 2013

En person kränger Microsoft Office 2013 Professonal Plus (ESD) billigt och jag undrar om det är legitimt? Normalpris för Professional versionen utan Plus paketet kostar normal 4000kr men har han lyckats sälja för under tusingen. Enligt honom är det inte piratkopior utan äkta kopior. Jag gissar att det är någon form av volymlicens kopia han kränger då Plus versionen bara säljs vid köp av volymlicenser.

Hur ska man tolka detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

En person kränger Microsoft Office 2013 Professonal Plus (ESD) billigt och jag undrar om det är legitimt? Normalpris för Professional versionen utan Plus paketet kostar normal 4000kr men har han lyckats sälja för under tusingen. Enligt honom är det inte piratkopior utan äkta kopior. Jag gissar att det är någon form av volymlicens kopia han kränger då Plus versionen bara säljs vid köp av volymlicenser.

Hur ska man tolka detta?

Just att det, som du själv säger, är en version som endast verkar säljas i form av volymlicenser (samt kanske ingår i MSDN/Technet?) och rimligen inte får säljas vidare individuellt så skulle ju jag förutsätta att det inte är legitimt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil penguin:

Just att det, som du själv säger, är en version som endast verkar säljas i form av volymlicenser (samt kanske ingår i MSDN/Technet?) och rimligen inte får säljas vidare individuellt så skulle ju jag förutsätta att det inte är legitimt.

Tack för inlägget! Ska jag anmäla det till Microsoft?