Problem med HD7990 - Kan ej öppna CCC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

Problem med HD7990 - Kan ej öppna CCC

Efter att ha försökt installera senaste amd drivisarna 13.12 så har nåt blivit helt snett, fick massa artefakter och allt vart helgalet. Så jag bytte tillbaka till 13.11 beta9.5 men har haft lite strul sedan dess, inte riktigt den prestanda som bör vara.

För en stund sedan avinstallerade jag drivrutinerna helt och tänkte installera om dessa. Fick då bluescreen gång på gång mitt i installationen, trots upprepade försök.
Har nu kört driver sweeper och installerat 13.11 beta9.2 men fick något error när jag ska öppna CCC - efter en smärtfri installation och reboot.

Nu kan jag inte ens öppna CCC..

Nu fungerar det efter en exakt likadan procedur som innan, fast med 13.12 som tidigare gav mig artefakter. (inget fel ännu..)
Vad i helvete, börjar trötta på AMD nu. Bara strul med skiten.

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Driversweeper i all ära men frågan är om den tar bort för mycket? Har du .NET framework 4.5 installerat?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

du kan ju testa att ta bort allt manuellt istället.. personligen kör jag aldrig på program för sådant. skaffade nyligen ett 270x som ersatte mitt kära 4890, tog bort manuellt, fick artefakter, tog bort igen men denna gången lite väl noggrant. det funkade, vet dock inte om det var en ny drivrutin som kommit eller om det var jag som slarvat. du kan ju testa i alla fall. har 13.11 v9.5 själv och tror att det var 9.2 när jag installera förta gången men absolut inte säker.. hur som så kan jag tänka mig att amd har klantat lite här å var när det kommer till de nya drivisarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011

Just detta var en stor anledning för mig att byta från det röda till det gröna laget, drivrutinerna strular faktiskt mindre hos NVidia just sayin...

Silverstone RV02-E "vit", Z97-DELUXE/USB 3.1, 4790K@4,4GHz, Corsair 1600MHz 16GB, Intel 730 480GB, GTX Titan X, Phillips BDM4350UC@3840x2160 ,HRT Music Streamer II, Sennheiser HDVA600, HD800.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Puttefnasket:

Just detta var en stor anledning för mig att byta från det röda till det gröna laget, drivrutinerna strular faktiskt mindre hos NVidia just sayin...

Vilket ju inte är helt sant då rätt många har problem även här. Den senaste från dem har rätt många problem med så njaää det är inte "grönare" på andra sidan.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008

Längesedan jag höll på och kämpade. Rekommendation från mig är ominstallation av Windows, in med grafikkortsdrivers igen. Fungerar det inte då så skulle jag misstänkt problem med grafikkortet. Har du fler än en pci-express plats ?

Hälsningar Aura

PMa för djupare diskussioner ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Jalle64:

Vilket ju inte är helt sant då rätt många har problem även här. Den senaste från dem har rätt många problem med så njaää det är inte "grönare" på andra sidan.

Just därför skrev jag att problemen faktiskt är färre hos det gröna laget och tittar man i respektive forumdel AMD vs NVidia så ser man att betydligt fler har problem i AMD forumet än hos NVidia men vad vet medlemmarna egentligen, man skriver väl inte om problemen om man inte har dom eller...

Silverstone RV02-E "vit", Z97-DELUXE/USB 3.1, 4790K@4,4GHz, Corsair 1600MHz 16GB, Intel 730 480GB, GTX Titan X, Phillips BDM4350UC@3840x2160 ,HRT Music Streamer II, Sennheiser HDVA600, HD800.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Puttefnasket:

Just därför skrev jag att problemen faktiskt är färre hos det gröna laget och tittar man i respektive forumdel AMD vs NVidia så ser man att betydligt fler har problem i AMD forumet än hos NVidia men vad vet medlemmarna egentligen, man skriver väl inte om problemen om man inte har dom eller...

Det är svårt att endast med ett forum få reda på hur det är över hela världen med just detta, så jag skulle nog vara lite mindre kategorisk och istället försökt hjälpa TS.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av rinosaur:

Efter att ha försökt installera senaste amd drivisarna 13.12 så har nåt blivit helt snett, fick massa artefakter och allt vart helgalet. Så jag bytte tillbaka till 13.11 beta9.5 men har haft lite strul sedan dess, inte riktigt den prestanda som bör vara.

För en stund sedan avinstallerade jag drivrutinerna helt och tänkte installera om dessa. Fick då bluescreen gång på gång mitt i installationen, trots upprepade försök.
Har nu kört driver sweeper och installerat 13.11 beta9.2 men fick något error när jag ska öppna CCC - efter en smärtfri installation och reboot.

http://piclair.com/data/i64rl.jpg

http://piclair.com/data/lf052.jpg

Nu kan jag inte ens öppna CCC..

Nu fungerar det efter en exakt likadan procedur som innan, fast med 13.12 som tidigare gav mig artefakter. (inget fel ännu..)
Vad i helvete, börjar trötta på AMD nu. Bara strul med skiten.

Hej
Driver sweeper tar inte bort allt när du kör med amd använd http://www.guru3d.com/files_details/display_driver_uninstalle... så kommer det säkert fungera bättre.

Moderkort: MSI Z270 M3 Gaming CPU: I7 7700K (4,9)
RAM: Corsair Vengeance LED 16GB DDR4 3200 MHz Kylning: Corsair H100i Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :MSI Geforce RTX 2080 Duke OC Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: NZXT H440 Rött Monitor: Acer XB271H G-Sync
Tangentbord: Steelseries Apex M800 Mus: SteelSeries Rival 700

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Jalle64:

Det är svårt att endast med ett forum få reda på hur det är över hela världen med just detta, så jag skulle nog vara lite mindre kategorisk och istället försökt hjälpa TS.

Jag skriver om min egen erfarenhet och av vad jag har läst här på forumet, hur det ser ut i övriga världen har jag ingen aning om och vad jag vet inte skrivit något om eller hur? När det gäller det sistnämnda, på vilket sätt har dina svar till mig hjälpt ts?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Om du fortfarande har problem så kanske där finns lite saker att läsa och testa här: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMDGraphicsSof...

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av Jalle64:

Om du fortfarande har problem så kanske där finns lite saker att läsa och testa här: http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMDGraphicsSof...

Senaste gången kopplade jag ur tp-sladden så inte windows fick för sig att tanka om några drivare själv och körde driver sweeper i safemode. Sedan installerade jag 13.12 som vanligt och allting har faktiskt fungerat sedan dess..

Verkar faktiskt ha fixat sig. Tack för lite ideér dock. Återkommer om det skiter sig igen. Har kört igenom flera stresstest utan några problem

Däremot blir jag förvånad över kvaliten på tipsen här.. En del säger direkt att det är fel på grafikkortet - vilket är helt fel, en del att jag ska byta till nvidia. Har haft blandade kort av både ATI, NVIDIA och AMD under åren och det har aldrig strulat mer eller mindre med något av märkena.

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w